Ratkaistaanko tämä kierros 19.1?
Minun arvaukseni:
Kohde 217: Helsingin Bussiliikenne Oy
Kohde 218: Transdev Oy
Ensi viikon kokouksessa (17.11.) päätettävänä seuraavan kilpailutuksen järjestäminen.
Tarjouskilpailuun 38/2016 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat
Kohde 216
H15 Ruoholahti - Salmisaari
Tapiolan lähibussilinjat
116 Tapiola - Pohjois-Tapiola
117 Tapiola - Hopealehto - Itäranta - Tapiola
119 Tapiola - Oravannahkatori - Niittykumpu(M)
Matinkylä-Olarin lähibussilinjat
137 Matinkylä - Kuitinmäki
138 Nuottaniemi - Matinkylä
Espoonlahden lähibussilinjat
148 Espoonlahden uimahalli - Iivisniemi
(nykyinen linja P40)
149 Espoonlahden uimahalli - Vilkkupoiju
Kauklahden lähibussilinjat
166 Vantinmäki - Lasilaakso
167 Vantinmäki - Espoonkartano
Espoon keskuksen lähibussilinjat
168 Espoon keskus - Mikkelä - Kauklahti
169 Espoon keskus - Suvela
241 Espoon keskus - Mikkelä - Hirvisuo
(nykyinen linja E81)
Suur-Leppävaaran lähibussilinjat
207 Lintukorpi - Vallikallio - Etelä-Leppävaara
229 Leppävaara - Viherkallio
226A Leppävaara - Viherlaakso - Kellonummi (nykyinen linja 96H)
Kauniaisten lähibussilinja
232 Kirkkotie - Gallträsk - Kirkkotie
(nykyinen linja P50)
Kohde 217
224 Leppävaara - Tuomarila
Kohde 218
238 Leppävaara - Siikajärvi - Siikaniemi
(nykyinen linja E28)
242 Espoon keskus - Brobacka - Siikaniemi (nykyinen linja 88)
243 Espoon keskus - Kolmiranta - Veikkola
245 Espoon keskus - Nuuksionpää / Kattila (nykyinen linja E85/A)
246 Espoon keskus - Kunnarla - Röylä -
Espoon keskus (nykyinen linja E86)
348 Rinnekoti - Röylä - Kalajärvi
(nykyinen linja E70)
349 Lepsämänjoki - Kalajärvi - Röylä
(nykyinen linja E71)
Kohteen 216 (lähibussiliikennettä) sopimuskausi on seitsemän (7) vuotta, kohteen 217 kolme (3) vuotta. Kohteen 218 sopimuskausi on n. 2 vuotta ja 10 kuukautta päättyen 31.5.2019. Kohteiden 217 ja 218 sopimuksissa kaluston keski-iäksi sallitaan 8 vuotta lyhyehkön enintään 3 vuoden sopimusajan takia. Kohteiden 216, 217 ja 218 optiokausi voi olla enintään kolmen (3) vuoden mittainen.
Kohteiden 216 - 218 sopimuskausi alkaa syysliikennekauden alkaessa 2016.
Viimeisin muokkaaja KriZuu; 12.11.2015 kello 05:52.
Ratkaistaanko tämä kierros 19.1?
Minun arvaukseni:
Kohde 217: Helsingin Bussiliikenne Oy
Kohde 218: Transdev Oy
Miksi voi miksi H15 piti naittaa tuohon kohteen 216 pakettiin.
Noh, ehkä kyseisen linjan ajaminen helpottuu uusien laitteiden myötä että saa senkin linjan bussit liikennevaloetuuksien piiriin.
HSL:n 9.2. kokouksen esityslistan mukaan sopimukseen on tulossa 7 uutta A2:sta ja lisäksi pakettiautoja. Osassa autoja on USB-latauspistokkeet, joten veikkaan että Pohjola on voittanut joko toisen tai molemmat isojen bussien kohteista. Veikkaan että Pohjolaon voittanut kohteen 217 ja Nobina 218. Katsotaanko tarvitseeko enää lotota.
Ne nyt vaan on pakettiautoja, ja jonkinlainen joukkoliikenteen irvikuva kun vertaa siihen, miltä pikkubussi voi näyttää.
Tuossa esimerkki Lontoosta: http://www.showbus.co.uk/p2006/s238ewu.JPG
Tuossa Wienistä, huomatkaa myös latausvirroitin katolla: http://citytransport.info/NotMine/3A_Zelinkagassea.jpg
Noita voi kutsua minibussiksi. Pakettiauto on pakettiauto.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Vantaalla on Pähkinärinteentiellä silta, jonka molemmissa päissä on noin 2 tonnin painorajoitus, jonka lisäkilvessä on lievennys "ei koske jätteenkuljetusta". Joukkoliikenteen henkilökunta ei ilmeisesti erota ihmisiä jätteestä, kun sillan yli ajelee muutama huomattavasti painavampi henkilömatkustajilla lastattu bussi, mm. 311, 322, 571.
Pakettiautoja ne on, johon on penkit isketty ja ovi tai pari. En myöskään kyllä tiedä ketä tarkoitat joukkoliikenteen henkilökunnalla, etenkään minun viestiäni lainaten, kun kyseiseen kastiin en kuulu eikä ainakaan yksi toinen kommentoijista.
Edelleenkään et myöskään vastannut kysymykseeni, joten lainaan sen uudestaan sulle: