Veikkausta peliin:
Kohde 219: Nobina
Kohde 220: Nobina
Kohde 221: Tammelund tai Helb
Kohde 222: Helb
Kohde 223: Transdev tai Helb
Kohde 224: Tammelund tai Nobina
HSL:n hallituksen kokouksessa on esityslistalla tarjouskilpailun 39/2016 järjestäminen.
Tarjouskilpailuun 39/2016 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat
Kohde 219
Linja 79B Siilitie (M) - Latokartano
Linja 506 Myllypuro (M) - Meilahti
Kohde 220
Linja 553(K) Hakunila - Leppävaara
Kohde 221
Linja 73 Hakaniemi - Ala-Tikkurila
Linja 73N Rautatietori - Ala-Tikkurila
Linja 74 Hakaniemi - Heikinlaakso
Linja 74N Rautatientori - Heikinlaakso
Linja 611 Rautatientori - Tikkurila
Linja 611B Rautatientori - Suutarila
Kohde 222
Linja 63 Kamppi - Paloheinä
Linja 70 Kamppi - Malmi
Kohde 223 (a ja b)
Linja 411 Elielinaukio - Myyrmäki
Linja 421 Elielinaukio - Martinlaakso
Linja 431N Elielinaukio - Kivistö
Linja 573 Aviapolis - Vantaankoski
Kohde 224 (a ja b)
Linja 562 Mellunmäki - Aviapolis
Linja 587 Mellunmäki - Leppäkorpi
Kohteiden 219, 220 ja 221 sopimuskausi on seitsemän (7) vuotta, kohteen 222 kaksi (2) vuotta ja noin 4,5 kuukautta, kohteen 224 (a ja b) kaksi (2) vuotta ja kohteen 223 (a ja b) yksi (1) vuosi.
Kohteiden 219 - 222 sopimuksiin sisältyy enintään kolmen (3) vuoden optio, kohteeseen 224 (a ja b) kahden (2) vuoden optio ja kohteeseen 223 (a ja b) yhden (1) vuoden optio.
Option käyttäminen edellyttää hyvin hoidettua liikennettä sopimuskaudella ja molempien osapuolten hyväksyntää. Optiolla voidaan myös sovittaa sopimuksen jatkaminen linjaston ja kilpailukohteiden tuleviin muutoksiin. Sopimuskauden aikana voidaan kohteen 219 liikennettä ja suoritemääriä muuttaa Herttoniemen linjastosuunnitelman mukaisesti.
Kohteiden 219, 220 ja 222 liikenteeseen ja suoritemääriin voidaan tehdä normaaleja sopimusehtoja suurempia muutoksia, koska pitkällä sopimuskaudella (7 v.) on mahdollista, että joukkoliikenneyhteystarpeet voivat muuttua.
Kohteessa 222 kilpailutetaan lisäliikennettä (linja 63), joka ylittää nykyisen liikennöintisopimuksen muutosrajat. Kohteen 222 uusi sopimus tulee päättymään samaan aikaan kuin nykyinen sopimus. Kohteen 223 sopimuksen päättyminen on sidottu Vantaan muiden seutulinjojen sopimusten päättymisajankohtaan. Kohteen 224 sopimuksen päättyminen on sidoksissa Vantaan uuden varikon valmistumiseen. Varikon valmistumisen yhteydessä voidaan kilpailuttaa laajempi kokonaisuus, jolla voidaan hyödyntää uutta varikkoa.
Kilpailutus tarkoitus ratkaista joulukuussa 2016.
Veikkausta peliin:
Kohde 219: Nobina
Kohde 220: Nobina
Kohde 221: Tammelund tai Helb
Kohde 222: Helb
Kohde 223: Transdev tai Helb
Kohde 224: Tammelund tai Nobina
Kohde 220 vois olla sopivan kokoinen Korsisaarelle, mikäli ko. yritystä vain kiinnostaa. 221 voisi hyvinkin olla Tammelundin heiniä, onhan se osoittanut jo pärjäävänsä isommissakin kohteissa. Eikä nykyisen 73:n päälle edes tulisi kovin monen auton verran liikennettä kun 74 ja 611 ovat pienehköjä linjoja.
Eikös Transdev ole ajamassa itseään alas...
Oma veikkaukseni menisin kutakuinkin näin:
Kohde 219: Nobina tai HelB
Kohde 220: Nobina
Kohde 221: HelB
Kohde 222: HelB
Kohde 223: HelB
Kohde 224: Nobina
Kohteet 219, 220 ja 224 voisivat sopia Nobinalle erittäin hyvin sijaintinsa puolesta. Veikkaukseni perustin nyt vain sijaintien ja kaluston perusteella
Kohteen 223 sopimuskausi on 1 vuosi + optio 1 vuosi.
Kalustoakin luulisi löytyvän.
Kohteet 219-221 Nobina
Kohteet 222-224 Transdev
Lyhyet sopimukset voivat mennä Transdeville pääosin nykyisellä kalustolla ajettavaksi ja pitkiä sopimuksia viime aikoina on voittanut Nobina. Näillä liikennöitsijöillä on myös hyvä varikko tilanne näitten linjojen osalta.
Pari viikkoa enää ratkaisuun. Mielenkiinnolla odotan tulosta!
Veikkausta vielä kehiin:
Kohde 219: Nobina
Kohde 220: Pohjola
Kohde 221: Tammelund
Kohde 222: HelB
Kohde 223: Nobina
Kohde 224: Transdev
Viimeisin muokkaaja KriZuu; 29.11.2016 kello 23:34.
224 voisi mennä Nobinalle. Tänään taas tuntui, että osa autoista 562lla on leviämisen partaalla...![]()
"Tarjouskilpailuun osallistui kymmenen (10) liikennöitsijää, jotka jättivät tarjouksia 27 kappaletta vaihtoehtoineen ja niistä vertailtiin 24 kappaletta (sisältää vaihtoehdot 223a ja 224a)."
http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2016443-3
Tämä on melko iso määrä, nähtäneen uusia onnen kokeilijoita? Nykyisin isojen bussien liikennöitsijöitä on 7 http://www.kuukankorpi.com/paikallis...ne/bussit.html
Tulokset: https://www.hsl.fi/uutiset/2016/hsl-...-liikenteeseen
"Tarjouskilpailun liikenne jakautuu neljälle eri liikennöitsijälle: Etelä-Suomen Linjaliikenne Oy:lle (42 autoa arkena), Nobina Finland Oy:lle (27 autoa arkena), Helsingin Bussiliikenne Oy:lle (14 autoa arkena) ja Transdev Vantaa Oy:lle (12 autoa arkena)."
Vaikutti välillä siltä, että savolaiset häipyivät pääkaupunkiseudulta mutta tulevatkin ryminällä takaisin!