Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/64

Viestiketju: Ikarus

  1. #16
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70
    Omaa kotikaupunkiaan Ikarus on suosinut sitenkin, että vanhatkin autot vaikuttaisivat olevan poikkeuksetta automaattivaihteisia, kun taas entisen Neuvostoliiton alueelta saa automaattivaihteista Ikarus 260/280:ta hakea kissojen ja koirien kanssa.
    Myös tsekkiläinen Karosa teki kotikentälleen automaattivaihdebusseja. Ja loota taisi aikanaan olla Praga-merkkinen, kuten myös osassa Ikaruksista.

  2. #17
    23Ají Anárjiri avatar
    Liittynyt
    03.07.2005
    Viestejä
    184

    oletus

    Budapestissä ei tosiaan ole vastaan huristellut kuunaan keppivaihteisia 260/280 autoja, poikkeuksena linjoilla 14, 140 ja muutama muu, käytettävät 260.5 autot. Tosin 200-sarjan perinteisen muotoilun mukaisia autoja valmistettiin vielä 1991, jo siis rinnan uuden 415 perheen kera. Eli ns. vanhat autot eivät sittenkään ole ihan kamalan vanhoja.Meille läheisessä Ikarus-kaupungissa Tallinnassa kaikki autot olivat keppivaihteisia ja haitariovin, joita niitäkään ei Budassa näy.
    Vauhtia vaunuun!

  3. #18

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    794

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70
    Omaa kotikaupunkiaan Ikarus on suosinut sitenkin, että vanhatkin autot vaikuttaisivat olevan poikkeuksetta automaattivaihteisia
    Lainaus Alunperin kirjoittanut 23Ají Anárjiri
    Budapestissä ei tosiaan ole vastaan huristellut kuunaan keppivaihteisia 260/280 autoja
    Mikä on Ikaruksen kotikaupunki? Budapest vai Székesfehérvár?

  4. #19
    23Ají Anárjiri avatar
    Liittynyt
    03.07.2005
    Viestejä
    184

    oletus

    Nem tudom biztosan...En tiedä varmasti... Useimmissa lähteissä mainitaan tehtaan kotipaikaksi Budapest, tuotantolaitokset sijaitsevat Mátyasföldi:ssä (Matiaksenpelto). Székesfehérvárissa on myös tuotantoa ollut.
    Vauhtia vaunuun!

  5. #20
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti
    Mikä on Ikaruksen kotikaupunki? Budapest vai Székesfehérvár?
    Markkinoinnin kannalta olisi helpompi pitää kotikaupunkina Budapestia kuin Stsekesf...Szecesf....Székesfehérvária.

    Vakavasti puhuen: Ainakin valmistajanlaatoissa on näkynyt voittopuolisesti Budapestin nimeä.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  6. #21
    23Ají Anárjiri avatar
    Liittynyt
    03.07.2005
    Viestejä
    184

    oletus

    Pientä nippelitietoutta lisää Ikaruksista: Meillä hyvin yleisiä E94 ja 95 malleja ei Unkarissa käytetä kovinkaan paljoa kaupunkiliikenteessä. Budapestissä niitä ei ole ainuttakaan ja omakohtaisesti olen bongannut vain Siofokin kaupungissa niitä heidän liikennelaitoksen väreissä. Sen sijaan malli on yleinen Volánbuszin kauniin keltaisena lähiliikennelinjoilla, näin niitä siis näkee Budassakin. Samoin muut Volánit ovat hankkineet mallia. Ovijärjestys on yleisimmin 2-2-0.
    Vauhtia vaunuun!

  7. #22
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1657

    oletus

    260/280 mallin osalta ei kannata unohtaa Kuubaa. Muistan nähneeni joskus vuosia sitten jonkun tv-dokumentin, jossa Havannan kadulla huristeli kahtakymppiä vanha ja raihnainen 280, josta oli haitarin jälkeen pala lattiaa pois

    Toisekseen eipä E94 mallia ole ainakaan minun tietääkseni eksynyt Länsi-Eurooppaan. Suomi on jostain kumman syystä tästä poikkeus - jota ei voi kuin ihmetellä!
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #23
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2949

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 23Ají Anárjiri
    Budapestissä niitä ei ole ainuttakaan ja omakohtaisesti olen bongannut vain Siofokin kaupungissa niitä heidän liikennelaitoksen väreissä. Sen sijaan malli on yleinen Volánbuszin kauniin keltaisena lähiliikennelinjoilla, näin niitä siis näkee Budassakin. Samoin muut Volánit ovat hankkineet mallia. Ovijärjestys on yleisimmin 2-2-0.
    Nippelitiedolle kuvia tueksi tässä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu
    Toisekseen eipä E94 mallia ole ainakaan minun tietääkseni eksynyt Länsi-Eurooppaan. Suomi on jostain kumman syystä tästä poikkeus - jota ei voi kuin ihmetellä!
    www.svenskbusshistoria.se -> Chassi: Scania -> L94 ja tuloksia tulee:

    Koodi:
    1835886 L94UB6X2 JGA861 2000 1999-11-23  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Abramssons Buss Aktiebolag, Gräsmyr      
    1835888 L94UB6X2 MWS658 2000 1999-11-23  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Abramssons Buss Aktiebolag, Gräsmyr      
    1835893 L94UB6X2 JGA930 2000 1999-11-24  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Olofssons Last & Frakt, Lögdeå      
    1835897 L94IB6X2 MWS630 2000 1999-12-02  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Sjöströms Bussar Vännäs, Vännäs      
    1835902 L94UB6X2 JGB516 2000 1999-11-23  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Sjöströms Bussar Vännäs, Vännäs      
    1835904 L94UB4X2 JGB538 2000 1999-11-25  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Artic Buss Sweden, Malå      
    1835906 L94UB4X2 JFR797 2000 1999-12-16  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Bröderna Sjögrens Trafik, Tvärålund      
    1835907 L94UB4X2 LEZ797 2000 1999-12-06  DSC 915 5 HP 600 N 4,22 IK E94 Bröderna Sjögrens Trafik, Tvärålund
    Eli löytyy niin teliautoina kuin kaksiakselisina. Löytyypä jostain päin verkkoa kuva ilmastoidusta IK E94 / Scania L94UB 6x2 -bussista Ruotsissa
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  9. #24
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    339

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J
    Linjanumero viittaisi Länsilinjoihin, linja 86 voisi olla esimerkiksi Tampere-Ylöjärvi-Lakiala tai jotain sinne päin.
    Hieman vanha, mutta sanotaan nyt vaikka, että viilataan pilkkua protokollan nimissä.

    Eli 86 on ns. Viljakkalantien reittinumero, kattaa kaikki vuorot maantie 2773:a esim. Lakialaan Puolustusvoimien tutkimuskeskukselle, Viljakkalaan ja pisimmillään Kyrösjärven itäistä reittiä Parkanoon.

    86:n ohella sitten nimitykset Ylöjärven suuntaan ovat 80 Hämeenkyröntie ja 85 Kuruntie.

  10. #25
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    220

    oletus Svedujen E94:t

    Ruåtsalaisten Kaania-Ikarus E94:t taitavat olla järjestään maaseutuautoja. Ainakin Sjögrenin veljesten firmassa on ilmeisen huomattava rahdinkuljetustarve hoidettu vetämällä bussilla tavaraperävaunua.

  11. #26
    23Ají Anárjiri avatar
    Liittynyt
    03.07.2005
    Viestejä
    184

    oletus Ikaruksen matalat kaupunkimallit

    Taannoin oudoksuin E94 mallin käyttöä meillä niin yleisesti, tehtaallahan on tarjota ainakin pikapuolisesti ajatellen parempiakin malleja. Varsinainen matalalattiainen kaupunkimalli on 412 ja siitä on ainakin kehitelty myös nivelmallia 417. Kyseistä mallia käytetään runsaasti Budassa ja sitä on viety Slovakiaan ja Puolaankin. Tallinnasta taas voi käydä katsastamassa tämän mallin trolliversiota 412T.
    Vauhtia vaunuun!

  12. #27
    EmilB avatar
    Liittynyt
    09.03.2008
    Sijainti
    Helsinki/Budapest
    Viestejä
    64

    oletus Vs: Kalustopoistot 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Lisää vauhtia kiitos! Valitettavasti viimeisen Ikarus-korisen auton poistumista ja tähän tapahtumaan liittyvää kalliin shamppanjapullon avaamista joutunee odottamaan vielä kauan.
    ..ja valitettavasti joutuu lukemaan tämänkaltaisia asiattomiakin kommenteja
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 23.12.2008 kello 00:35. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  13. #28
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kalustopoistot 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EmilB Näytä viesti
    ..ja valitettavasti joutuu lukemaan tämänkaltaisia asiattomiakin kommenteja
    Nyt joutuu kullä ihmettelemään tätä kommenttia.

    Itse en ammattilaisena löydä YTV-alueen eri liikennöitsijöiden Ikarus-armeijasta mitään hyvää. En myöskään matkustajana. Romuja halpisbusseja, sanon minä. Mitä pikemmin korvataan, sitä parempi.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  14. #29
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Kalustopoistot 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Nyt joutuu kullä ihmettelemään tätä kommenttia.

    Itse en ammattilaisena löydä YTV-alueen eri liikennöitsijöiden Ikarus-armeijasta mitään hyvää. En myöskään matkustajana. Romuja halpisbusseja, sanon minä. Mitä pikemmin korvataan, sitä parempi.
    Mitä ihmettelemistä siinä on? Kyllä Ikarus hakkaa erään Villähteen nyrkkipajan viritykset mennen tullen! Varsinkin Volvo B10BLE/Ikarus E94 on erittäin miellyttävä automalli ajaa pehmeän jousituksensa ansiosta ja ohjaamossakin istuu miellyttävän korkealla, josta näkee hyvin joka suuntaan.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  15. #30
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Kalustopoistot 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Varsinkin Volvo B10BLE/Ikarus E94 on erittäin miellyttävä automalli ajaa pehmeän jousituksensa ansiosta ja ohjaamossakin istuu miellyttävän korkealla, josta näkee hyvin joka suuntaan.
    No jos asioita katsotaan pelkästään kuljettajanäkökulmasta, voi mainitulla alustalla varustetulla Ikaruksella nyt juuri ja juuri tehdä töitä, jos ei kiinnitä huomiota ohjaamon läpeensä puutteelliseen ergonomiaan. Mutta jos pääkaupunkiseudun joukkoliikennettä halutaan markkinoida etenkin uusille, kriittisille käyttäjille, on matka vähänkin vanhemmalla Ikarus-rähjällä tehokasta antimarkkinointia. Ei aina tiedä edes, meneekö jalka lattiasta läpi.

    Eli vauhtia poistoihin vaan.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Ikarus E94 -video
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 27.06.2010, 13:53
  2. Säffle vs Ikarus
    kirjoittanut JSL foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 17.04.2008, 01:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •