Bussi-Jokeri

Suoraan sanotusti HelB hoitaa 550 paremmin kuin Nobina! :) tyytyväinen matkustaja!

Millä perusteella? Vai onko positiivinen muutos mielestäsi tullut siitä, että Jokeri vaihtui runkolinjaksi? Jos on, niin tällöinhän pitäisi kiittää HSL:ää, että ovat saaneet linjan toimivammaksi. Omasta mielestäni muutos parempaan on tullut juurikin HSL:n toimesta, eikä niinkään uuden liikennöitsijän. Samoin myös uuden kaluston sopimattomuus 550:lle on HSL:n päätöksistä kiinni, ei siitä, että HelB voitti tarjoamalla tarjouspyynnön mukaisesti LE-tyyppisiä busseja.
 
Millä perusteella? Vai onko positiivinen muutos mielestäsi tullut siitä, että Jokeri vaihtui runkolinjaksi? Jos on, niin tällöinhän pitäisi kiittää HSL:ää, että ovat saaneet linjan toimivammaksi. Omasta mielestäni muutos parempaan on tullut juurikin HSL:n toimesta, eikä niinkään uuden liikennöitsijän. Samoin myös uuden kaluston sopimattomuus 550:lle on HSL:n päätöksistä kiinni, ei siitä, että HelB voitti tarjoamalla tarjouspyynnön mukaisesti LE-tyyppisiä busseja.

Bussit ovat ehjiä, puhtaita ulkoota kuin sisältäkin, Nobinalta tämä ei onnistunut.
 
Bussit ovat ehjiä, puhtaita ulkoota kuin sisältäkin, Nobinalta tämä ei onnistunut.

Ota huomioon että näitä busseja on nyt käytetty vasta murto-osa siitä ajasta mitä CBF/Nobina käytti busseja jokerilla. Eli kun aikaa kuluu niin rupee nämäkin bussit olemaan kuluneen näkösiä.
 
Millä perusteella? Vai onko positiivinen muutos mielestäsi tullut siitä, että Jokeri vaihtui runkolinjaksi? Jos on, niin tällöinhän pitäisi kiittää HSL:ää, että ovat saaneet linjan toimivammaksi. Omasta mielestäni muutos parempaan on tullut juurikin HSL:n toimesta, eikä niinkään uuden liikennöitsijän. Samoin myös uuden kaluston sopimattomuus 550:lle on HSL:n päätöksistä kiinni, ei siitä, että HelB voitti tarjoamalla tarjouspyynnön mukaisesti LE-tyyppisiä busseja.
Mitä Hsl on tehnyt linjan parantamiseksi? Jos vastaat avorahastus, se ei toistaiseksi ole vaikuttanut linjan nopeuteen/sujuvuuteen millään lailla... muuta muutostahan siellä ei käytännössä ole ollut.. :lol:
 
Mitä Hsl on tehnyt linjan parantamiseksi? Jos vastaat avorahastus, se ei toistaiseksi ole vaikuttanut linjan nopeuteen/sujuvuuteen millään lailla... muuta muutostahan siellä ei käytännössä ole ollut.. :lol:

En vastaa avorahastus, koska kuten sanoin, siinä kohtaa HSL ei osannut vaatia busseja, jotka olisivat avorahastukseen sopineet. Sen sijaan vastaan, että HSL on parantanut linjaa 550 mm. muuttamalla välipistepysäkkien sijainteja sekä poistamalla 550B-lähdöt. Myös oranssin värin voi ajatella olevan parannus, eli askel kohti yhtenäistä runkolinjastoa.
 
Bussit ovat ehjiä, puhtaita ulkoota kuin sisältäkin, Nobinalta tämä ei onnistunut.

Itse kuljin Jokerilla lähes päivittäin työmatkoja silloin kun se aloitti liikennöinnin, Concordian operoimana. Silloin bussit olivat kolaroimattomia ja siistejä, kuten uudelta kalustolta saattaa edellyttääkin. Ajan hammas valitettavasti tekee jälkensä myös bussikalustoon. En oikein jaksa uskoa, että Helbin kalustokaan on 6-7 vuoden päästä mitenkään erityisen fiinissä kunnossa.
 
Itse kuljin Jokerilla lähes päivittäin työmatkoja silloin kun se aloitti liikennöinnin, Concordian operoimana. Silloin bussit olivat kolaroimattomia ja siistejä, kuten uudelta kalustolta saattaa edellyttääkin. Ajan hammas valitettavasti tekee jälkensä myös bussikalustoon. En oikein jaksa uskoa, että Helbin kalustokaan on 6-7 vuoden päästä mitenkään erityisen fiinissä kunnossa.

Ainakin roihupellon varikolla näytti siltä että bussit olivat korjauksessa ja sieltä lähtivät linjalle ja myös aivan kiiltävinä.
 
Ainakin roihupellon varikolla näytti siltä että bussit olivat korjauksessa ja sieltä lähtivät linjalle ja myös aivan kiiltävinä.

Ajatella, sitähän varten se huolto siellä on että korjaavat/huoltavat busseja. Onko siinä jotain suurta ja ihmeellistä? Varmasti ihan yhtä hyvässä kunnossa ovat kuin Jokeri volvokin olivat oltuaan päälle kuukauden kyseisellä linjalla.
 
Viimeksi muokattu:
Mistäkökän voi johtua se, että Jokerin autossa nro. 1311 lukee etukilvessä vain Määränpääteksti (ilman linjanumeroa)?
 
Mistäkökän voi johtua se, että Jokerin autossa nro. 1311 lukee etukilvessä vain Määränpääteksti (ilman linjanumeroa)?

Mahtoikohan olla niin, että numeronäyttö ja määränpäänäyttö olivat erilliset näytöt. Jostain syystä tieto ei ole kulkenut numeronäytölle. Ehkäpä laitteiden buuttaus voisi auttaa :)
 
Mitä Hsl on tehnyt linjan parantamiseksi? Jos vastaat avorahastus, se ei toistaiseksi ole vaikuttanut linjan nopeuteen/sujuvuuteen millään lailla... muuta muutostahan siellä ei käytännössä ole ollut.. :lol:

Itse asiassa vasta talvi ja mahdolliset lumituiskut tulevat osoittamaan, kumpi hoitaa hommansa paremmin. Helb:hän ei ajele samanlaisella rengastuksella talvisin kuin Nobina teki...
 
Itse asiassa vasta talvi ja mahdolliset lumituiskut tulevat osoittamaan, kumpi hoitaa hommansa paremmin. Helb:hän ei ajele samanlaisella rengastuksella talvisin kuin Nobina teki...

Ehkä vielä ensi talvi ei ole se paras vertailukohta viime talveen. Scaloissa on kuitenkin uudet renkaat, eikä niitä voi mitenkään verrata Nobinan silestoneihin. Ehkä sujuvuutta olisi parempi verrata Nobinan ensimmäiseen talveen? Tai sitten palata asiaan 7 vuoden kuluttua jolloin HelBin Scaloissa on myös jo silestonet alla, ellei niitä vahingossa vaihdeta välissä. Nobinalla tälläistä toimenpidettä Nobinalla ei varmaankaan tehty?
 
Mistäkökän voi johtua se, että Jokerin autossa nro. 1311 lukee etukilvessä vain Määränpääteksti (ilman linjanumeroa)?
Erilliset kilvet on numerolle ja tekstille. Vaikeasti selvitettävä vika kun ei ole helppo saada vikaa päälle korjaamolla... Mutta minä sen eilen buuttasin ja on tänään taas tutkimuksissa..

Ehkä vielä ensi talvi ei ole se paras vertailukohta viime talveen. Scaloissa on kuitenkin uudet renkaat, eikä niitä voi mitenkään verrata Nobinan silestoneihin. Ehkä sujuvuutta olisi parempi verrata Nobinan ensimmäiseen talveen? Tai sitten palata asiaan 7 vuoden kuluttua jolloin HelBin Scaloissa on myös jo silestonet alla, ellei niitä vahingossa vaihdeta välissä. Nobinalla tälläistä toimenpidettä Nobinalla ei varmaankaan tehty?
Tähän sen verran että silestoneja renkaita ei tule olemaan näissä Scaloissa(ruhan autoissa) niin pitkään kun minä niillä vakituiseen ajan :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt minäkin näin tuon linjakilpi muutoksen. Numerot eivät ole puhtaan valkoiset vaan vähän violetin sävyiset. Tuntuva parannus näkyvyyteen toki sekin vaikkakin edellä ajanut 510 erottui mielestäni vieläkin paremmin.. :)

Näistä kuvista huomaa selvästi, kuinka uusi linjanumero näkyy paljon paremmin verrattuna edelliseen. Toki ratikoiden täysin valkoinen kilpi olisi alunperin ollut parempi vaihtoehto.

 
Takaisin
Ylös