TDF:n Ikaruksista on poistunut ajosta myös 317, 325, 332, 337 ja 357. Saa korjata jos on virhetietoa. Näin ollen 344 on ainut kaksiakselinen Ikarus, joka on vielä ajossa Espoon suunnan linjoilla.
Onko kukaan seurannut mihin Transdeviltä poistuneet autot 450-474 onko löytäneet uuden omistajan mistäpäin Suomea?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.10.2016 kello 13:53. Syy: siirretty toiseen ketjuun
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.10.2016 kello 13:53. Syy: muokattu lainattua viestiä
Espoon Erikoistalousalue
Arvoni ovat vihreitä, kun taivaalle puhaltaa musta savu. https://www.instagram.com/reel/CkToE...d=MDJmNzVkMjY= (herlevi motorsport)
TDF 462, 469, 474 ovat Ruhan Scanialla.
Nobinat 444, 445, 480, 603 ja 619 Klovissa kilvet ja BusComit poistettuina.
Transdeveista 475-481 buscomit poistettu.
Paljonko noita 09-mallisia Scaloja nyt on poistettu, etenkin telejä? Turkuun näyttää tulleen noin kymmenkunta.
Noin 20 on ilmeisesti poistunu. Nuo vois ehkä myös olla menossa Mikkeliin Soisalolle ?
Käsittääkseni kaikki Transdevin 09-malliset Scalat ovat palautuneet Scanialle leasing-sopimuksen päätyttyä. Havaintojen ja bussiharrastajien kuvastojen perusteella ihan kaikista autoista ei ole tietoa, mutta useimmille on löytynyt uusi käyttäjä Suomesta:
Turussa ovat seuraavat teliautot:
450 -> TuKL 90
462 -> Nyholm 68
463 -> TuKL 90
464 -> Nyholm 65
466 -> Nyholm 54
467 -> Nyholm 62
468 -> Nyholm?
470 -> Turkubus 15
474 -> Nyholm 76
Korsisaarella on ollut HSL:n metrokorvausliikenteessä teliautot 471 ja 473
Lisäksi teliautoista 465 on havaittu Ketosen Liikenteellä Rovaniemellä. Teliautoista 469, 472 ja 481 en muista nähneeni kuvia tai havaintoja.
2-akselisista autoista 451 sekä 456-459 ovat Soisalon Liikenteellä (todennäköisesti Mikkelissä) sekä 453 ja 454 Savo-Karjalan Linjalla Joensuussa.
Autosta 477 ja mahdollisesti autosta 475 on siis havainto 4-tieltä, joten kysymysmerkeiksi jäävät autot 452, 455, 460, 461, 476, 478-480. HSL-alueen ja Tampereen liikennöitsijöillä samoin kuin Savonlinja- ja Koiviston Auto -konserneilla ei taida tällä hetkellä olla erityistä tarvetta tuon ikäiselle käytetylle kalustolla, joten potentiaalisia kiinnostuneita voisivat olla esimerkiksi Pohjolan Matka ja Oulun seudun liikennöitsijät (uusia sopimuksia alkamassa ensi kesäkuussa). Porin Linjat on juuri hankkinut muutamia käytettyjä Scanioita Norjasta, mutta mahdollisesti nuo Scalatkin voisivat kiinnostaa, kun lähes vastaavia autoja talosta löytyy ennestäänkin. Hämeenlinnassa kaupunkiliikenteen kilpailutus on pian alkamassa, joten jos noita 09-Scaloja on vapaana vielä ensi vuoden puolella, voisi ottajia löytyä Hämeenlinnastakin. Soisalon Liikenteelle ja/tai Savo-Karjalan Linjalle voisi ehkä mennä lisääkin näitä autoja, jos vanhempaa kalustoa lähtee poistoon. Tosin Mikkelin ikävaatimusten takia sinne kai pitäisi mennä viimeistään ensi vuonna uudempaakin kalustoa.