Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/57

Viestiketju: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

  1. #31

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    914

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Oli tarve ostaa kokonaan uusi lautta. Tosin se vanha nyt sitten kuitenkin kelpaa päivittäiseen liikenteeseen yhä vain, kun ei ole kaupungin omistuksessa.

    Tunnelirakentaminen on vuosien varrella kallistunut, mutta myös Suomenlinnan lauttaliikenteen hoito on todella kallista, joten tarkistettu laskelma antaneisi samankaltaisen tuloksen.
    Satutko muuten tietämään yksityiskohtia suunnitelmasta? Esimerkiksi oliko tarkoitus päästää tunneliin kaikki autot, vain huoltoliikenne vai olisiko autoja varten ajettu edelleen lauttaa suppeammin liikennöintiajoin?

  2. #32
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8030

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Satutko muuten tietämään yksityiskohtia suunnitelmasta? Esimerkiksi oliko tarkoitus päästää tunneliin kaikki autot, vain huoltoliikenne vai olisiko autoja varten ajettu edelleen lauttaa suppeammin liikennöintiajoin?
    Minulla on keväältä 1987 peräisin oleva, kaupungin virkatyönä tehty "Selvitys Suomenlinnan liikenteen vaihtoehtoisista järjestelmämahdollisuuksista". Siinä on pohdittu erilaisia vaihtoehtoja ja todettu raitioliikennetunneli parhaaksi. Tunnelissa olisi kaksi raidetta ja päätesilmukka olisi maanpinalla Isossa Mustasaaressa. Tunneliin ei olisi päästetty edes asukkaiden henkilöautoja, vaan ne olisi parkkeerattu mantereen puolelle tunnelin suuaukon lähelle, mistä matka olisi jatkunut ratikalla. Sen sijaan huoltoliikenne olisi päästetty tunneliin ja sitä myöten SLOY olisi voitu lakkauttaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #33

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    914

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Minulla on keväältä 1987 peräisin oleva, kaupungin virkatyönä tehty "Selvitys Suomenlinnan liikenteen vaihtoehtoisista järjestelmämahdollisuuksista". Siinä on pohdittu erilaisia vaihtoehtoja ja todettu raitioliikennetunneli parhaaksi. Tunnelissa olisi kaksi raidetta ja päätesilmukka olisi maanpinalla Isossa Mustasaaressa. Tunneliin ei olisi päästetty edes asukkaiden henkilöautoja, vaan ne olisi parkkeerattu mantereen puolelle tunnelin suuaukon lähelle, mistä matka olisi jatkunut ratikalla. Sen sijaan huoltoliikenne olisi päästetty tunneliin ja sitä myöten SLOY olisi voitu lakkauttaa.
    Jos raitiotien reitistä on kuva selvityksessä, olisi aika kiva jos ottaisit siitä kuvan ja lataisit tänne. Sitä voisi sitten miettiä ensi kerran Suomenlinnassa käydessä.

  4. #34

    Liittynyt
    15.01.2014
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    101

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Eilen tuli HSL:ltä erillinen Tuusula-infopläjäys. Bussiliikenteen osaltahan näin tässä vaiheessa ei oikeastaan muuta muutu kuin lippujärjestelmä.

    Junien osalta on tosiaan mielenkiintoinen tilanne kun "Lähijunilla voi matkustaa HSL-lipulla Tuusulassa sijaitsevalle Jokelan asemalle. HSL:n liput käyvät myös Järvenpäässä sijaitsevilla Järvenpään, Ainolan, Saunakallion ja Haarajoen asemilla."

    Siis jopa Haarajoella käyvät HSL-liput vaikka yhtään pysäkkiä ei ole HSL-alueella. (Raiteet toki ovat pätkän matkaa Tuusulan alueella.) Tämä toki helpottaa pientä määrää tuusulalaisia Kellokosken ja Haarajoen välimaastossa, joille Haarajoki on lähin junaseisake.

    Saa nähdä mikä on Järvenpään ja HSL:n suhde tulevaisuudessa. Järvenpääläisen näkökulmasta vuodenvaihteesta alkaen yksittäiselle Helsingin reissulle kannattaa maksaa lippu HSL-matkakortilla. Kuukausiliput kannattaa ostaa kuitenkin VR:ltä ja sitten HSL-jatkolippu erikseen Helsingin sisäinen paitsi jos tarvitsee jatkoyhteyden Espooseen, jolloin kannattaa ostaa täysihintainen (ilman kuntasubventiota) seutu3-kausi (223 € vs 250 €). Sarjalipuissa taas jos ei tarvitse jatkoyhteyttä juna-asemalta, niin VR:n sarjalippu on edullisempi, mutta mikäli tarvitsee jatkon, niin sekin kannattaa ostaa HSL-matkakortilla. Ja tietenkin lapset pääsevät nyt kolme vuotta pidempään ilmaiseksi HSL-alueella (VR-ikäraja 4 ja HSL 7 vuotta).

    https://www.hsl.fi/tuusula

  5. #35
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    3220

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tommi Vainikainen Näytä viesti
    Junien osalta on tosiaan mielenkiintoinen tilanne kun "Lähijunilla voi matkustaa HSL-lipulla Tuusulassa sijaitsevalle Jokelan asemalle. HSL:n liput käyvät myös Järvenpäässä sijaitsevilla Järvenpään, Ainolan, Saunakallion ja Haarajoen asemilla."
    Lisäksi: ”Tuusulassa kulkevilla busseilla voi matkustaa HSL:n lipulla, jos matkan alku- ja päätepiste sijaitsevat HSL:n alueella. HSL:n liput käyvät näissä busseissa myös Järvenpään kaupungin alueella.”

  6. #36
    Ponteva avatar
    Liittynyt
    10.12.2013
    Sijainti
    Etelä-Suomi
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Hyrylässä asuvat ja sinne matkustavat tulevat rakastumaan siihen tietoon että kertalipun hinta nousee 6,80 eurosta 8 euroon. Toisaalta Kellokosken kohdilta hinta laskee 9,30 eurosta 8 euroon. U-linjan vuoroissa voi tietysti ostaa vielä km-hintaisen lipun.
    Laihian golfkerhon seinässä lukee ohje: "Liikkuvaa löytöpalloa ei saa poimia!"

  7. #37

    Liittynyt
    15.01.2014
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    101

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ponteva Näytä viesti
    Hyrylässä asuvat ja sinne matkustavat tulevat rakastumaan siihen tietoon että kertalipun hinta nousee 6,80 eurosta 8 euroon. Toisaalta Kellokosken kohdilta hinta laskee 9,30 eurosta 8 euroon. U-linjan vuoroissa voi tietysti ostaa vielä km-hintaisen lipun.
    Minkä kertalipun hinta nousee? Eikös Hyrylästä pääse bussilla hintaan 6,32 € Stadiin kunhan vain maksaa HSL-matkakortilla (arvo) tämän myötä? Käteisen käyttö bussista ostettaessa vähenee ja tämä on muutenkin luontainen kehitys. Hinnoittelu toki nopeuttaa kehitystä.

  8. #38
    Ponteva avatar
    Liittynyt
    10.12.2013
    Sijainti
    Etelä-Suomi
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tommi Vainikainen Näytä viesti
    Minkä kertalipun hinta nousee? Eikös Hyrylästä pääse bussilla hintaan 6,32 € Stadiin kunhan vain maksaa HSL-matkakortilla (arvo) tämän myötä? Käteisen käyttö bussista ostettaessa vähenee ja tämä on muutenkin luontainen kehitys. Hinnoittelu toki nopeuttaa kehitystä.
    Käteisasiakkaita tulee olemaan niin kauan kuin rahalla voi ostaa lipun kuljettajalta. Ja vaikka laitettaisi busseihin lappu missä kerrotaan tulevat hinnat ja kehotetaan hankkimaan matkakortti, ei se viesti tavoita läheskään kaikkia. Vielä monen kuukauden jälkeen asiakkaat ihmettelevät rahalla maksaessaa milloin hinnat on nousseet.

    Eikä Hyrylästä pääse matkakortilla matkustamaan vielä minnekään. Vasta ensi vuoden alusta.
    Laihian golfkerhon seinässä lukee ohje: "Liikkuvaa löytöpalloa ei saa poimia!"

  9. #39
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2874

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ponteva Näytä viesti
    Hyrylässä asuvat ja sinne matkustavat tulevat rakastumaan siihen tietoon että kertalipun hinta nousee 6,80 eurosta 8 euroon. Toisaalta Kellokosken kohdilta hinta laskee 9,30 eurosta 8 euroon. U-linjan vuoroissa voi tietysti ostaa vielä km-hintaisen lipun.
    HSL-alueella on tietääkseni myytävä HSL-lippuja.

  10. #40

    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    474

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tommi Vainikainen Näytä viesti
    Saa nähdä mikä on Järvenpään ja HSL:n suhde tulevaisuudessa. Järvenpääläisen näkökulmasta vuodenvaihteesta alkaen yksittäiselle Helsingin reissulle kannattaa maksaa lippu HSL-matkakortilla. Kuukausiliput kannattaa ostaa kuitenkin VR:ltä ja sitten HSL-jatkolippu erikseen Helsingin sisäinen paitsi jos tarvitsee jatkoyhteyden Espooseen, jolloin kannattaa ostaa täysihintainen (ilman kuntasubventiota) seutu3-kausi (223 € vs 250 €). Sarjalipuissa taas jos ei tarvitse jatkoyhteyttä juna-asemalta, niin VR:n sarjalippu on edullisempi, mutta mikäli tarvitsee jatkon, niin sekin kannattaa ostaa HSL-matkakortilla. Ja tietenkin lapset pääsevät nyt kolme vuotta pidempään ilmaiseksi HSL-alueella (VR-ikäraja 4 ja HSL 7 vuotta).

    https://www.hsl.fi/tuusula
    Ihanan yksinkertaista!

  11. #41
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3535

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    HSL-alueella on tietääkseni myytävä HSL-lippuja.
    Mahtaako kuitenkaan koskea, jos on voimassa voimassaoleva siirtymäajan sopimus, esim siirtymä-500175, joka on Koiviston Auto Oy:lla voimassa 1.6.2018 asti?

    Toki, jos asiakas sellaisen haluaa, niin voihan sen sitten myydä...

  12. #42
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7493

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Mahtaako kuitenkaan koskea, jos on voimassa voimassaoleva siirtymäajan sopimus, esim siirtymä-500175, joka on Koiviston Auto Oy:lla voimassa 1.6.2018 asti?
    Ainakin tähän asti HSL on edellyttänyt U-sopimuksissa, että HSL-alueella ei myydä kuin HSL:n lippuja. Tietysti jos Koiviston Auto ei halua Mäntsälän linjoilleen U-sopimusta, saa niillä myydä mitä lippuja vain.

  13. #43
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Eri juttu sitten on että tuleeko noi Koiviston vuorot kuulumaan linjaan 665 koska ovat markkinaehtoisia toisin kun elyn kilpailuttama 665. Silloinhan Koivisto voi halutessaan myydä mm Hyrylästä oman hinnoittelun mukaisen lipun. Toisaalta Kellokoskelta se onkin jo kalliimpi kuin hösselin lippu. Todennäköisesti Tuusula menee kahteen vyöhykkeeseen aikanaan joten kauaa tuo väliaikaistilanne ei kestä. Vuodenvaihteessahan koko Tuusula, Kerava ja Sipoo ovat yhtä sisäistä aluetta.

  14. #44

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    914

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ainakin tähän asti HSL on edellyttänyt U-sopimuksissa, että HSL-alueella ei myydä kuin HSL:n lippuja. Tietysti jos Koiviston Auto ei halua Mäntsälän linjoilleen U-sopimusta, saa niillä myydä mitä lippuja vain.
    Näin ei ole ainakaan linjalla 848. Ja HSL:n sivujen mukaan vain Pohjolan Liikenteen, Korsisaaren ja Nurmijärven Linjan vuoroilta voi ostaa HSL:n kertalippuja, eli luultavasti jokaisella muulla vuorolla on sama käytäntö kuin linjalla 848 (kaikki lähdöt taitaa ajaa Porvoon Liikenne). Siitä en sitten tiedä, mitä tapahtuu jos yrittää ostaa Pohjolan Liikenteen, Korsisaaren ja Nurmijärven Linjan vuoroilta Matkahuollon kertalipun.

  15. #45
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5197

    oletus Vs: Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Siitä en sitten tiedä, mitä tapahtuu jos yrittää ostaa Pohjolan Liikenteen, Korsisaaren ja Nurmijärven Linjan vuoroilta Matkahuollon kertalipun.
    Niin, asia on vähän muuttunut viime aikoina. Varsinaisia Matkahuollon lippuja ei enää ole, vaan yhtiö myy bussiyritysten taksojen mukaisia lippuja. Matkahuolto-taksa on siis jäänyt historiaan. MH:n oma informaatio asiasta

Vastaavia viestiketjuja

  1. M.B. Liikenne
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 14.04.2016, 20:00
  2. HSL: Muutoksia Tuusulan suunnan U-linjoilla 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.12.2014, 14:10
  3. TJ: Helatorstain liikenne
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 08.05.2013, 13:40
  4. Vapunpäivän liikenne
    kirjoittanut tohpeeri foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 25.04.2013, 00:42
  5. TJ: Pyhäinpäivän liikenne
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.11.2011, 14:40

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •