Ote HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailujen yleisistä ehdoista:
"Liikennöitsijän tulee sopimuskauden aikana noudattaa työnantaja-
ja työntekijäjärjestöjen välisiä sopimuksia sekä niissä erikseen sovittuja
menettelytapoja ja työsuhteen ehtoja (sopimus 8.2.1998/piirisovittelija
Lonka) sekä kulloinkin voimassa olevaa oikeuskäytäntöä."
Aika yksiselitteistä.
Ihan nähtyä heidän työsopimuksesta. Työaika on heillä n. 76 tuntia kahdessa viikossa, eli alittaa 80 tunnin jolloin pekkasia ei kerry -> niitä ei tarvitse maksaa.
EDIT: tässähän siitä olikin juttua: http://jlf.fi/f12/946-tammelundin-li...tml#post185497
Viimeisin muokkaaja Karosa; 26.02.2016 kello 03:29.
Näyttäisi tosiaan vähän siltä että TDF olisi heittämässä pyyhettä kehään HSL-liikenteessä. Ensi vuonna päättyy linjojen 74, 411, 421, 506, 562, 573 ja 587 sopimukset. Jäljelle jää enää Helsingin linjat 55, 63, 68, 69, 71, 71V sekä Keravan linjat 5, 633, 738 ja 973. Jos TDF ei enää osallistu uusiin kilpailutuksiin, niin silloin operointi HSL-alueella päättyy vuoden 2019 aikana kun Helsingin ja Keravan sopimukset päättyvät.
Juu ei itseäni kiinnosta vaikka tuomitsisit Tammenlundia, yleensä vaan tuon kaltaisille heitolle olisi hyvä kertoa lähde, ihan vaikka juuri tuo "tuttujani on töissä Tammenlundilla"Karosa kuitenkin myös linkkasi ketjuun, jossa aihetta on käsitelty.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Linja-autonkuljettajilla pekkasia kertyy myös 76 tunnin työajalla. TES:ssä lukee: Työajan lyhennys koskee myös osa-aikaisia työntekijöitä riippumatta siitä, miten osa-aikajärjestely on toteutettu. Osa-aikaisen työntekijän työaikaa lyhennetään 2 kohdassa esitetyn taulukon perusteella suhteessa hänen tekemäänsä säännölliseen työaikaan.
Toisaalta suuri määrä 76 tunnin työsuhteita on TES:n vastainen, koska TES:ssä lukee: Säännöllinen työaika on 80 tuntia 2-viikkojaksossa.
En osaa sitten sanoa, onko Tammelundin Liikenne jo muuttanut käytäntöjään tuon n. vuoden takaisen työaika- ja pekkasjupakan jälkeen.
Nobina 777:ään on asennettu peruutuskamera.
Nobina sai markkinaoikeudessa turpiin 5-1. No pientä kiusaa sai aikaan kiukuttelemalla, eikä maksanut edes 20k€:a omien kulujen päälle.
http://www.markkinaoikeus.fi/fi/inde...370625306.html
Jälki-ilmoituksen mukaan Pohjolan Liikenteen varsinaiset sopimukset kohteissa 209b ja 210 alkavat 14.8.2017 ja päättyvät kesäliikennekauden 2024 loppuessa.
Tammelundin Liikenne ajaa Lauttasaaren linjoja 2026 kesäliikenteen loppuun: https://hslfi.oncloudos.com/vhp/202110985.PDF