HKL:n kesän 2006 aikataulut

a__m sanoi:
Ohhoh, olipa hämäävä tuo aikataulukirjan lopussa oleva palvelulinjakartta tavallisen esikaupunkilinjakartan tilalla. Kyllä hämäännyin hetkeksi.

Siinäkin on epäonnistuttu täydellisesti.:mad: Linjanumerot ja pysäkit vain puuttuvat.:evil:
 
Mikä ihmeen päähänpisto on ollut laittaa pysäkkiluettelon tilalla pelkät reittikadut?!?
 
Koala sanoi:
Mikä ihmeen päähänpisto on ollut laittaa pysäkkiluettelon tilalla pelkät reittikadut?!?

Eiköhän se ole säästöön liittyvä asia. Aikataulujen painokustannukset vähenevät kun aikataulut "ohenevat" kesän ajaksi ja siksi pysäkit jätetään tauluista pois. Näin ainakin luulisin.;)
 
JT sanoi:
Eiköhän se ole säästöön liittyvä asia. Aikataulujen painokustannukset vähenevät kun aikataulut "ohenevat" kesän ajaksi ja siksi pysäkit jätetään tauluista pois. Näin ainakin luulisin.;)

Eikös palvelulinjoilla ole se juttu, että ne pysähtyvät normaalien pysäkkien ulkopuolellakin?
 
Tämän kesän suunnittelu on ilmeisesti jokseenkin epäonnistunut. Matkustin eilen kello 11 aikoihin (ei siis pitäisi olla pahin ruuhka-aika) linjalla 75 välin Vallila-Rautatientori. Jouduin seisomaan suurinpiirtein kuljettajan kopin kohdalla. Istumapaikat oli myyty ja seisojaa koko käytävä alusta loppuun.

Illalla lähdin takaisin kello 19 aikoihin linjan 67 bussilla. Tulin Rautatientorilla sisään viimeisten joukossa ja jäin taaskin vaille istumapaikkaa. Kyllä nyt on jo kuormitus huipussaan kun ei edes päättäriltä pääse istumaan. Vaikka junatkin joskus ovat täynnä niin kyllä nyt normaalina arki-iltana Helsingistä lähtevät matkustajat pääsevät istumaan.

Tällä kirjoituksella en tarkoita, ettenkö jaksaisi terveenä nuorena miehenä matkustaa n.15 minuuttia seisten, mutta aika heikkoa palvelua jos niin paljon supistetaan, että matkustajat eivät edes ruuhkan ulkopuolella saa penkkiä persauksen alle.
 
konnaripoika sanoi:
Tämän kesän suunnittelu on ilmeisesti jokseenkin epäonnistunut. Matkustin eilen kello 11 aikoihin (ei siis pitäisi olla pahin ruuhka-aika) linjalla 75 välin Vallila-Rautatientori.

Bussi 75 taitaa olla yksi Helsingin kuormitetuimmista linjoista. Sen kuormituksen syy on ilmeisesti se, että se menee suoraan Rautatientorille. 73 ei ole läheskään yhtä kuormitettu, koska pysähtyy Hakaniemeen. 73:lla on myös enemmän päällekkäisyyttä junan kanssa. Ihmettelen, että 75:lla ei ole joko teliautoja tai enemmän lähtöjä. Sörnäisistä Pihlajamäen suuntaan ei saa todellakaan istumapaikkaa, jopa ruuhkan ulkopuolella.
 
kemkim sanoi:
Bussi 75 taitaa olla yksi Helsingin kuormitetuimmista linjoista. Sen kuormituksen syy on ilmeisesti se, että se menee suoraan Rautatientorille. 73 ei ole läheskään yhtä kuormitettu, koska pysähtyy Hakaniemeen. 73:lla on myös enemmän päällekkäisyyttä junan kanssa. Ihmettelen, että 75:lla ei ole joko teliautoja tai enemmän lähtöjä. Sörnäisistä Pihlajamäen suuntaan ei saa todellakaan istumapaikkaa, jopa ruuhkan ulkopuolella.

Tosi on, nykyisenä koillishelsinkiläisenä minulla on mahdollisuus käyttää sekä linjaa 73(N) että linjaa 75. Itseäni ihmetyttää varsinkin ilta-aikaan jatkuva 73:n ja 75:n peräkkäinajattaminen sekä se, että 75 on jatkuvasti täynnä, etenkin jos linjalle sattuu osumaan vanha kunnon tanskandoggi. Ajosarjat 75:llä ovat suht tiukkoja, ei ole mitenkään ihmeellistä että matkaan lähdettäisiin päättäriltä viisikin minuuttia myöhässä. Olen tiedustellut HKL:ltä sähköpostitse linjan 75 ruuhka-ajan ulkopuolisten lähtöjen lisäämistä vaikkapa yhdellä vuorolla tai bussien suurentamista, vastauksena oli varojen puute sekä liikennöivän yhtiön vapaus päättää linjalla ajettavasta kalustosta.
 
kemkim sanoi:
Eikös palvelulinjoilla ole se juttu, että ne pysähtyvät normaalien pysäkkien ulkopuolellakin?

Juu mutta eipä ole minkään linjan pysäkkejä näkyvissä.
 
Takaisin
Ylös