55X on Rautatieasema-Hietaniemi -erikoislinja (jouluaatto ym).
Mielestäni tuo täydennysjokeri voisi ihan hyvin olla 550B vaikka olisikin vain Helsingin sisäinen. Kai säännöstä pitää joku poikkeuskin olla, ja perustelu olisi päivänselvä. Tuo 52V on ihan naurettava.
Tärkeintä nyt kuitenkin on se, että bussim kapasiteettia saataisiin kasvatettua "nostamalla se raiteille" kuten YLE asian ilmaisee. Ellei sitten koko homma kaadu siihen, että lasketaan kustannusarviot 60 m pitkän ratikkajunan arvoilla, jolloin joudutaan toteamaan, että vuorovälin pitäisi olla ratikoilla 20 min että saadaan vaunut täyteen, ja koska se pidentää vuoroväliä ja huonontaa palvelutasoa liiaksi, niin pysytään sitten busseissa. En olisi yhtään yllättynyt jos joku virallinen taho näin älyttömiä ajatuksia tarjoaisi.