Aikataulut talvi 2006-07

Posti ei ole vieläkään kiikuttanut kirjaa minulle kotiin, lauantaina sain sellaisen kuitenkin jo Rautatientorin palvelupisteestä.
 
Helsingin, Espoon ja Vantaan talvikirjoja jaettiin ainakin jo perjantaina 4.8. Kampin matkakeskuksen palvelupisteessä. Seutukirjani noudin sieltä. Helsingin vihko oli tullut kotiin jo viikkoa aiemmin.
 
Minulle (Myyrmäkeen) Vantaan aikataulukirja tuli jo alkuviikosta. Muistaakseni tiistaina (eli 1.8.).
 
Vs: Jokerin aikataulu talv. 2006-07

aleo1@luukku.com sanoi:
Mutta turha se on valittaa, ehkä kantsii tarttua ihan rohkeasti auton rattiin jos ei miellytä, taikka pitää sitten iha omana tietonaan.. Ja kun asia ei ole niin suuri, niikuin vaikka liityntäliikenteen aloittaminen muutama vuosi takaperin, josta varmasti oli monenlaisia mielipiteitä..
Täh? Onko tämä provo? Aina kannattaa valittaa. Jos ei palautetta tule, niin ei mikään asia varmasti muutu, oli se sitten kuinka poskellaan tahansa.

Itsekin olen palautteiden johdosta seisoskellut työtehtävissä linjan 741 varrella seuraamassa kuormituksia ja osin havaintojeni perusteella 740 jatkettiin Hakunilasta nykyiselle päätteelle. Jos 741:n matkustajat eivät olisi valittaneet täysistä autoista, mitään ei olisi sielläkään tapahtunut. Matkustajamäärät olisivat vain pikkuhiljaa pudonneet paikkatarjontaa vastaavaksi. :(
 
Vs: Jokerin aikataulu talv. 2006-07

TEP70 sanoi:
Itsekin olen palautteiden johdosta seisoskellut työtehtävissä linjan 741 varrella seuraamassa kuormituksia ja osin havaintojeni perusteella 740 jatkettiin Hakunilasta nykyiselle päätteelle. Jos 741:n matkustajat eivät olisi valittaneet täysistä autoista, mitään ei olisi sielläkään tapahtunut. Matkustajamäärät olisivat vain pikkuhiljaa pudonneet paikkatarjontaa vastaavaksi. :(
On hienoa että annetaan rakentavaa palautetta, koska niistä on hyötyä, kuten tuossa sinun tapauksessa, olet mielestäni tehnyt oikein hienosti. Mutta nyt esimerkiksi Otaniemen kohdalla, jonne pääsee oikein mainiosti, ruuhka-aikana Leppävaarasta 5 minuutin välein Jokerilla, niin mikä helvata sinne olisi tunkea vielä jotain 52:sta.. Mielestäni koko linjan (e52) osuus Tapiola-Leppävaara on aika turha, mielestäni palvelisi paremmin e22:sen rinnalla ruuhka-liikenteestä Leppävaaran asemalta Hämevaaraan..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
510:ä ei haluttu katkaista Leppävaaraan ja laittaa matkustajia vaihtamaan Leppävaarassa Jokerin kyytiin. Jos e52 katkaistaisiin Leppävaaraan, pitäisi 510:n vuoroväliä ruuhkassa tihentää olennaisesti, jotta matkustajat Lintuvaarasta ja Vallikalliosta mahtuisivat sen kyytiin. Koska 510 on pitkä linja, sen vuorovälin tihentäminen tulee kalliimmaksi kuin lyhyemmän e52:n ajaminen 510:n apulinjana.

Halvimmaksi tulisi se, että 510 katkaistaisiin Leppävaaraan ja e52:n lähdöt ajettaisiin linjana e22B.
 
TKK sanoi:
Koska 510 on pitkä linja, sen vuorovälin tihentäminen tulee kalliimmaksi kuin lyhyemmän e52:n ajaminen 510:n apulinjana.
Lisäksi - ehkäpä linjan pituudesta johtuen - 510 tuntuu olevan lähes säännöllisesti muutaman minuutin myöhässä (verrattuna pysäkkiaikatauluihin). Jos vielä 52:n matkustajat tulisivat siihen, myöhästymiset varmaan lisääntyisivät edelleen (ellei sitten arvioituja ajoaikoja muuteta).
Tosin olen havainnut, että Myyrmäki-Leppävaara välillä bussi pysyy yllättävän hyvin arvioidussa ajo-ajassa, vaikka se usein on jo Myyrmäen kohdalla tuon em. muutaman minuutin myöhässä.
 
aleo1@luukku.com sanoi:
Mutta nyt esimerkiksi Otaniemen kohdalla, jonne pääsee oikein mainiosti, ruuhka-aikana Leppävaarasta 5 minuutin välein Jokerilla, niin mikä helvata sinne olisi tunkea vielä jotain 52:sta.. Mielestäni koko linjan (e52) osuus Tapiola-Leppävaara on aika turha, mielestäni palvelisi paremmin e22:sen rinnalla ruuhka-liikenteestä Leppävaaran asemalta Hämevaaraan..

Mutta sitähän minä juuri kysyin, mitä lisäarvoa e52 tuo välille Tapiola - Otaniemi, jossa kuitenkin ajaa jo 510, 550 ja monet muut linjat, eli mielestäni sen linjan pääte Otaniemessä olisi käytännöllisempi ja säästäisi ajokilometrejä. Se, että tarvitaanko linjaa ylipäätään välillä Leppävaara - Tapiola onkin toinen kysymys. On selvää, että syksystä alkaen ruuhka-aikaan tällä välillä on ylitarjontaa (laskin parhaimmillaan 24 vuoroa tunnissa).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt kun linjan h52A reitti muutetaan kulkemaan malmille niin olisi ollut järkevää porrastaa lähdöt linjan 512A siten etteivät kummatkin autot aja välillä malmi-maunula peräkkäin. linjan 52A aikataulu ei käsittääkseni ole yhteydessä peruslinjan 52 kanssa joten ainakin malmin lähtöajat olisi voitu sovittaa niin ettei peräkkäinajoa synny, esimerkki tulevasta aikataulusta:

Malmilta:

06: 40/512A, 44/52A
07: 00/512A, 04/52A, 15/512A, 23/52A, 30/512A, 42/52A, 45/512A
08: 00/512A, 01/52A, 20/512A, 21/52A, 41/52A, 45/512A

14: 52/52A, 55/512A
15: 12/52A, 15/512A, 30/512A, 32/52A, 50/512A, 52/52A
16: 07/512A, 12/52A, 27/512A, 32/52A

Ilmeisesti HKL:n ja YTV:n välinen yhteistyö aikataulusuunnittelussa ei toimi tai sitten sellaista ei edes ole.
 
Virheet

YTV:n aikataulukirjan/kartan virheitä ja ristiriitaisuuksia:
YTV:n Vantaan ja Keravan aikataulukirjasessa Keravan 5:n reitti Ahjoon on ... - Asemanaukio - Asemantie - Asemansilta - Sampolankatu - Sibeliuksentie - Ahjontie - Terästie - Ratatie, linjakartassa saman linjan reitti on ... - Asemanaukio - Asemantie - Asemansilta - Porvoonkatu - Porvoontie - Ahjonsilta - Moukaritie - Ahjontie - Terästie - Ratatie (vanha reitti). Kumpaa pitäisi uskoa, karttaa vai aikataulua? YTV:n aikataulukirjasen muutoksia esittelevällä sivulla mainitaan vain 5-linjan reitin muutos Kalevassa, mutta ei Ahjon suunnassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös