Huhujen mukaan kohteen 227 olisi Reissu-Ruoti voittanut.
Onko tuloksista vielä virallista tietoa?
Tarjouskilpailuun 41/2017 tuleva liikenteen kohde ja siihen sisältyvät linjat ovat
Kohde 226
Linja
632 Helsinki - Kerava
635 Helsinki - Kerava
962 Vantaa (Jumbo) - Hyrylä - Kerava
963 Riihikallio - Kerava
Kohde 227
Linja
65 Järvenpää - Purola - Nuppulinna - Linjamäki - Kellokoski - Järvenpää
Kohteen 226 linja-autokaluston tulee olla matalalattiaista, kaksiakselista A1- tai A2- tyyppiä (A1- tyypissä on vähintään 32 istumapaikkaa ja A2- tyypissä vähintään 40 istumapaikkaa).
Kohteen 227 linja-autokaluston tulee olla matalalattiaista MiniB- tyyppiä (istumapaikkoja 16 - 22 kpl).
Kilpailukierroksen liikenne aloitetaan ehdollisena 1.1.2018 kolmella (3) bussilla linjoilla 65 ja 962. Kesäliikennekauden 2018 alkaessa liikenteeseen lisätään vielä neljä (4) bussia linjoille 632, 635 ja 963, jotka tällä hetkellä kuuluvat ELY:n järjestämään joukkoliikenteeseen.
Sopimuskausi päättyy linjalla 65 31.12.2018 ja linjoilla 632, 635, 962 ja 963 kesäliikennekauden loppuessa 2019. Sopimuskauden pituus on linjalla 65 yksi (1) vuosi, linjalla 962 yksi (1) vuosi ja noin 7,5 kuukautta ja linjoilla 632, 635 ja 963 yksi (1) vuosi ja noin kaksi (2) kuukautta. Pienkalustolinjan 65 sopimuskauden pituuteen vaikuttavat Tuusulan kunnan muiden sisäisten pienkalustolinjojen sopimusten päättyminen samaan aikaan. Kyseiset linjat tultaneen kilpailuttamaan HSL:ssä uudelleen kilpailutettavaksi tulevan linjan 65 kanssa yhtenä kokonaisuutena joulukuussa 2017.
Huhujen mukaan kohteen 227 olisi Reissu-Ruoti voittanut.
Onko tuloksista vielä virallista tietoa?
Ensi viikon tiistaina tulee tähän ratkaisu. Esityslista on jo tarjolla.
Kaluston osalta esityslistassa sanotaan:
"Kohteen 226 bussit ovat 2-akselisia, A2-kalustotyyppiä ja niissä on 40 istumapaikkaa. Bussit ovat vuodelta 2011. Kohteen 227 pienkalustobussi on uusi MiniB-kalustotyyppiä ja siinä on 16 istumapaikkaa.
Kaikissa busseissa (7 kpl) on HSL:n tilaajaväritys ja määräysten mukainen alkolukko ajonestolaitteena. Bussit on myös varustettu matkustamotilan ilmastoinnilla, automaattisella palonsammutusjärjestelmällä sekä ajotavan seurantajärjestelmällä. Kuljettajan työturvallisuutta parannetaan turvaohjaamolla sekä kameravalvonnalla."
HelB on ainut, jolla on 40 paikkaisia A2 autoja tilaajavärityksellä vuodelta 2011. Saas nähdä![]()
Eivätkös nuo ole julkisia asiakirjoja? Miksi tuo pisteytystaulukko ei ole suoraan esityslistan liitteenä?
40 paikkaa, A2, vm 2011:
http://www.kuukankorpi.com/paikallis...e/al14-16.html
Juuri tuota pohdin. Noissa listatuissa on 42 paikkaa, toki voihan niistä yhden paripenkin poistaaToki tuo 40 paikkaa voi tulla A2:n määritelmästäkin, mikä laajentaisi mahdollisuuksia.
Åbergia en huomioinut koska autoja ei ole tarpeeksi. Tosin tuskin havittelevatkaan Tuusulan liikennettä![]()
http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2017478-3
Tuossa on mainittu että "Luettelo tarjoajista ja jätetyistä tarjouksista on oheismateriaalina." mutta ei ainakaan liitteissä näy olevan
Nyt löytyy pöytäkirjan oheismateriaaliliitteestä tietoa. Tuossa isompien bussien paketissa Korsisaarella oli noin 6000€ halvempi tarjous, mutta Pohjola voitti kalustopisteillä. En ihan heti muista vastaavaa jossa ei halvin tarjous voita ellei oteta huomioon sitä Espoon kilpailutusta missä tämä johtui kilpailun rajoittamismääräyksestä.