Helsinki 26.9.2015
HelB 1536 (VXT-535) / 103
26.9
Helb 702 / h45
Helb 802 / h45
Helb 803 / 39
Helb 907 / 39
Helb 1016 / h45
Helb 1017 / h45
Helb 1210 / h43
Helsinki 26.9.2015
HelB 1536 (VXT-535) / 103
26.9
h40,h43: HelB 1005 (Scania K280 Lahti Scala teli) HelB 1522, 1523, 1524, 1525 (Scania OmniExpress 320LE teli)
h70T: HelB 906 (Scania K280 Lahti Scala teli)
332: HelB 1535 (Scania OmniExpress 320LE)
En tiedä asiasta enempää kuin mitä Tuomas kertoi.
Mainittakoon vielä, että HelB 1541 ja 1542 ovat Cumminsin moottorilla, kun taas muut Scanian. Käytännössä nämä Cummins moottoriset ovat samaa mallia kuin Åbergin Linjan numero 3. Näin tilattiin, koska ilmeisesti halutaan vertailla polttoaineenkulutusta.
T: Tuomas Lehti
Rattiriemua-blogini, Facebook-seinäni
Kirjoitan tällä foorumilla yksityishenkilönä enkä minkään yhtiön, yhtymän, yhdistyksen tms. edustajana.
Sunnuntai 27.9.15
TDF 497 / 587
27.9
Helb 907 / 39
Helb 1008 / h45
Helb 1016 / h45
Helb 1210 / h43
Su 27.9. Helsinki
TDF #1402 / 74
27.9.2015
HelB 901 (MAN Lion's City LL) / h45
Ma 28.9. Espoo
NF #774 / 15
Maanantai 28.9.
HelB #1401 / 571
Voisiko joku vielä tehdä selventävän yhteenvedon?
Nyt luulen, että:
ÅL 3 = Scanian bussi Scanian moottorilla
Helb 1541 ja 1542 = Scanian bussi Cumminsin moottorilla
Ja em moottorit ovat lähes samanlaisia.
Kuukankolle heittäisin kysymyksen, voisiko uusien bussien taulukossa olla sarake, jossa olisi moottorin merkki ja tehoversio? Toki moottorin merkki on valtaosassa sama kuin bussin valmistajakin, mutta poikkeukset ovatkin mielenkiintoisia.
Lisätietosarakehan on useimmiten tyhjä.