Mites sitten on Pöhölän laita? Pölhölän on osa VR-Yhtymää, jonka omistaa valtio ja Helsinki osa Suomen valtiota. Jos VR tukee Pölhölän liikennettä tulisi sen olla myös kiellettyä, koska tähän ei käytetä pelkästään stadilaisten veronmaksajien rahoja, vaan koko Suomen kansan! En tiedä tarkalleen kuinka tappiollinen Pölhölä on viime aikoina ollut, mutta ainakaan tappiollisilla tarjouksilla ne eivät voittoa tee.
HelBillä ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta tehdä voittoa HSL-liikenteessä, niin kauan kun muiden firmojen emoyhtiöt pumppaavat niihin rahaa. Lipputulot ja korvaukset linjojen ajamisesta eivät saa HelBiä ikinä voitolliseksi.
Käsittääkseni Pohjolan Liikenteen (VR-konsernin?) ylilääkäri "käveli yli" töihintulotarkastuksen tehneen lääkärin lausunnosta ja esti näin työllistymisen PL:lle. Syitä tähän toimintaan voidaan vaan arvailla. Pahat kielet voisivat väittää että PL löysi porsaanreiän lonka-sopimuksesta.
Ymmärtääkseni Vr-konsernilla menee kohtuullisen hyvin ja valtio ei siihen ihmeemmin ole viime aikona pumpannut? Myös Pohjolan liikenteellä itsessään kuuleman mukaan menee hyvin? Sanokaa jos olen väärässä. Jos asia todella on niin, että valtion rahoilla todella rahoitetaan Pohjolan kaupunkiliikennettä niin eihän se mielestäni kuulu niin mennä. En tiedä löytyykö netistä erikseen Pohjolan liikenteen tulostietoja vai onko ne piilotettu konsernin kokonaistulokseen.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Pohjolan Liikenne on voittoa tuottava yritys, eikä sen toimintaan tarvita junamatkustajien rahoja.Alunperin kirjoittanut www.vrgroupraportti.fi
Joukkoliikenneharrastaja
Irtisanomistilanteessa työnantaja yleensä ei valitse parhaita työntekijöitään lähtijöiksi, mutta sen sijaan paljon sairastavat päätyvät helposti potkut saavien listalle. Joukossa siis voi hyvin olla kuljettajia, jotka ovat sairastelleet paljon, koska työkyky on syystä toi toisesta alentunut eivätkä he enää nykyisessä kunnossaan läpäise työhöntulotarkastusta.
Kyse ei ollut verorahojen käyttökiellosta vaan siitä, että kilpailutuksen järjestäjä myös osallistuu kilpailuun. Suomen valtio ei kilpailuta HSL-liikennettä, joten Suomen valtiolla ei ole samaa rajoitetta. Suomen valtio ei hyödy millään tavoin siitä, jos HSL:n kilpailutuksen alin tarjous olisikin halvempi.
Jälleen YT-neuvotteluja HelB-organisaatiossa:
http://yle.fi/uutiset/helsingin_buss...amolla/6846195
Se onkin mielenkiintoista, että miten korjaamotyöntekijöitä voidaan siirtää kuljettajiksi, kun kuljettajia on töiden vähenemisen vuoksi irtisanottu myös![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Euroopan komissio epäilee alustavan tarkastelun perusteella, että Helsingin kaupunki on antanut Helsingin Bussiliikenne Oy:lle (HelB) perusteetonta valtiontukea. Asiassa on aloitettu muodollinen tutkintamenettely. Helsingin kaupungin tiedote
Voi myös tulla rumaa jälkeä veronmaksajille, jos HelB ei ole pitämässä hintatasoa millään tavalla kurissa. Joku fiksu tällä foorumilla joskus sanoikin, että paras HelB on sellainen, joka osallistuu aina kilpailutuksiin mutta ei koskaan voita mitään.