Paras bussimalli HSL-alueella 2016

HSL-alueen paras bussimalli 2016

  • MB Citaro (TLL)

    Äänet: 0 0.0%
  • MB Citaro LE (NOF)

    Äänet: 6 14.3%
  • Volvo 7700LE

    Äänet: 0 0.0%
  • Volvo 7900LE

    Äänet: 0 0.0%
  • Volvo 8500LE (facelift)

    Äänet: 0 0.0%
  • Volvo 8700LE

    Äänet: 5 11.9%
  • Volvo 8900le

    Äänet: 4 9.5%
  • Lahti 402

    Äänet: 2 4.8%
  • Lahti Scala

    Äänet: 4 9.5%
  • Man Lion´s City

    Äänet: 3 7.1%
  • VDL Citea

    Äänet: 3 7.1%
  • Scania Omniexpress 320LE

    Äänet: 12 28.6%
  • Scania Citywide

    Äänet: 1 2.4%
  • Irisbus Crossway LE

    Äänet: 0 0.0%
  • Iveco Crossway LE

    Äänet: 0 0.0%
  • Volvo City L

    Äänet: 1 2.4%
  • Ikarus E94

    Äänet: 0 0.0%
  • Vest Center H

    Äänet: 0 0.0%
  • VDL Ambassador 200

    Äänet: 0 0.0%
  • Solaris Urbino 12 Hybrid

    Äänet: 1 2.4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    42
Liittynyt
4 Elokuu 2014
Viestit
1,186
Mikä on mielestäsi paras bussimalli HSL-alueella vuonna 2016?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Paras bussimalli HSL-Alueella 2016

"Volvo 7700LE
Volvo 7900LE"

Näitä kahta mallia ei ole, ainakaan vielä, valmistettu LE-versiona.
 
Vs: Paras bussimalli HSL-Alueella 2016

"Volvo 7700LE
Volvo 7900LE"

Näitä kahta mallia ei ole, ainakaan vielä, valmistettu LE-versiona.

Eikä varmasti tule, sillä 7700 ja 7900 on kokomatalia malleja, kun taas 8700 ja 8900 saa puolimatalana, eli LE:nä.
 
Vs: Paras bussimalli HSL-Alueella 2016

Tarkoitat kaiketi etumatalaa.

Joo, totta. Ei sentään Carrus City M-tyyppistä. :)

---------- Viestit yhdistetty klo 02:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 02:16 ----------

Jos kaikista autoista pitää ottaa hyvät ja huonot puolet huomioon, niin päädyn parhaan bussin vastauksessani OmniExpress 320 LE:hen, ja Cumminsin koneella oleva vie näistä kahdesta moottorivaihtoehdosta.

Kuljettajan ergonomia on minunkokoiselle (172cm, laiha) ihmiselle kuin tehty.

+ Ratin saa syliin, penkkiin saa hyvän asennon, samaan aikaan kun kaikki toiminnot ovat lähellä
+ Peileistä ja kuolleet kulmat näkee loistavasti (myös turvaohjaamon pleksi on suunniteltu fiksusti)
+ Ovet ovat nopeat
+ Auto kiihtyy ripeästi ja tasaisesti, tasainen ajettava sekä kulutus on alhainen vrt. esim Volvoon
+ Tilava ja avara sisältä (paitsi ohjaamosta, minua ei tosin haittaa)

Miinukset,
- Lahtelaisena ominaisuutena näissäkin kolina ja räminä, +60km/h vauhdissa oven tiivisteet päästävät läpi ilmaa, järkyttävä suhina (Åbergin autossa en pistänyt niinkään merkille, Nobinan autoissa oli järkyttävää kuunneltavaa pitkinä työpäivinä)
- Ajovalot ovat menneet mielestäni huonompaan suuntaan, "tuikku" on hyvä termi näille, iso huononnus Scalasta. (Xenonit tai ledit voisivat parantaa asiaa)
- Ajaton design ulkopuolelta, uutenakin jo 7 vuotta vanha. Interlinkin facelift voisi sopia tähän.

Kyllähän näitä plussia ja miinuksia löytyy, jos alkaa oikein miettimään, mutta tässä tiivistettynä muutamat.
 
Takaisin
Ylös