Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/104

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

  1. #61
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3462

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Ens syksynä ei ole enään 20N.
    Millä linjalla sitten hoidetaan yhteydet Keskustan ja Lauttasaaren välillä metroliikenteen päättymisen jälkeen?

  2. #62

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    552

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Millä linjalla sitten hoidetaan yhteydet Keskustan ja Lauttasaaren välillä metroliikenteen päättymisen jälkeen?
    HSL:n omassa tiedotteessa ja kalustopisteluettelossa 20N mainitaan.

  3. #63
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5821

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Mitenkä Transdevin voittamassa kohteessa ei puhuta mitään teliautoista? 20N liikennöi myös viikonlopun aamuöinä ja silloinhan kaikki kalusto on telejä.
    Eikö tuosta ole aika selvästi pääteltävissä, että ensi syksynä 20N:ää ei enää ajeta teleillä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jatkuvasti nousevat kuntaosuudet, jotka aiheuttavat kunnissa tyytymättömyyttä sekä hulppeat korotukset lipunhintoihin tilanteessa, jossa maan inflaatio on nollassa tai jopa miinuksella.
    Kuten tiedät, nousevat kuntaosuudet ja lippujen hinnat johtuvat pääosin infrahankkeista, ei HSL:stä.

  4. #64
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6507

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Kuten tiedät, nousevat kuntaosuudet ja lippujen hinnat johtuvat pääosin infrahankkeista, ei HSL:stä.
    Tiedän. Ja tiedän myös, että kuntapäättäjät ovat tehneet HSL:stä tässä sijaiskärsijän taikka syntipukin, koska kansahan näkee vain kalliimmat liput (ja huonomman liikennepalvelun), eikä se osaa syyttää rakennusliikkeitä tai esimerkiksi edesmennyttä Loukoa. Nostan hattua sille, että HSL yrittää tuoda tilannetta esiin tiedotteillaan. Mutta kyllä tuossa olisi silti paikallaan ottaa järeämmät aseet käyttöön. Kivenlahden-metro viimeistään tekee seudun joukkoliikenteestä poskettoman kallista, jos sekin pitäisi sisällyttää lippujen hintoihin. Ja kun päättäjät heräävät tuon huomaamaan, niin silloin hyvätkin hankkeet, kuten Laajasalo tai Jokeri, jätetään tekemättä lippujen hinnannoston pelossa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #65

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    206

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tiedän. Ja tiedän myös, että kuntapäättäjät ovat tehneet HSL:stä tässä sijaiskärsijän taikka syntipukin, koska kansahan näkee vain kalliimmat liput (ja huonomman liikennepalvelun), eikä se osaa syyttää rakennusliikkeitä tai esimerkiksi edesmennyttä Loukoa. Nostan hattua sille, että HSL yrittää tuoda tilannetta esiin tiedotteillaan. Mutta kyllä tuossa olisi silti paikallaan ottaa järeämmät aseet käyttöön. Kivenlahden-metro viimeistään tekee seudun joukkoliikenteestä poskettoman kallista, jos sekin pitäisi sisällyttää lippujen hintoihin. Ja kun päättäjät heräävät tuon huomaamaan, niin silloin hyvätkin hankkeet, kuten Laajasalo tai Jokeri, jätetään tekemättä lippujen hinnannoston pelossa.
    Metropolihöyrypäiden tavoitteena on ahtaa seutu täyteen asukkaita. Jos he onnistuvat, on lipunmaksajiakin enemmän. Ja ehkä veronmaksajiakin, jos joku muistaa haalia asuntojen lisäksi yrityksiä eli työpaikkoja.

  6. #66

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    968

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tiedän. Ja tiedän myös, että kuntapäättäjät ovat tehneet HSL:stä tässä sijaiskärsijän taikka syntipukin, koska kansahan näkee vain kalliimmat liput (ja huonomman liikennepalvelun), eikä se osaa syyttää rakennusliikkeitä tai esimerkiksi edesmennyttä Loukoa. Nostan hattua sille, että HSL yrittää tuoda tilannetta esiin tiedotteillaan.
    Asia on noinkin, mutta ei ihan niin, että HSL on vain katsonut sivusta, kun metroon syydetään rahaa. Jo silloin, kun Espoon joukkoliikennettä suunniteltiin HSL-aikakautta edeltäneessä YTV:ssä, sen johdolla tehty Pääkaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelma 2002 liputti vahvasti Länsimetron rakentamisen puolesta. Hintalappu oli silloin YTV:n papereissa 412 miljoonaa. Joten ei HSL (YTV) ole tässä ollut mikään puolueeton sivustakatsoja tai uhri.

  7. #67
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6507

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Asia on noinkin, mutta ei ihan niin, että HSL on vain katsonut sivusta, kun metroon syydetään rahaa. Jo silloin, kun Espoon joukkoliikennettä suunniteltiin HSL-aikakautta edeltäneessä YTV:ssä, sen johdolla tehty Pääkaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelma 2002 liputti vahvasti Länsimetron rakentamisen puolesta. Hintalappu oli silloin YTV:n papereissa 412 miljoonaa. Joten ei HSL (YTV) ole tässä ollut mikään puolueeton sivustakatsoja tai uhri.
    HSL on tietysti YTV:n perillinen monessakin mielessä, vähän liikaakin. Silti en haluaisi syyttää nykyisiä höseliläisiä menneiden vuosien metrofanaatikoiden toilailuista. Onhan sieltä pantu pahimmat propellipäät pihalle jo vuosia sitten. Ja toisaalta – Kivenlahden metron Louko vei päätöksentekoon käytännössä välittämättä HSL:n ajatuksista. Mahdettiinko niitä ajatuksia edes kysyä missään vaiheessa, HLJ:n wishlistiä lukuunottamatta?

    Mä pelkään, että nämä loukoilut ovat pilanneet pitkäksi aikaa investointimahdollisuudet myös hyviltä investoinneilta. Laajasalon uskon olevan poikkeus, koska Helsinki ajaa sitä nyt voimakkaasti ja koska sen hyödyt ovat sen verran suuret. Mutta senkin kohdalla pitäisi tehdä päätös siitä, millä se maksetaan. Maanarvon nousulla, kunnallisverotulojen kasvulla, uusien joukkoliikennematkustajien lipputuloilla vaiko lipunhintoja korottamalla. Jos HSL ei lähde taistelemaan sopimusten muuttamisesta tältä osin, olen pettynyt.
    Viimeisin muokkaaja 339-DF; 10.12.2015 kello 09:20. Syy: HLJ:tä koskevan väitteen poisto
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #68

    Liittynyt
    22.02.2013
    Viestejä
    12

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut miksu Näytä viesti
    Paljonko kukin liikennöitsijä hävisi autoja tässä kilpailutuksessa?

    Helb ei voittanut yhtään linjaa, hävisikö jotain tällä kierroksella ja onko siellä taas YT neuvottelut tiedossa?

  9. #69

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    191

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Yawara Näytä viesti
    Helb ei voittanut yhtään linjaa, hävisikö jotain tällä kierroksella ja onko siellä taas YT neuvottelut tiedossa?
    102 ja 103 loppuu, mutta ei vaikuta kuljettajatilanteeseen. YT:tä ei siis ole tiedossa.

  10. #70

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    968

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Gulf Näytä viesti
    102 ja 103 loppuu, mutta ei vaikuta kuljettajatilanteeseen.
    Miten on mahdollista, ettei se vaikuta kuljettajatilanteeseen?

  11. #71

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    450

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Miten on mahdollista, ettei se vaikuta kuljettajatilanteeseen?
    Olisko vaikka siitä syystä, että edellisissä kilpailutuksissa on tullut lisää linjoja?

  12. #72

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    675

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Miten on mahdollista, ettei se vaikuta kuljettajatilanteeseen?
    Helbin kokoisessa yrityksessä pelkästään eläkkeelle jääviä ja muuten työpaikkaa vaihtavia on niin paljon, että irtisanomisia ei tarvita ja ainahan voi purkaa pekkaskertymiä.

  13. #73
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6507

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Hesari kertoo http://www.hs.fi/kaupunki/a1449717414901 , että liityntäliikenteen kustannukset ovat 46 Me vuodessa, mikä on 9 % budjetoitua vähemmän. Jos toimittaja on kirjannut tuon oikein, niin 50,5 Me oli siis budjetti ja nyt pärjätään 4,5 Me halvemmalla. Hyvä näin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #74
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7542

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Hesari kertoo http://www.hs.fi/kaupunki/a1449717414901 , että liityntäliikenteen kustannukset ovat 46 Me vuodessa, mikä on 9 % budjetoitua vähemmän. Jos toimittaja on kirjannut tuon oikein, niin 50,5 Me oli siis budjetti ja nyt pärjätään 4,5 Me halvemmalla. Hyvä näin.
    Ei niin kovin hyvä. Metroa perusteltaessa luvattiin, että bussiliikenteen kustannukset laskevat noin 20 M€. Ja niiden tilalle tulevat sitten metron kustannukset, joista yksi Espoon oma arvio on noin 40 M€ vuodessa. Espoon joukkoliikenteen kokonaiskustannukset (bussit ja junat) ovat olleet noin 55 M€/vuosi. Junat luultavasti puuttuvat tuosta 46 M€ bussikustannuksesta. Mielestäni rehellistä uutisointia olisi ollut kertoa nimenomaan tästä kokonaisuudesta, ei luoda mielikuvaa siitä, että metro säästää 4,5 M€.

    Antero

  15. #75

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    968

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 37/2015

    Tuo uutinenhan kertoi vain, paljonko liikennöitsijöiden liityntäliikenteestä tarjouskilpailussa vaatima korvaus erosi kyseiselle kilpailukierrokselle ennakkoon budjetoidusta. Kyseiset luvut eivät vastaa siihen, paljonko metro+liityntä-konseptin hintaero on nykyiseen bussiratkaisuun.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 136
    Viimeisin viesti: 24.06.2015, 02:46
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 32/2013
    kirjoittanut hana foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 22.06.2014, 16:04
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 20/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 116
    Viimeisin viesti: 09.12.2013, 16:23
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 14:58
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 23/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 01.02.2013, 09:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •