Joukkoliikenneharrastaja
Ohittaa saa jos ei itse ole aikataulusta edellä...
---------- Viestit yhdistetty klo 8:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 8:57 ----------
Äkkiä ne oppi, tänään oli jo keskiovesta menijöitä niin että jonottivat sieltä sisään ja edestä ei tullut ketään![]()
Nojaa, ei välttämättä kannata satsata resursseja aivan älyttömästi sellaiseen asiaan, joka korjannee itse itsensä muutaman viikon sisällä, kunhan matkustajat sisäistävät avorahastuksen olemassaolon. Uudistuksesta on kuitenkin infot jokaisella 550:n pysäkillä, kerrottu sanomalehdissä ja Itäkeskuksessa oli ainakin eilen iltapäivällä oppaat tiedottamassa asiasta. En minäkään tohdinnut eilisillä matkoillani aina muistaa ettei etuovi olekaan ainoa sisäänkäynti. Täytyy muistaa myös ettei kuljettaja välttämättä aina avaa pysäkeillä keskiovea, jolloin kynnys matkustajalle pyrkiä keskiovesta sisään nousee jos tämä ei tiedä avaamisnapin olemassaolosta.
Se riippuu täysin siitä kuinka paljon HelB aikoo tasata autojensa kilometrejä sopimuskauden aikana. 550:lla on paljon eripituisia ajosarjoja, joissa joku auto liikennöi aivan varhaisaamusta yöhön saakka kun taas jokin auto ajaa vain yhden lähdön aamupiikissä ja yhden iltapäiväpiikissä
Vanhoissa Volvoissa on mittarissa n. 600-700tkm juurikin ruuhkapainon takia.
Tänään kävin kokeilemassa uutta runkolinja 550:aa,. Olin bussissa jonka puskurissa roikkui toinen 550 ja kun jäin pois niin kolmas tuli minuutin sisään pysäkille. Tässä suhteessa ei siis muutosta aiempaan![]()
Yllätyin kyllä kuinka kuuliaisia ihmiset olivat vilauttamaan lippua keskiovella, vaikka ei olisi pakko.
Itse bussista ei ole mitään kummempaa mielipidettä, Scala mikä Scala. Etukattoluukku näytti jääneen pois, mutta kyttyrästä se löytyi ja jossain vastaan tulevassa autossa olikin auki.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Jossain vaiheessa oli juttua jonkinlaisesta etäliikenneohjauksesta tälle linjalle. Mikähän on tuon projektin tilanne nyt?
Täsmennän vielä itse itsensä. Keksin nimittäin yhden syyn tuon etulinjakilven värillisen osan näkyvyysongelmaan: yleensä runkolinjat on numeroitu maailmalla mahdollisimman pienillä numeroilla, kuten 1-10, tai korkeintaan näytössä on kaksinumeroinen luku. Nyt tämä kolminumeroinen linjanumero, "550", joudutaan ahtaamaan liian kapealla fontilla, liian tiiviisti.
Joukkoliikenneharrastaja