Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/105

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

  1. #31
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    722

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Automäärät jakautuivat siis seuraavasti: Pohjolan Liikenne 98, Nobina 94 ja Transdev 13.
    Kalustotietokanta Etelä-Suomen Bussit | Kuvagalleria Suomen teillä | Tykkää Facebookissa

  2. #32

    Liittynyt
    30.09.2005
    Viestejä
    22

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Automäärät jakautuivat siis seuraavasti: Pohjolan Liikenne 98, Nobina 94 ja Transdev 13.

    Paljonko kukin liikennöitsijä hävisi autoja tässä kilpailutuksessa?

  3. #33
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Jos Transdev ei voita noin 100 auton liikennettä alkaa tosi suuret YT:t se koskee espoon sekä vantaan varikoita yhdessä että parempi olisi että jonkin laisia ajoja olis saatava.
    Transdevn liikenne HSL-alueella kutistuu kovaa vauhtia. Vantaalla ajetaan enää muutamaa sisäistä ja seutulinjaa, Espoo menetettiin kokonaan. Eniten liikennettä taitaa olla ensi syksynä Helsingin sisäisessä ja Keravan suunnan liikenteessä.
    Osalle TDF:n kuskeista löytyy varmaan jatkossa töitä pölhölältä mutta on sinne varmaan pyrkimässä myös nykyisiä nobinan kuskeja kun nobinakin hävisi liikennettä.
    Mitenköhän TDF:n varikkojen käy ensi vuonna? Suomenojalle ei kai enää ole käyttöä ja lopulle liikenteelle riittäisi varmaan vähempikin kuin nykyiset Tuupakka, Hakunila, Tattarisuo ja Koskela. Tosin nämä varikot ovat sijainniltaan hyvissä paikoissa linjaston puolesta. Tuupakka kuitenkin supistuu taas kun sinne siirrettyjä Espoon linjoja ei ensi syksynä enää ole. Järkeviä linjoja Tuupakkaan ei oikein enää jää kuin 411 ja 421. Linjat 20 ja 21/B voisi varmaan ajaa Koskelasta jos siellä vaan on tilaa.

  4. #34

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    974

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    HSL:n tiedotteen mukaan voittoleikkuria käytettiin kohteen 210 (linjat 531, 531B ja 542) osalta, jolloin PL voitti toiseksi parhaalla tarjouksellaan.
    PL on kokenut saman jo Kuopiossa, mutta HSL taitaa kokea ensi kertaa vapaaehtoisen liikaa maksamisen riemun.

  5. #35

    Liittynyt
    03.11.2011
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    64

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Onkos kellään tiedossa kalustomäärittelyjä näille linjoille?

  6. #36
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Transdevn liikenne HSL-alueella kutistuu kovaa vauhtia. Vantaalla ajetaan enää muutamaa sisäistä ja seutulinjaa, Espoo menetettiin kokonaan. Eniten liikennettä taitaa olla ensi syksynä Helsingin sisäisessä ja Keravan suunnan liikenteessä.
    Espooseen jää vielä linja 124 Tapiola - Tillinmäki, jota ajetaan linjan 31 sopimuksen optiolla. Myös linjaa 506 ajetaan optiolla, mutta se toki typistyy Helsingin sisäiseksi linjaksi Viikki - Meilahti. Ihan mahdotonta ei varmaan olisi, että Suomenojalle jäisi Koskelan tapainen pieni sivuvarikko, josta ajettaisiin Lauttasaaren linjoja ja linjaa 124, mutta toki muillakin varikoilla olisi noille linjoille tilaa.

  7. #37
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    722

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut miksu Näytä viesti
    Paljonko kukin liikennöitsijä hävisi autoja tässä kilpailutuksessa?
    Mikäli oikein laskin, niin automäärien muutokset ovat ainakin suuntaa antavasti seuraavat:

    Nobina: 94 - 126 = -32
    Pohjolan Liikenne: 98 - 23 = +75
    Transdev: 13 - 97 = -84

    Lisäksi Pohjolalta vähenee linjastomuutosten takia linjoilta 106 ja 110 (uudet 113 ja 114) yksi auto (Tapiolan terminaalin valmistuttua vähenee vielä yksi) ja Kirkkonummen seutulinjoilta 4 autoa.
    Viimeisin muokkaaja KriZuu; 08.12.2015 kello 17:52.
    Kalustotietokanta Etelä-Suomen Bussit | Kuvagalleria Suomen teillä | Tykkää Facebookissa

  8. #38
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    387

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Mikäli oikein laskin, niin automäärien muutokset ovat ainakin suuntaa antavasti seuraavat:

    Nobina: 94 - 126 = -32
    Pohjolan Liikenne: 98 - 23 = +75
    Transdev: 13 - 97 = -84

    Lisäksi Pohjolalta vähenee linjastomuutosten takia linjoilta 106 ja 110 (uudet 113 ja 114) yksi auto (Tapiolan terminaalin valmistuttua vähenee vielä yksi) ja Kirkkonummen seutulinjoilta 4 autoa.
    Lisäksi HelB -16 autoa.

  9. #39

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    930

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Joku näppärä voi laskea, että joko PL ohittaa Helbin HSL-liikenteessä bussien määrässä mitattuna? PL:llä taitaa jatkossa olla kaikki Mäkelänkatua kulkevat sisäiset linjat. Toisaalta Nobinalle ei jäänyt "keskustasta" mitään Helsingin sisäisiä. Toki heillä on Itä-Helsingissä vahva asema. Transdevin alamäki jatkuu ja jopa myynti voi olla tulossa. Helbikin todennäköisesti jatkaa pienenemistä Viikin Linjan alaisuudessa.

  10. #40

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    974

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Joku näppärä voi laskea, että joko PL ohittaa Helbin HSL-liikenteessä bussien määrässä mitattuna? PL:llä taitaa jatkossa olla kaikki Mäkelänkatua kulkevat sisäiset linjat. Toisaalta Nobinalle ei jäänyt "keskustasta" mitään Helsingin sisäisiä. Toki heillä on Itä-Helsingissä vahva asema. Transdevin alamäki jatkuu ja jopa myynti voi olla tulossa. Helbikin todennäköisesti jatkaa pienenemistä Viikin Linjan alaisuudessa.
    HelB ei ole vielä osallistunut uuden omistajansa ohjauksessa tarjouskierroksille. Uudella omistajalla on myös taipumusta luoviin yrityskauppoihin, joten voivathan ostaa myös kutistuneen Suomi-Transdevin, kun halvalla saavat.

  11. #41
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    722

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Joku näppärä voi laskea, että joko PL ohittaa Helbin HSL-liikenteessä bussien määrässä mitattuna? PL:llä taitaa jatkossa olla kaikki Mäkelänkatua kulkevat sisäiset linjat. Toisaalta Nobinalle ei jäänyt "keskustasta" mitään Helsingin sisäisiä. Toki heillä on Itä-Helsingissä vahva asema. Transdevin alamäki jatkuu ja jopa myynti voi olla tulossa. Helbikin todennäköisesti jatkaa pienenemistä Viikin Linjan alaisuudessa.
    Taitaapi juuri mennä. Nopeasti laskeskelin, että ensi syksystä alkaen HelBin automäärä on 270 ja Pohjolan 282.
    Kalustotietokanta Etelä-Suomen Bussit | Kuvagalleria Suomen teillä | Tykkää Facebookissa

  12. #42
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7502

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.12.2015 kello 12:55.

  13. #43
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Silmiin pisti että näköjään Leiniön liikennekin tarjosi muutamasta Espoon kohteesta. Tammelund puolestaan tarjosi kummastakin Helsingin sisäisestä kohteesta joten ilmeisesti yhtiöllä on haluja edelleenkin laajentua.

  14. #44

    Liittynyt
    18.03.2012
    Viestejä
    189

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Noteerattavaa on myöskin, että Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab on tarjonnut uusiin autoihinsa USB-pistokkeet (18kpl) / auto. Kilpailu on edelleen HSL-liikenteessä kovaa, ja innovaatioilla voi näköjään saada aika paljon pisteitä!

  15. #45
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    387

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Mielenkiintoinen tuo turvavideoinnovaatio. Millainenkohan se on?

    Transdev taitaa hankkia LLE-120:sta sekä A1:ksi, että A2:ksi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 137
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 17:54
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 32/2013
    kirjoittanut hana foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 22.06.2014, 16:04
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 20/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 116
    Viimeisin viesti: 09.12.2013, 16:23
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 14:58
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 23/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 01.02.2013, 09:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •