Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/49

Viestiketju: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

  1. #16
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Vihdintiellä Vantaan puolella pysäkkien kilvitykset vaihdettiin yhdenmukaisiksi jo hyvissä ajoin ennen syysliikenteen alkua. Helsingin puolella Vihdintien pysäkkien kilvityksiin ei kuitenkaan ole koskettu. Nyt pysäkeillä lukee jotakuinkin näin:

    45 KAMPPI
    ELIELINAUKIO
    315-346
    355-359
    361-364

    nuo 361-364 päreet pitäisi poistaa kokonaan ja lisäksi jaotella Elielinaukion ja Kampin linjat erikseen, vaikka näin:

    ELIELINAUKIO
    45 321-345
    KAMPPI
    346-359

    Laitoinpa asiasta myös palautteen Hsl:lle, saapa nähdä Tullaanko noita kilvityksiä korjaamaan.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Olin näkevinäni eilen, että Vantaan Päiväkummuntiellä sijaitsevalla pysäkkiparilla oli vielä linjan v77 päreet. Tuota tietä ei kulje tällä hetkellä mitään linjaa eli kannattaisi varmaan poistaa pysäkkitolpatkin.

    Tosin Kuopion Asemakadulla on erään grillin edessä paikallisliikenteen pysäkki. Siitä taitaa olla jo parisen vuotta, kun kyseisellä pätkällä on viimeksi mennyt paikallisliikenteen linja...
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  3. #18

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Tuomarinkartanontie nimisellä pysäkillä (Vanha Tuusulantie) on vielä h70v ja 514 linjapäreet paikalla.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    ELIELINAUKIO
    45 321-345
    KAMPPI
    346-359
    h45:n päättäri on Kampissa eikä Elielinaukiolla

  4. #19

    Liittynyt
    30.04.2010
    Viestejä
    39

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vihdintiellä Vantaan puolella pysäkkien kilvitykset vaihdettiin yhdenmukaisiksi jo hyvissä ajoin ennen syysliikenteen alkua. Helsingin puolella Vihdintien pysäkkien kilvityksiin ei kuitenkaan ole koskettu.
    Samaan tapaan on asian laita Lahdenväylän seutulinjoilla. Helsingin puolella lukee Rautatientoria lukuun ottamatta edelleen ainakin pohjoiseen päin mentäessä 730–742, vaikka nykyään pitäisi olla kaiketi 717–739. Saattaa aiheuttaa hämmennystä tottumattomalle matkustajalle esimerkiksi Sörnäisissä (M), jossa eri linjat käyttävät eri pysäkkejä.

  5. #20
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Tuomarinkartanontie nimisellä pysäkillä (Vanha Tuusulantie) on vielä h70v ja 514 linjapäreet paikalla.

    h45:n päättäri on Kampissa eikä Elielinaukiolla
    juu tuli ajatusvirhe, 45 kuuluisi tietenkin olla samassa liuskassa kuin linjat 346-359.

  6. #21
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Olin näkevinäni eilen, että Vantaan Päiväkummuntiellä sijaitsevalla pysäkkiparilla oli vielä linjan v77 päreet. Tuota tietä ei kulje tällä hetkellä mitään linjaa eli kannattaisi varmaan poistaa pysäkkitolpatkin.
    Samoin Leinikkitiellä oli toissailtana pysäkeissä vielä vanhan 611 kilvet ja jopa kesäajan aikataulut, ilman mitään mainintaa siitä, että pysäkille ei ainakaan tällä aikataulukaudella tule mitään bussia.

  7. #22
    fani avatar
    Liittynyt
    09.02.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    362

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Tikkurilan lähistöllähän näitä on.. Joistakin puuttuu kokokaan "linjakilpi" tai mikä onkaan

  8. #23
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Onko Vantaalla paljon sellaisia pysäkkikilpiä, joissa on vain liikennemerkki 531 eikä mitään muuta? Espoossa näitä ainakin on melko runsaasti syrjäisemmillä alueilla, jonkin verran muuallakin. Liikennemerkin lisäksi tolpassa on usein pieni erillinen kyltti, jossa on pysäkin numero. Virheellisiä ne eivät toki sinänsä ole, mutta sangen vähäinformaatioisia kuitenkin.

    (Liikennemerkki 531 = keltapohjainen bussipysäkkimerkki)
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #24
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    En muista tuollaisia juuri nähneeni. Kävin nyt virtuaaliretkellä Sotungissa ja kyllä ainakin tässä melko syrjäisessä paikassa ovat linjakilvet paikallaan.

    Viirilän ja Myraksen suunnalla näkyy olevan linjakilvettömiä pysäkkejä mutta ne taitavat teknisesti ottaen olla Sipoossa, vaikka pysäkkejä vantaalaiset linjat käyttävätkin.

  10. #25
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Viirilän ja Myraksen suunnalla näkyy olevan linjakilvettömiä pysäkkejä mutta ne taitavat teknisesti ottaen olla Sipoossa, vaikka pysäkkejä vantaalaiset linjat käyttävätkin.
    Sipoossahan ne ovat ja kuuluvat Kerava-Sipoo -maksuvyöhykkeeseen.

  11. #26
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Myyrmäessä Vaskivuorentiellä olevilla Pudasrinteen pysäkeillä on edelleen linjojen 35, 400N ja P17 liuskat vaikkei pysäkkiä käytä enää yksikään linja.

    Tänäaamuna huomasin Elielinaukiolla, että eri linjoilla on päämäärät esitetty eri tavoin. Esimerkiksi Linjalla 332 muoto oli VAPAALA - ASKISTO samoin linjalla 435 MARTINLAAKSO - KOSKELO. Linjoilla 321 ja 322 taas oli VANHAKARTANO kautta jupperi ja VANTAANKOSKI kautta pähkinärinne. Linjojen 270/N liuskassa ei ollut määränpäätä lainkaan.

  12. #27

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki-Vesala
    Viestejä
    118

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Mellunmäen metroaseman pysäkillä 4483 on yhä vielä päre 62 Tikkurila, kun olisi pitänyt jo viikon verran olla 562 Aviapolis. Viereiselle pysäkille 4484 päreet on uusittu.

    Lisäksi molemmillla pysäkeillä on päre, jossa on edesmenneen YTV.n nimikirjaimet ja logo.

    Ja vielä offtopicina (en löytänyt sopivaa ketjua): Miksiköhän 560:n pysäkit Kontulan ja Mellunmäen metroasemilla on sijoitettu mahdollisimman kauas metroasemista? Ennenvanhaan h78 koukkasi Mellunmäen asemalle, mutta nyt 560 ajaa komeasti ohi.
    Viimeisin muokkaaja Pekkaeero; 19.08.2015 kello 16:50. Syy: typo

  13. #28

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    614

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Haartmaninkadun pysäkillä, ainakin keskustasta pois päin, on edelleen vanha kilvitys. Malmin asemasillalla kauppakäytävällä olevaan näyttöön on saatu linja 78 mutta määränpäänä on Vuosaaren satama.,

  14. #29

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekkaeero Näytä viesti
    Ja vielä offtopicina (en löytänyt sopivaa ketjua): Miksiköhän 560:n pysäkit Kontulan ja Mellunmäen metroasemilla on sijoitettu mahdollisimman kauas metroasemista? Ennenvanhaan h78 koukkasi Mellunmäen asemalle, mutta nyt 560 ajaa komeasti ohi.
    560:n on tarkoitus olla nopea linja, jonka vuoksi ylimääräiset koukkaukset esim. terminaaleihin vältetään. Mellunmäen terminaaliin koukkaus olisi HSL:n mielestä liian matkaa hidastavaa, samaten mm. Malmin terminaaliin koukkaus, palvelusta yhtään välittämättä, kunhan linja on nopea kuten K-juna skippaa pari asemaa jotta olisi 2 minuuttia nopeampi.

  15. #30
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Virheitä pysäkkien kilvityksessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    560:n on tarkoitus olla nopea linja, jonka vuoksi ylimääräiset koukkaukset esim. terminaaleihin vältetään. Mellunmäen terminaaliin koukkaus olisi HSL:n mielestä liian matkaa hidastavaa, samaten mm. Malmin terminaaliin koukkaus, palvelusta yhtään välittämättä, kunhan linja on nopea kuten K-juna skippaa pari asemaa jotta olisi 2 minuuttia nopeampi.
    Jatketaan OT-linjalla: ajaahan 560 Malmin Kirkonkyläntien terminaalin kautta. Ja mielestäni Mellunmäessä kävelymatka pysäkiltä metroasemalle ei ole turhan pitkä, Kontulassa pysäkki on tosiaan vähän syrjemmässä. Suurin epäkohta 560:llä on Fallpakan palveleminen vain Itäväylän pysäkkien osalta.

    Itse aiheesta: jollakin Kehä III:n pysäkillä itään, muistaakseni Suutarilan rampissa, on vielä 53:n ja 56:n päreet kuin myös YTV-logo.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pysäkkien odotusaikanäytöt
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 94
    Viimeisin viesti: 26.11.2013, 13:14
  2. HSL-alueen pysäkkien lämpökarttasovellus
    kirjoittanut lähdöt.fi foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 08.10.2013, 07:27
  3. Pysäkkien nimet
    kirjoittanut Safka foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 19.06.2013, 22:41
  4. HSL: Helsingin linjan 66 aikataulussa virheitä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 20.08.2012, 14:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •