Yksi syy on se, että kohta suuri osa RT:ltä lähteistä linjoista ajetaan telibusseilla ja varsin tiheällä vuorovälillä. Esimerkiksi laiturista 10 voi olla ruuhka-aikaan jopa 21 lähtöä tunnissa. Tämä tarkoittaa busseja muutaman minuutin välein. Lisäksi tarvitaan pikapysäköintipaikkoja vuoroaan odottaville autoille. Tarvitaan koko pieni tori mahdollisimman tarkkaan käyttöön. Lisäksi monia linjoja ajetaan jatkossa ns. kierrätettynä ja keskenään kierrätyksessä olevat linjat on sijoitettu samoille pysäkeille.
Joukkoliikenneharrastaja
Viikonvaihteen aamuyölinjan 23N ensimmäinen lähtö Ilmalasta tullaan ajamaan myös arkiöinä. Mistä johtunee? Sunnuntain jälkeisenä yönä ei kuitenkaan ajeta.
---------- Viestit yhdistetty klo 07:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 06:58 ----------
90A ei aja yöllä kuin kaksi lähtöä ja vain Vuosaaren satamasta; 97 ei kulje sunnuntaisin vain 97V; 76B:n ja 77A:n sunnuntailiikenteen alkaminen aikaistuu mutta ei 76A:lla.
Linja 105 siirretään Kampissa laituriin 54 eli samaan kuin 165. Laituriin 43 tulee puolestaan linjat 20X ja 21BX.
Espoossa linjat 12, 14, 31, 42 ja 46 siirtyvät Pohjolan Liikenteelle.
Lähijunaliikenteesä tapahtuu joitakin muutoksia. Y-juna saa uudet lähdöt 13.07 ja 19.37 ja vastaavat lähdöt Siuntiosta, jolloin arkipäivien osalta palataan ennen 27.3. käytössä olleeseen aikataulurakenteeseen.
D-junan Tikkurilan pysähdys siirretään Keravalle.
K-junat muuttuvat N-juniksi silloin kun vuoroväli on 15 minuuttia, mikä sekin tavallaan merkitsee paluuta aikaisempaan aikataulurakenteeseen, mutta nyt Käpylään, Pukinmäkeen ja Tapanilaan tulee 7.5 min vuoroväli silloin kun I/P-juna ja N-junat kulkevat 15 min välein. Arkiaamuisin viimeinen N-juna saapuu Helsinkiin vasta 7.06, tuleekohan tuo liian täyteen? 27.3. alkaen ollut 1 1/2 h aukko pääradalla paikataan siten huonosti, että arkiöisin lähtee nyt N-juna 23.18, 0.18 ja 1.18 sekä T-juna 1.48, sen sijaan että N-juna lähtisi 23.18, 23.48 ja 0.48.
Metron ensimmäinen vuoro arkiaamuisin lähtee Vuosaaresta 5.05 ja Mellunmäestä 5.20. Linjoille 92, 94 ja 97V on lisätty lähdöt, joilla pääsee Itäkeskukseen 5.11.
Miksi tuo on 66K eikä 66N?
Viimeisin muokkaaja Minä vain; 19.07.2016 kello 18:02.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Enpä muista ihan äskettäin olleen niin lyhyttä linjaa kuin syksyllä alkava 434 Kivistön asema-Keimola. Arvioitu ajoaika 2 minuuttia, linjalla on vain kaksi pysäkkiä, lähtö- ja päätepysäkki.
Villi veikkaus: linjaa ajetaan niillä autoilla, jotka muuten seisoisivat tyhjän panttina Kivistön asemalla.
Keimolassa ei ole kuin muutama talo tällä hetkellä ja matkalla sinne pelkkää metsää.
Tässä pari veikkausta pitkälle vuorovälille. Turha sitä bussia on tyhjillään ajaa.