Talviaikataulut 2015-2016

Olen lähettänyt jo kaksiviikkoa sitten HSL palautetta vikailmoituksena, että uuden linjan nro 962 (Jumbo-Aviapolis-Hyrylä-Kerava) aikatauluja ei ole heidän internet-sivuillaan, mutta eipä ole viestiin vastattu tai vikaa korjattu, vaikka nyt aikatauluja ei heidän sivuilta näy mistään.
1) jos etsii linjanumerona löytää bussin 962, mutta aikataululinkit eivät vie mihinkään
2) jos yrittää etsiä aikataulut kohdasta bussit niin bussi nro 962 ei näy LAINKAAN listauksissa kohdassa "seutulinjat" ja/tai kohdassa "Keravan ja Sipoon linjat".
Luulisi että vikailmoituksiin kahdessa viikossa huomattaisiin.


Olisi muuten hyvä jossain vaiheessa päivittää tuo aikataulut bussien osalta rakenne sillä A) Vantaan sisäiset ovat linkit ovat edelleen kaksinumeroisina. B) Lisäksi jo tällähetkellä voitaisiin yhditää kaikki bussit (paitsi Espoo erikseen vielä vuodeksi) samaan listaukseen, kun nyt ovat omina listauksinaan vaikka linjanumerot kolminumeroisia (Ke5 ja Ke8 ainoina yksi/kaksinumeroisina niin marginaaleja että linjanumeron voi samalla vaihtaa kuten Vantaalla tehtiin), nyt täytyy tietää onko linja seutulinja vai jonkun kunnan sisäisen.
 
nyt täytyy tietää onko linja seutulinja vai jonkun kunnan sisäisen.

Ja tämäkin logiikka sivuilla ontuu jo melko pahasti. 562 on "Vantaan sisäinen" vaikka menee Mellunmäkeen. 38 on "Helsingin sisäinen" vaikka menee Uusmäkeen. Silti 74 pitää hoksata hakea seutulinjoista. "Seutulinja" on myös "39_39B", mutta Helsingin sisäisissä avuliaasti listataan 39N.

Jotain rotia sinne. Nämä rajatapaukset pitäisi listata molemmissa listoissa niin kauan kuin erillisiä listoja halutaan ylläpitää.
 
Tänään huomasin, että linjan 1 vuoroväli on satunnaisesti joko 21, 22 tai 24 minuuttia. Yritetäänkö matkustajamäärät saada tahallaan mahdollisimman pieniksi?
 
Tänään huomasin, että linjan 1 vuoroväli on satunnaisesti joko 21, 22 tai 24 minuuttia. Yritetäänkö matkustajamäärät saada tahallaan mahdollisimman pieniksi?

Se on ollut jo vuosikaudet noin. Ei siihen mitään järkevää syytä ole. Muutaman liikennevalon kun hoitaisi kuntoon, niin kierrosaika olisi 60 min ja vuoroväli 20 min. Mutta kuka ne valot hoitaisi?
 
Muutaman liikennevalon kun hoitaisi kuntoon, niin kierrosaika olisi 60 min ja vuoroväli 20 min. Mutta kuka ne valot hoitaisi?

Ykkösellä kehitys menee pikemminkin toiseen suuntaan. Valokojeiden uusimisen yhteydessä on ykkösen vaunuilta poistettu aiemmin niin hyvin toimineet välivaiheet Käpylänaukion ja Sturenkatu/Mäkelänkatu -risteyksissä. Nyt noissa risteyksissä odotellaan koko pitkä kierto, jos lyhyen päävalon missaa. Uintikeskuksen varova-valotkin (jotka eivät ole muuten kilkattaneet vähään aikaan, liekö joku vetänyt piuhan irti) olivat aluksi ohjelmoitu siten, että ajolupa ykkösille annettiin vasta seuraavassa kierrossa, jos sitä ei ollut tilattu punaisen aikana. No tuo sentään korjattiin kuntoon muutaman kuukauden ihmettelyn jälkeen.
 
Takaisin
Ylös