Kesäaikataulut 2017

Liittynyt
28 Kesäkuu 2005
Viestit
59
Alkavan kesän aikataulut on julkaistu HSL:n sivuilla:
https://www.hsl.fi/reitit-ja-aikataulut/tulostettavat-aikataulut/kesa2017

Raitiolinjoilla on paljon poikkeusreittejä keskikesällä Mannerheimintien ja Nordenskiöldinkadun kiskotyömaiden vuoksi. Linjoilla 4 ja 10 poikkeusreitti on voimassa juhannuksen jälkeisen viikon, mutta linjoilla 2/3 ja 7A/B yli kuukauden ajan 3.7. alkaen.

Bussipuolelta sattui silmään linja 14X joka kulkee koko kesän lauantai-iltaisin Hernesaaresta Kamppiin.
 
Hsl:ssä on paljon hyvää, mutta liian myöhään julkaisevat aikataulun, nyt (kun aikataulut julkaistiin) on kuitenkin toukokuun loppu

Miten muuten bussi nro 411 ensimmäinen lähtöaika voi olla Myyrmäestä vasta klo 9.42, sehän ei ole klo 10 keskustassa, onko suunnitelluohjeen mukainen, kuitenkin kyseessä asukasluvultaan Vantaan SUURIN lähiö (Kehäradan junia menee tietty, mutta vian puolentunnin välein).
 
Viimeksi muokattu:
Hsl:ssä on paljon hyvää, mutta liian myöhään julkaisevat aikataulun, nyt (kun aikataulut julkaistiin) on kuitenkin toukokuun loppu

Miten muuten bussi nro 411 ensimmäinen lähtöaika voi olla Myyrmäestä vasta klo 9.42, sehän ei ole klo 10 keskustassa, onko suunnitelluohjeen mukainen, kuitenkin kyseessä asukasluvultaan Vantaan SUURIN lähiö (Kehäradan junia menee tietty, mutta vian puolentunnin välein).

Siten, että kello kuuden aikoihin lähtee ensimmäinen 431N.

Lisäksi kulkevat myös linjan 415N 3 aamulähtöä 6.32, 7.32 ja 8.32 (Martinlaakson aseman ohitusaika) ja nuo mainitun linjan 431N 4 lähtöä 6.08, 7.08, 8.08 ja 9.05 (Martinlaakson aseman ohitusaika). Eli puolen tunnin vuorovälillä bussi keskustaan.
 
Lisäksi kulkevat myös linjan 415N 3 aamulähtöä 6.32, 7.32 ja 8.32 (Martinlaakson aseman ohitusaika) ja nuo mainitun linjan 431N 4 lähtöä 6.08, 7.08, 8.08 ja 9.05 (Martinlaakson aseman ohitusaika). Eli puolen tunnin vuorovälillä bussi keskustaan.

Lisäksi vielä Myyrmäestä 436N klo 5.57, 6.57, 7.58 ja 8.58. Ja toki 39 entiseen tapaan puolen tunnin välein. Suunnitteluohjeen mukaiseksi palvelutasoksi tosin riittäisi pelkkä junakin.
 
HSL ilmoittaa kesäliikennetiedotteessaan, ettei busseista saa enää irtoaikatauluja vaan ainoastaan toimistoista. Myöskään aikataulukirjaa ei enää julkaista. Mitenhän viimeinen lause on ymmärrettävä? Aikataulukirjoja ei ole enää moneen kesään ilmestynyt joten onkohan nyt päätetty, ettei niitä tule talvikaudeksikaan? Jos näin on, niin asia on tödella huono. Liikenteessä tapahtuu elokuussa niin paljon muutoksia, että olisi syytä julkaista teos missä ne kaikki näkyvät.
Tai sitten vain kaikki keräämään aikataulut toimistoista. Olen nytkin jo kerännyt arviolta 80% tulevista aikatauluista. Valitettavasti joitain mitä todella tarvitsisin ei ole löytynyt vaikka olen käynyt useamman kerran tutkimassa.
 
HSL voisi julkaista yhden kirjan, josta löytyy linjat, vuorovälit ja liikennöintiajat, reittikartat sekä lippu- ja muu informaatio. Kustannuksista riippuen ilmanen tai max. 5€ kuten aikataulukin. Tarkat aikataulut sitten netissä, pysäkeillä ja puhelinpalvelusta. Näin olennaisimman tiedon saisi helposti myös painettuna ja tarkka tieto sitten (reaaliaikaisesti) muualta. Eikä tarvitsisi joka aikataulumuutoksen jälkeen painaa uutta.
 
HSL ilmoittaa kesäliikennetiedotteessaan, ettei busseista saa enää irtoaikatauluja vaan ainoastaan toimistoista. Myöskään aikataulukirjaa ei enää julkaista. Mitenhän viimeinen lause on ymmärrettävä? Aikataulukirjoja ei ole enää moneen kesään ilmestynyt joten onkohan nyt päätetty, ettei niitä tule talvikaudeksikaan? Jos näin on, niin asia on tödella huono. Liikenteessä tapahtuu elokuussa niin paljon muutoksia, että olisi syytä julkaista teos missä ne kaikki näkyvät.
Tai sitten vain kaikki keräämään aikataulut toimistoista. Olen nytkin jo kerännyt arviolta 80% tulevista aikatauluista. Valitettavasti joitain mitä todella tarvitsisin ei ole löytynyt vaikka olen käynyt useamman kerran tutkimassa.

Mistä keksit että Busseista ei saa aikatauluja? Laita linkki tohon sun kesäliikenne tiedotteeseen.
 
HSL ilmoittaa kesäliikennetiedotteessaan, ettei busseista saa enää irtoaikatauluja vaan ainoastaan toimistoista.

Jaaha. Busseista ei saa aikatauluja, junista ei saa lippuja eikä kohta ratikoistakaan. Kohta varmaan pysäkkejäkin virtaviivaistetaan niin, että jäljelle jää pelkkä keltapohjainen liikennemerkki, koska kaikki voivat kuitenkin katsoa netistä, mikä linja sitä pysäkkiä käyttää. Oikeastaan ne bussitkin voisi kokonaan ottaa pois, sillä voihan ihmiset katsella bussien kuvia netissä. Ja virtuaalilasit päässä vaikka kuvitella itsensä sinne matkustajaksi. Siitä ilosta voisi sitten maksaa mobiilikertalipun vaikka edulliseen 6,70€ hintaan. Näin luodaan "Euroopan parasta". Tappiot pienevät, kun kansa autoilee.
 
Autossa 36 esimerkiksi luki Word-moniste, että painettuja aikatauluja ei saa busseista. Siis muutama tunti sitten.

A-junassa oli kuulutus että lippuja ei myydä junissa. Kyllä olisi selkeämpää mainita myös lipun ostamisen mahdollisuus junasta matkakortin arvolla. Kyllähän se ostotapahtuma on sekin, vaikkaa hoituu matkustajan toimesta. Silla tavalla lipun voi siis edelleen ostaa junasta.

Mitäköhän haetaan kesäaikataulujen jakelun pihtaamisessa ? Eikö kaikki joukkoliikenteeseen liittyvä palvelu ole sellainen asia, josta voitaisii olla yhtä mieltä.
 
Autossa 36 esimerkiksi luki Word-moniste, että painettuja aikatauluja ei saa busseista. Siis muutama tunti sitten.

A-junassa oli kuulutus että lippuja ei myydä junissa. Kyllä olisi selkeämpää mainita myös lipun ostamisen mahdollisuus junasta matkakortin arvolla. Kyllähän se ostotapahtuma on sekin, vaikkaa hoituu matkustajan toimesta. Silla tavalla lipun voi siis edelleen ostaa junasta.

Mitäköhän haetaan kesäaikataulujen jakelun pihtaamisessa ? Eikö kaikki joukkoliikenteeseen liittyvä palvelu ole sellainen asia, josta voitaisii olla yhtä mieltä.
Miksi turhaan painaa aikatauluja, kun Espoon putki kuitenkin pettää. Viime päivinä, ei tuo lipun ostaminen junien päätteissä ole onnistunut. Ja tänään tulin Tikkurilasta klo 16.04 T-junalla päärautatieasemalle - eivätkä yllätys laitteet toimineet. Ainoa viime aikojen positiivinen asia oli aikataulussa pysyminen. Jos tämä ei ollut edellinen tai sitä edellinen vuoro?
 
Autossa 36 esimerkiksi luki Word-moniste, että painettuja aikatauluja ei saa busseista. Siis muutama tunti sitten.

A-junassa oli kuulutus että lippuja ei myydä junissa. Kyllä olisi selkeämpää mainita myös lipun ostamisen mahdollisuus junasta matkakortin arvolla. Kyllähän se ostotapahtuma on sekin, vaikkaa hoituu matkustajan toimesta. Silla tavalla lipun voi siis edelleen ostaa junasta.

Tänäänkin kuuntelin tuota lipunmyynnin päättymisestä kertovaa tiedotetta I/P-junissa ja kun se toistetaan Suomen lisäksi Ruotsiksi ja Englanniksi niin ei se oikein pidempi voisi enää olla koska muuten sitä ei ehdi kahden aseman välillä kuuluttaa ilman että seuraavan aseman kuulutus jäisi pois. Kyllähän tuosta muutoksesta on myös junien seinillä ja asemilla tiedotteita joissa kerrotaan vaihtoehdoista joilla lipun voi ostaa. Toki aina löytyy ihmisiä joita mikään tiedotus ei tavoita mutta sille vaan ei voi mitään.
 
Kyllä niitä aikatauluja edelleen liikennevälineistä saa, mutta vaan yhden linjan per aikataulu. Eli ei enää esimerkiksi 2 linjaa per aikataulu, näin mä ainakin ymmärsin tästä, ''HSL:n julkaisemia muutaman linjan yhdistelmäaikatauluja ei jaeta enää liikennevälineissä'' lauseesta.
 
Miksi turhaan painaa aikatauluja, kun Espoon putki kuitenkin pettää. Viime päivinä, ei tuo lipun ostaminen junien päätteissä ole onnistunut. Ja tänään tulin Tikkurilasta klo 16.04 T-junalla päärautatieasemalle - eivätkä yllätys laitteet toimineet. Ainoa viime aikojen positiivinen asia oli aikataulussa pysyminen. Jos tämä ei ollut edellinen tai sitä edellinen vuoro?

Eipä taida klo 16 kulkeva T-juna olla aikataulussa. Tarkoitatko R-junaa?
 
Takaisin
Ylös