HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

Bulvaaneille taisi tulla töitä.

Espoon bussikioski Oy voi laatia tarjouksensa Nobinan ohjeiden mukaan ja jos voittaa,
Nobina ostaa koko kioskin ennen liikenteen aloittamista.
 
Pistetääs nyt vielä kehiin ihan villiä veikkausta.

Kohde 207: Transdev Finland
Kohde 208: Nobina Finland
Kohde 209: Pohjolan Kaupunkiliikenne
Kohde 210: Nobina Finland
Kohde 211: Nobina Finland
Kohde 212: Pohjolan Kaupunkiliikenne
Kohde 213: Transdev Finland
Kohde 214: Tammelundin Liikenne
Kohde 215: Pohjolan Kaupunkiliikenne
 
HSL:n kokouksen 8.12. esityslistassa on kerrottu seuraavaa, omasta mielestä kiinnostavaa;

"Kilpailukierroksella on käytetty liikenteen enimmäismäärän rajoittamista (HSL:n hallitus 18.08.2015), jolloin tarjoaja voi voittaa enintään 110 auton liikenteen."

"Syysliikennekauden alkuun 2016 saadaan vähäpäästöisiä Euro VI -normin täyttäviä uusia busseja 128 kappaletta."

"Osaan busseista matkustamoon tulee myös USB -latauspistokkeita."

Linkki esityslistaan:
http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015405-2.HTM
 
HSL:n kokouksen 8.12. esityslistassa on kerrottu seuraavaa, omasta mielestä kiinnostavaa;

"Kilpailukierroksella on käytetty liikenteen enimmäismäärän rajoittamista (HSL:n hallitus 18.08.2015), jolloin tarjoaja voi voittaa enintään 110 auton liikenteen."
-]

Melkein uskaltaisin väittää, että kyse on Nobinan suurvoitosta.
 
Melkein uskaltaisin väittää, että kyse on Nobinan suurvoitosta.
Vähemmän liikennettä heillä olisi kuin nyt, vaikka voittaisivat sen maksimimäärän liikennettä (110 auton liikenteen), jonka tällä kierroksella voi voittaa. Yt-neuvottelut on edessä vaikka olisi paras.
 
"Osaan busseista matkustamoon tulee myös USB -latauspistokkeita."

Linkki esityslistaan:
http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015405-2.HTM

Tämä nyt tuntuu hieman turhalta lyhyeillä paikallisliikenteen linjoilla, ja itse asiassa, monella ihmisellä on nykyään oma USB-akku. Itse ainakin olen sitä mieltä, että tällaiset korkeatasoiset penkin, mitä nyt on tullut useaan autoon HSL-liikenteessä, lisäävät mukavuutta ja halukkuutta käyttää joukkoliikennettä. Itse olen kummastellut, miksi sitä ei voisi vaatia kilpailutuksissa kaikkiin autoihin, onhan se kuitenki kertakustannus nuo penkin, ja luulisi, ettei se nyt suhteellisen paljon vaikuttaisi liikennöitsijöiden tarjouksien hintatasoon.
 
Vähemmän liikennettä heillä olisi kuin nyt, vaikka voittaisivat sen maksimimäärän liikennettä (110 auton liikenteen), jonka tällä kierroksella voi voittaa. Yt-neuvottelut on edessä vaikka olisi paras.

Totta, mutta tarkoitin sitä, että luulen että juuri Nobina olisi voittanut enemmän kuin 110:n bussin liikenteen jos se olisi ollut mahdollista.
 
"On käytetty", mutta miten sitä käytetty? Onko sitä käytetty osana tarjousehtoja vai onko sillä rajoitettu jonkun tarjoajan voittamia kohteita?
 
Totta, mutta tarkoitin sitä, että luulen että juuri Nobina olisi voittanut enemmän kuin 110:n bussin liikenteen jos se olisi ollut mahdollista.

Jos Transdev ei voita noin 100 auton liikennettä alkaa tosi suuret YT:t se koskee espoon sekä vantaan varikoita yhdessä että parempi olisi että jonkin laisia ajoja olis saatava.
 
Kohde 207

112 Tapiola - Matinkylä
112N Tapiola - Friisilänaukio
118 Tapiola - Suurpelto - Lasilaakso
118B Tapiola - Suurpelto
125 Tapiola - Kuitinmäki - Espoonlahti
125B Tapiola - Kuitinmäki
125N Kamppi - Latokaski

Kohde 208

134 Matinkylä - Tuomarila
134N Kamppi - Tuomarila
136 Matinkylä - Tuomarila
160 Matinkylä - Latokaski
161 Matinkylä - Tillinmäki

Kohde 209

143 Matinkylä - Soukanniemi
145 Matinkylä - Suvisaaristo
147 Matinkylä - Kivenlahti
147N Kamppi - Kivenlahti
150 Matinkylä - Kivenlahti
150N Kamppi - Saunalahti
164 Matinkylä - Saunaniemi
165 Matinkylä - Kauklahti
165N Kamppi - Kauklahti
166 Vantinmäki - Kauklahti - Espoonkartano

Kohde 210

531 Matinkylä - Jorvi
531B Matinkylä - Kuitinmäki
542 Soukka - Jorvi

Kohde 211

532 Matinkylä - Leppävaara
533 Matinkylä - Järvenperä

Kohde 212

543 Leppävaara - Kivenlahti

Kohde 213

548 Tapiola - Jupperi
549 Tapiola - Jupperi
118N Kamppi - Suurpelto - Jorvi

Kohde 214

20 Lauttasaari - Katajaharju
21 Vattuniemi - Erottaja
21B Vattuniemi - Ruoholahti

Kohde 215

64 Rautatientori - Itä-Pakila
65 Rautatientori - Veräjälaakso
66 Rautatientori - Länsi- Pakila
67 Rautatientori - Torpparinmäki
67N Rautatientori - Torpparinmäki
67V Rautatientori - Torpparinmäki

Voittajat:
207 Nobina
208 Nobina
209 Pohjolan Kaupunkiliikenne
210 Pohjolan Kaupunkiliikenne
211 Nobina
212 Nobina
213 Nobina
214 Transdev
215 Pohjolan Kaupunkiliikenne
 
Takaisin
Ylös