Virheitä pysäkkien kilvityksessä

Vs: Talviaikataulut 2015-2016

Mikä tämä pysäkkimuutos (havaittu 21.7) on? Miten linja 552 ajaa tuolta pysäkiltä 1406 edelleen Huopalahdentielle?

https://www.dropbox.com/s/81rqxhnp72w4agx/FB_IMG_1437494614226.jpg?dl=0

Varmaan vahingossa laitettu vanha kilpi väärään paikkaan koska tuo on eri fontilla kuin uudet kilvet. Eiköhän se 552 käytä jatkossakin pysäkkiä 1500. Tuskinpa tulee jäämään ainoaksi virheeksi kun seudulla uusitaan tuhansittain linjapäreitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nythän osa Helsingin pysäkkien kilvityksistä muuttuu aika epämääräisen näköisiksi kun löytyy kolmea eri fonttia. Vanhaa HKL-aikaista paksua fonttia, HSL-ajan ohutta fonttia ja sitten vielä tätä uusinta fonttityyliä. Aiotaanko Helsingin pysäkkien kilvitykset yhdenmukaistaa sitä mukaa kun linjastoa muutetaan vai onko tarkoitus uudistaa kerralla kuten nyt Vantaalla? Olisi erikoista jos Helsingin pysäkkikilvitykset jäisivät noin kirjaviksi kun nyt Vantaan ja ensi vuonna Espoon kilvet yhdenmukaistetaan.
 
Nythän osa Helsingin pysäkkien kilvityksistä muuttuu aika epämääräisen näköisiksi kun löytyy kolmea eri fonttia. Vanhaa HKL-aikaista paksua fonttia, HSL-ajan ohutta fonttia ja sitten vielä tätä uusinta fonttityyliä. Aiotaanko Helsingin pysäkkien kilvitykset yhdenmukaistaa sitä mukaa kun linjastoa muutetaan vai onko tarkoitus uudistaa kerralla kuten nyt Vantaalla? Olisi erikoista jos Helsingin pysäkkikilvitykset jäisivät noin kirjaviksi kun nyt Vantaan ja ensi vuonna Espoon kilvet yhdenmukaistetaan.
En toki HSL:n suunnitelmista tiedä mutta toivottavasti ainakin ne pysäkit joilla tiedot (linjanumerot, määränpäät yms.) hoidetaan ensin ja tyyliasiat vasta sen jälkeen. Yhtenäisestä fontista ei ole paljon iloa jos kylteillä ei ole mitään informaatioarvoa.
 
Nythän osa Helsingin pysäkkien kilvityksistä muuttuu aika epämääräisen näköisiksi kun löytyy kolmea eri fonttia. Vanhaa HKL-aikaista paksua fonttia, HSL-ajan ohutta fonttia ja sitten vielä tätä uusinta fonttityyliä. Aiotaanko Helsingin pysäkkien kilvitykset yhdenmukaistaa sitä mukaa kun linjastoa muutetaan vai onko tarkoitus uudistaa kerralla kuten nyt Vantaalla? Olisi erikoista jos Helsingin pysäkkikilvitykset jäisivät noin kirjaviksi kun nyt Vantaan ja ensi vuonna Espoon kilvet yhdenmukaistetaan.

HSL:n suunnitelma oli hoitaa Vantaan kilvet yhdenmukaisiksi nyt elokuussa, Espoon kilvet Länsimetron bussilinjauudistuksen yhteydessä ja lopuksi Helsingissä. Nyt uusittavat linjakilvet kannattaa toki tehdä jo uudella ilmeellä Helsingissäkin.
 
Mitä virheitä noissa on? 78 on ainoa mikä ei noissa pitäisi olla.
Ei pitäisi, mutta miksi näille pysäkeille piti vaihtaa uudet kilvet? h78 päätepysäkki siirtyy 10.8 alkaen Ala-Malmin torille ja ihan hyvin olis voinut pitää ne vanhat kilvet paikallaan siihen asti kunnes syysaikataulut tulevat voimaan. Toinen virhe on tässä:http://aijaa.com/vLNWmj linjan 554K kilpi puuttuu.
 
Ei pitäisi, mutta miksi näille pysäkeille piti vaihtaa uudet kilvet? h78 päätepysäkki siirtyy 10.8 alkaen Ala-Malmin torille ja ihan hyvin olis voinut pitää ne vanhat kilvet paikallaan siihen asti kunnes syysaikataulut tulevat voimaan. Toinen virhe on tässä:http://aijaa.com/vLNWmj linjan 554K kilpi puuttuu.

Se Ala-Malmin tori on muistaakseni vain väliaikainen sijoituspaikka linjan nopeuttamiseksi jonkun syyn vuoksi, siirtyy takaisin Malmin sairaalalle jossain vaiheessa. Näin itse muistelisin sen olleen. Ilmeisesti ei kilpityypeille (JCDecaux?) ole tieto päivittynyt.
 
Se Ala-Malmin tori on muistaakseni vain väliaikainen sijoituspaikka linjan nopeuttamiseksi jonkun syyn vuoksi, siirtyy takaisin Malmin sairaalalle jossain vaiheessa. Näin itse muistelisin sen olleen. Ilmeisesti ei kilpityypeille (JCDecaux?) ole tieto päivittynyt.

mä olen käsittänyt että koko h78 lakkautetaan kunhan Kivikon eritasoliittymä valmistuu jolloin linjaa h57 voidaan jatkaa Latokartanosta Kivikon kautta Kontulaan.
 
mä olen käsittänyt että koko h78 lakkautetaan kunhan Kivikon eritasoliittymä valmistuu jolloin linjaa h57 voidaan jatkaa Latokartanosta Kivikon kautta Kontulaan.

Näin olen minäkin käsittänyt mutta jostain myöhemmästä HSL:n tiedotteesta sai käsityksen, että Malmin asema olisi väliaikainen päättäri. Kenties päättäri vielä muuttuu rnnen linjan lakkauttamista?
 
mä olen käsittänyt että koko h78 lakkautetaan kunhan Kivikon eritasoliittymä valmistuu jolloin linjaa h57 voidaan jatkaa Latokartanosta Kivikon kautta Kontulaan.

h78 jätettiin Malmin/Kivikon/Kontulan väliseksi ruuhka-yhteydeksi täydentämään linjaa 560 ruuhka-aikana. Näin noiden uusimpien tiedotteiden mukaan oli.
 
h78 jätettiin Malmin/Kivikon/Kontulan väliseksi ruuhka-yhteydeksi täydentämään linjaa 560 ruuhka-aikana. Näin noiden uusimpien tiedotteiden mukaan oli.

Jätettiin täydentämään kunnes Kivikon eritasoliittymä valmistuu. Silloin h78 lakkautetaan, arviolta noin vuoden kuluttua.
 
Aamulla kävelin pysäkin V6017 ohi ja näin, että siihen oli pantu kilvet "619 735 736 Tikkurila". Asentaja oli vielä keräilemässä tavaroitaan, joten kerroin hänelle, että nyt taisi mennä väärin ja nuo kuuluisivat oikeasti risteyksen toiselle puolelle pysäkkiin V6006. Otti palautteen vastaan ja lupasi tarkistaa vielä asian: saapas nähdä, mitä pysäkissä iltapäivällä lukee. Sanoi vielä, että "taidat olla perehtynyt näihin" ;)
 
Mellunmäen metroasemalla on lähibussin 812 käyttämältä pysäkiltä poistettu maininta että linja käyttää ko. pysäkkiä myös Rukatunturintien suuntaan ajaessaan. Koska metroasemalla ei myöskään ole yhtäkään karttaa bussien käyttämistä pysäkeistä matkustaja saadaan erinomaisen hyvin hämmentyneeksi. No, pysähtyi se bussi siinä samalla entisellä pysäkillä onneksi ainakin vielä eilen...
 
Takaisin
Ylös