Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2015

1.7 Vantaa
Jos oikein näin niin 2 tammelundin vdl citeaa ilman buscomeita ja yks pölhölän lahti 402 makaa pohjolan matkan varikolla

---------- Viestit yhdistetty 02.07.2015 klo 00:10 ---------- Previous Post was on 01.07.2015 at 22:23 ----------

2.7 Vantaa yö
TDF 505 / v62
TDF 36 / v68
TDF 1402 / v70
 
Ulkonäytöissä näkyy näin: https://drive.google.com/open?id=0B2tFh2YCywDabnkycmRva0Z4S1U
Pysäkkikylteissä näin: https://drive.google.com/open?id=0B2tFh2YCywDab0VQbzRyVElKMGc

Reittiopas tarjosi aikasemmin 665A:ta jopa välipysäkeiltä, nyt sentään osaa tarjota ainoastaan terminaaleista sekä Aviapoliksen asemalta (Mekaanikontien pysäkki). Reittiopas näyttää vieläkin 665A:n, joka sinänsä on harhaanjohtavaa kun kyseistä linjaa ei bussin eikä pysäkkien linjakilpien vuoksi mene ja sitä on kuitenkin etsitty. Ei mennyt tämäkään ihan nappiin HSL:ltä. Jos Reittioppaaseen pitää tunkea joku teoriittinen linjanumero, miksei sitä voisi myös esittää bussin edessä?

Jos järjestelmä ja reittiopasromu tarvitsevat jonkin tunnisteen, niin sitä välttämättä tarvitse esittää bussin edessä. Miksi siis ei jokaisen VR-romun edessä ole numeroa, kun ne kuiteknin ovat olemassa?
 
Helsinki 1.7.2015

Nobina 772 on violeteissa Panadol-kokomainoksissa (bongattu h21V:llä)
 
Jos järjestelmä ja reittiopasromu tarvitsevat jonkin tunnisteen, niin sitä välttämättä tarvitse esittää bussin edessä. Miksi siis ei jokaisen VR-romun edessä ole numeroa, kun ne kuiteknin ovat olemassa?

VR-romuissa on kirjain, sama kirjain joka näkyy Reittioppaassa joten mitään erehtymisen vaaraa ei ole. Miten luulet että tavallinen tallaaja tietää Reittioppaassa näkyvän oudon 665A:n olevan juurikin pysäkkikylteissä lukeva SHUTTLE-bussi tai bussin kilvissä näkyvä T1-T2-bussi.
 
VR-romuissa on kirjain, sama kirjain joka näkyy Reittioppaassa joten mitään erehtymisen vaaraa ei ole. Miten luulet että tavallinen tallaaja tietää Reittioppaassa näkyvän oudon 665A:n olevan juurikin pysäkkikylteissä lukeva SHUTTLE-bussi tai bussin kilvissä näkyvä T1-T2-bussi.

Minulla olikin tätä vänkäämistä ikävä sillä välin, kun olit poissa.

Vastaisin, että maalaisjärjellä. Aviapoliksen asemalla seisoo bussi, jossa lukee shuttle. Busseja tulee ja menee. Kuljettaja neuvoo. Asiakas käyttää järkeään. Pysäkillä ja muussa informaatiossa kerrotaan asiasta.

En usko, että kukaan jää jonkun himputin 665A-tunnuksen puutteen vuoksi seisomaan laituriin. Väittäisin, että 665A kertoo matkustajalle vähemmän kuin SHUTTLE T1-T2 -teksti.
 
Minulla olikin tätä vänkäämistä ikävä sillä välin, kun olit poissa.

Vastaisin, että maalaisjärjellä. Aviapoliksen asemalla seisoo bussi, jossa lukee shuttle. Busseja tulee ja menee. Kuljettaja neuvoo. Asiakas käyttää järkeään. Pysäkillä ja muussa informaatiossa kerrotaan asiasta.

En usko, että kukaan jää jonkun himputin 665A-tunnuksen puutteen vuoksi seisomaan laituriin. Väittäisin, että 665A kertoo matkustajalle vähemmän kuin SHUTTLE T1-T2 -teksti.

Yritäppä itse nyt ajatella järkevästi normaalin matkustajan silmin äläkä bussihörhön. Henkilö X, joka ei kovin paljoa joukkoliikennettä käytä, hakee reittioppaasta reittiä vaikkapa Puistola-Lentoasema ja tottakai vieraana joukkoliikenteen käyttäjänä menee kuten Reittiopas näyttää. Reittiopas ehdottaa I-juna Aviapolikseen ja sieltä vaihto bussiin 665A jolla pääsee Lentoasemalle. X jää Aviapoliksessa pois ja menee pysäkille joka Reittioppaassa näkyi ja ihmettelee kun ei missään lue 665A:ta. Eli miksi Reittiopas näyttää linjanumerona yhteyttä, jolla ei käytetä mitään linjanumeroa? Metronhan se näyttää Metrona, juna näkyy linjatunnuksena joka myös näkyy junassa ja asemilla, muut bussit näyttää linjanumeroina jotka näkyy pysäkeillä ja bussissa ja raitiovaunut näyttää linjanumeroina jotka näkyy, noh, tiedät kyllä missä. Mutta 665A:ta ei näy pysäkeillä saati bussissa vaikka sitä esitetään semmosena Reittioppaassa. Ja itse väittäisin että SHUTTLE T1-T2 ei kerro etenkään semmoiselle, jolla ei ole mitään hajuakaan mitä SHUTTLE tarkoittaa saati että terminaalit on nimetty T1 tai T2. Jos kerran Reittioppaassa näkyy 665A, miksei sitten linjakilvessä voi olla 665A Lentoasema, tai miksei Reittioppaassa voi olla SHUTTLE. Ei se oikeasti ole niin vaikeata muille kuin HSL:lle valitettavasti. Eli sinun mielestäsi ei ole harhaanjohtavaa et Reittiopas näyttää yhteyttä, jota ei ole oikeasti olemassa (sillä numerolla mitä se Reittioppaassa näyttää)?

Ikävästi tämän foorumin luonteeseen kuuluu se, ettei esimerkiksi HSL:ää, bussiyhtiöitä jne. muita saa arvostella. Että olikin ikävä eräiden foorumilaisten asennetta ;) Joku ei pysty näköjään asialliseen keskusteluun vaan käy henkilökohtaisuuksiin, voi voi voi.
 
Joku ei pysty näköjään asialliseen keskusteluun vaan käy henkilökohtaisuuksiin, voi voi voi.

Tai sitten itse tarkoituksellasi provosoit, jotta sulla olisi hyvä syy valittaa? Kannattaa muistaa, että jatkat tämän asian puimista omilla viesteilläsi, joten jos on ongelmia toisten asenteiden kanssa, olisi varmaan hyvä lopettaa. Henkilökohtaisuuksista puheen ollen, kukahan se täällä bussihörhöksi kutsuu? Tietänet Zige varmaan vastauksen.
 
Viimeksi muokattu:
Kysyn tätä täällä mutta onko transdevil enään yhtään carrusta linja käytössä ?
 
Takaisin
Ylös