Eikä tainnut aamuun rajoittua tuo pula, ainakin viiden korvilla Kurvissa sai odotella Lauttasaaren kulkineita ihan rauhassa, sitä vastoin
PL:n 67 meni kolmesti samoin kuin HeBuLin 70V. Mihin lie jääneet nuo 65A:n ja 66A:n laitteet.
No, ajattelin hölmönä, paremmalla onnella Ruoholahdesta uudelta 20:n reitiltä kunnes siellä oli pysäkillä vastassa ihmisjoukko ja 25 min odotuksen jälkeen tuulilasikuorma matelevassa #3:ssa. Tuntui joku vika sitäkin Volgaa vaivaavan kun piti valojen vaihtumista odotellessa nostella kierroksia, liekö olleet paineet karkaamassa. Läppäsillallakaan ei vauhdit yli neljänkympin nousseet joten ei onneksi päätä päässyt huimaamaan.
Mutta hienosti otti kuski linjansa haltuun ja teki voitavansa, hymyillen kuunteli matkustavaisten viisaudet. Liekö ollut lääkitys kohdillaan tai vieraskielinen mies.
Aikataulua ei tietenkään pysäkillä ole kun se on sen verran uusi asia tuo linjamuutos ja tainnut tulla melkoisen yllättäen kesken viisivuotissuunnitelman.
Ja mitäpä sillä tekisikään jos kerran ajetaan Finnairin aikatauluilla eli milloin sattuu.
Talvi se on niin kovin vaikea ja yllättävä asia. Joillekin.