HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 38/2016

Liittynyt
28 Helmikuu 2012
Viestit
728
Ensi viikon kokouksessa (17.11.) päätettävänä seuraavan kilpailutuksen järjestäminen.

Tarjouskilpailuun 38/2016 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat

Kohde 216

H15 Ruoholahti - Salmisaari

Tapiolan lähibussilinjat

116 Tapiola - Pohjois-Tapiola
117 Tapiola - Hopealehto - Itäranta - Tapiola
119 Tapiola - Oravannahkatori - Niittykumpu(M)

Matinkylä-Olarin lähibussilinjat

137 Matinkylä - Kuitinmäki
138 Nuottaniemi - Matinkylä

Espoonlahden lähibussilinjat

148 Espoonlahden uimahalli - Iivisniemi
(nykyinen linja P40)
149 Espoonlahden uimahalli - Vilkkupoiju

Kauklahden lähibussilinjat

166 Vantinmäki - Lasilaakso
167 Vantinmäki - Espoonkartano

Espoon keskuksen lähibussilinjat

168 Espoon keskus - Mikkelä - Kauklahti
169 Espoon keskus - Suvela
241 Espoon keskus - Mikkelä - Hirvisuo
(nykyinen linja E81)

Suur-Leppävaaran lähibussilinjat

207 Lintukorpi - Vallikallio - Etelä-Leppävaara
229 Leppävaara - Viherkallio
226A Leppävaara - Viherlaakso - Kellonummi (nykyinen linja 96H)

Kauniaisten lähibussilinja

232 Kirkkotie - Gallträsk - Kirkkotie
(nykyinen linja P50)

Kohde 217

224 Leppävaara - Tuomarila

Kohde 218

238 Leppävaara - Siikajärvi - Siikaniemi
(nykyinen linja E28)
242 Espoon keskus - Brobacka - Siikaniemi (nykyinen linja 88)
243 Espoon keskus - Kolmiranta - Veikkola
245 Espoon keskus - Nuuksionpää / Kattila (nykyinen linja E85/A)
246 Espoon keskus - Kunnarla - Röylä -
Espoon keskus (nykyinen linja E86)
348 Rinnekoti - Röylä - Kalajärvi
(nykyinen linja E70)
349 Lepsämänjoki - Kalajärvi - Röylä
(nykyinen linja E71)

Kohteen 216 (lähibussiliikennettä) sopimuskausi on seitsemän (7) vuotta, kohteen 217 kolme (3) vuotta. Kohteen 218 sopimuskausi on n. 2 vuotta ja 10 kuukautta päättyen 31.5.2019. Kohteiden 217 ja 218 sopimuksissa kaluston keski-iäksi sallitaan 8 vuotta lyhyehkön enintään 3 vuoden sopimusajan takia. Kohteiden 216, 217 ja 218 optiokausi voi olla enintään kolmen (3) vuoden mittainen.

Kohteiden 216 - 218 sopimuskausi alkaa syysliikennekauden alkaessa 2016.
 
Viimeksi muokattu:
Ratkaistaanko tämä kierros 19.1?

Minun arvaukseni:

Kohde 217: Helsingin Bussiliikenne Oy
Kohde 218: Transdev Oy
 
Miksi voi miksi H15 piti naittaa tuohon kohteen 216 pakettiin.

Noh, ehkä kyseisen linjan ajaminen helpottuu uusien laitteiden myötä että saa senkin linjan bussit liikennevaloetuuksien piiriin.
 
Miksi voi miksi H15 piti naittaa tuohon kohteen 216 pakettiin.

Siksi, että sitä ajetaan autoilla, jotka keskellä päivää ajavat Espoon lähibussilinjoja. Vastaavaan tapaan h15 nytkin ajetaan Tapiolan palvelulinjojen autoilla.
 
Siksi, että sitä ajetaan autoilla, jotka keskellä päivää ajavat Espoon lähibussilinjoja. Vastaavaan tapaan h15 nytkin ajetaan Tapiolan palvelulinjojen autoilla.

Ikäväkyllä tiedän liiankin hyvin tämän. T. 4h non-stoppina viime torstaina ajaneena. Jopa 4X keväällä oli huomattavasti mukavempi ajaa vaikka ~97 lähtöä työpäivässä. :biggrin:
 
HSL:n 9.2. kokouksen esityslistan mukaan sopimukseen on tulossa 7 uutta A2:sta ja lisäksi pakettiautoja. Osassa autoja on USB-latauspistokkeet, joten veikkaan että Pohjola on voittanut joko toisen tai molemmat isojen bussien kohteista. Veikkaan että Pohjolaon voittanut kohteen 217 ja Nobina 218. Katsotaanko tarvitseeko enää lotota.
 
HSL:n 9.2. kokouksen esityslistan mukaan sopimukseen on tulossa 7 uutta A2:sta ja lisäksi pakettiautoja. Osassa autoja on USB-latauspistokkeet, joten veikkaan että Pohjola on voittanut joko toisen tai molemmat isojen bussien kohteista. Veikkaan että Pohjolaon voittanut kohteen 217 ja Nobina 218. Katsotaanko tarvitseeko enää lotota.

Ymmärrän, että esim Kutsuplus on ärsyttänyt, mutta eikö tuo pakettiautoista puhuminen voitaisi jo lopettaa?
 
Ymmärrän, että esim Kutsuplus on ärsyttänyt, mutta eikö tuo pakettiautoista puhuminen voitaisi jo lopettaa?

Pakettiautojahan nuo ovat olleet jo paljon ennen Kutsuplussaa. Ei kait Sprinteristä saa oikeaa bussia tekemälläkään. Vaikka rekisteriotteessa niin lukisikin ;)
 
Ymmärrän, että esim Kutsuplus on ärsyttänyt, mutta eikö tuo pakettiautoista puhuminen voitaisi jo lopettaa?

Ne nyt vaan on pakettiautoja, ja jonkinlainen joukkoliikenteen irvikuva kun vertaa siihen, miltä pikkubussi voi näyttää.

Tuossa esimerkki Lontoosta: http://www.showbus.co.uk/p2006/s238ewu.JPG

Tuossa Wienistä, huomatkaa myös latausvirroitin katolla: http://citytransport.info/NotMine/3A_Zelinkagassea.jpg

Noita voi kutsua minibussiksi. Pakettiauto on pakettiauto.
 
Onko asia nähtävä niin, että osa joukkoliikenteen henkilökunnasta ei todellakaan erota onko kysymys tavaran vai ihmisten kuljettamisesta?

Vantaalla on Pähkinärinteentiellä silta, jonka molemmissa päissä on noin 2 tonnin painorajoitus, jonka lisäkilvessä on lievennys "ei koske jätteenkuljetusta". Joukkoliikenteen henkilökunta ei ilmeisesti erota ihmisiä jätteestä, kun sillan yli ajelee muutama huomattavasti painavampi henkilömatkustajilla lastattu bussi, mm. 311, 322, 571.
 
Onko asia nähtävä niin, että osa joukkoliikenteen henkilökunnasta ei todellakaan erota onko kysymys tavaran vai ihmisten kuljettamisesta?
Miten tuo tähän liittyy? Kysehän oli vain noista Sprintereistä, jotka ovat käytännössä pakettiautoja...? :D Voihan niilläkin ihmisiä kuljettaa. :D Meh, ehken vain tajunnut pointtia...
 
Onko asia nähtävä niin, että osa joukkoliikenteen henkilökunnasta ei todellakaan erota onko kysymys tavaran vai ihmisten kuljettamisesta?

Pakettiautoja ne on, johon on penkit isketty ja ovi tai pari. En myöskään kyllä tiedä ketä tarkoitat joukkoliikenteen henkilökunnalla, etenkään minun viestiäni lainaten, kun kyseiseen kastiin en kuulu eikä ainakaan yksi toinen kommentoijista.

Edelleenkään et myöskään vastannut kysymykseeni, joten lainaan sen uudestaan sulle:
Mikskä niitä pitäisi sitten sanoa?
 
Takaisin
Ylös