Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/35

Viestiketju: Transdev lopettamassa Suomessa

  1. #16

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    776

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Niin minäkin sanoisin. Ottaen vielä huomioon, että Nobina Finland, Pohjolan Kaupunkiliikenne ja Helsingin Bussiliikenne ovat voitollisia, ei tässä voi syyttää ulkopuolisia tekijöitä.

    Transdevin riski oli nähtävissä jo useampi vuosi sitten, kun näki että heidän sopimuksistaan hyvin suuri osa on päättymässä 2015 (Vantaan sopimukset) ja 2016 (Länsiväylän sopimukset). Tuollaisissa tilanteissa, missä firmalla suurin osa sopimuksista on kerralla katkolla, jättävät firmat usein halpoja tarjouksia turvatakseen jatkonsa. Nyt Transdev ei tehnyt niin ja oma veikkaukseni on, että emoyhtiöstä oli tullut käsky pitää hinnat korkeina. Nobina ja Pohjolan Liikenne haistoivat tilanteen ja ne taas tarjosivat halvalla (Nobina molempiin kilpailuihin ja Pohjolan Liikenne Espoon kilpailuun) saaden sillä tilaisuuden ajaa Transdev pois Suomesta. Transdevhän on vetäytynyt myös mm. Tukholmasta ja Tanskasta, joissa molemmissa sillä oli aikanaan huomattavan paljon liikennettä.

    Kun tuollainen iso firma kerran kutistuu pieneksi, on sen vaikea enää toimia kannattavasti, koska kustannusrakennetta on todella vaikeaa saada yhtä kevyeksi kuin koko ajan pienenä olleissa firmoissa. Pikkufirmoissa mm. kaikkia lain pykäliä ei yleensä lueta ihan niin tarkkaan kuin isoissa firmoissa, mutta sitten kun firma on kerran tullut isoksi, ei lepsumpiin tulkintoihin ole enää paluuta takaisin.
    Lisäisin tuohon kuitenkin vielä sen, että Veolia yritti myydä pois Suomen toimintojaan jo vuonna 2013.

  2. #17

    Liittynyt
    03.03.2009
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    64

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Ihmeen kaunan on transdev ja sen edeltäjän nimellä enemmän tai vähemmän jaksanut pyörittää toimintaa hsl:n alueella. Joitakin kohteita kun vakituiseen on ajanut, niin ei paljon viivan alle ole jäänyt voittoa - enimmäkseen hulluina vuosina on saatu maksaa siitä että ollaan ajettua tiettyjä linjoja!

    Ihmettelen että pienet liikeinnöitsijöitä vielä löytyy, mutta suurrimaksi osaksihan pienillä on paljon muuta toimintaa varsinaisen linjaliikenteen lisäksi...

  3. #18

    Liittynyt
    09.11.2008
    Viestejä
    3

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Kuinkahan paljon voisi olla kansainvälisessä yrityksessä merkitystä sillä, että kalustovaatimukset Pääkaupunkiseudulla (ja muuallakin Suomessa) poikkeavat yleisesti varsin paljon muun muassa monien Euroopan maiden kalustosta? Täällä käytettäviä edestä matalia autoja ei yleisesti näe kaupunkiliikenteessä muualla, jolloin kalustoa ei voi saumattomasti tarvittaessa siirtää maasta toiseen. Toki muut vaadittavat speksit kuten mm. lämmitysteho ja kaksinkertaiset ikkunat ovat sitten oma juttunsa.

  4. #19
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    219

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Viitaten edelliseen viestiin niin nyt varsinkin tilanne korostuu kun Ruotsissa, Tanskassa ja ymmärtääkseni Norjassakaan ei toimintoja enää ole. Nobinahan esimerkiksi pystyy siirtelemään kalustoa jonkin verran pohjoismaiden sisällä mutta transdev ei ole sitä pystynyt tekemään.

  5. #20

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Erkkis Näytä viesti
    Täällä käytettäviä edestä matalia autoja ei yleisesti näe kaupunkiliikenteessä muualla, jolloin kalustoa ei voi saumattomasti tarvittaessa siirtää maasta toiseen. Toki muut vaadittavat speksit kuten mm. lämmitysteho ja kaksinkertaiset ikkunat ovat sitten oma juttunsa.
    Mikäänhän ei käsittääkseni estä tarjoamasta kokomatalaa kalustoa, jos niin haluaa? Mutta niin kauan kuin firma ei itse ilmoita vetäytymisestään, niin koko juttu on puhdasta hevosmiesten tietotoimiston jutustelua...

  6. #21
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6908

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Erkkis Näytä viesti
    Kuinkahan paljon voisi olla kansainvälisessä yrityksessä merkitystä sillä, että kalustovaatimukset Pääkaupunkiseudulla (ja muuallakin Suomessa) poikkeavat yleisesti varsin paljon muun muassa monien Euroopan maiden kalustosta? Täällä käytettäviä edestä matalia autoja ei yleisesti näe kaupunkiliikenteessä muualla, jolloin kalustoa ei voi saumattomasti tarvittaessa siirtää maasta toiseen. Toki muut vaadittavat speksit kuten mm. lämmitysteho ja kaksinkertaiset ikkunat ovat sitten oma juttunsa.
    Eivätkö nuo bussisopimukset ainakin pk-seudulla ole sellaista kaluston kertakäyttöä, ts. kilpailu voitetaan tarjoamalla uusia busseja, ja kun kausi päättyy, ne dumpataan jonnekkin itäblokkiin? Vai kelpaisivatko ne sitten kilpailutettuun liikenteeseen esim. muihin Pohjoismaihin 5–7 vuoden ikäisinä?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #22

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    776

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Viitaten edelliseen viestiin niin nyt varsinkin tilanne korostuu kun Ruotsissa, Tanskassa ja ymmärtääkseni Norjassakaan ei toimintoja enää ole. Nobinahan esimerkiksi pystyy siirtelemään kalustoa jonkin verran pohjoismaiden sisällä mutta transdev ei ole sitä pystynyt tekemään.
    Transdev toimii edelleen Ruotsissa.

  8. #23
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    2851

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Transdev toimii edelleen Ruotsissa.
    Aika laajasti vieläpä, linjaliikenteen lisäksi hoitavat ainakin Flyg- ja Båtbussarna -yrityksiä, bussivuokrausyritystä ja Snälltåget-junaa. Ennen toki oli paljon enemmän vielä toimintaa.

  9. #24

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    370

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Mutta niin kauan kuin firma ei itse ilmoita vetäytymisestään, niin koko juttu on puhdasta hevosmiesten tietotoimiston jutustelua...
    Kuten edellä kerrotaan, on ilmoittanut henkilöstölleen. Jos aikovat hoitaa nykyiset sopimuksensa, mutta eivät osallistu uusiin tarjouskilpailuihin, niin mitäpä pakkoa sitä on yleisesti ilmoittaa.

  10. #25

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    109

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Kun Transdev nyt menettää linjat 411, 421 ja 573 elokuussa, niin montakohan varikkoa Transdevillä jää enää jäljelle? aletaanko Keravan linjojen ja 124:n lisäksi myös Koillis-Helsingin linjat ajamaan Tuupakan varikolta ja miltä näyttää Koskelan ja Tattarisuon varikoiden kohtalo tällä hetkellä?

  11. #26

    Liittynyt
    06.04.2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    211

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Kun Transdev nyt menettää linjat 411, 421 ja 573 elokuussa, niin montakohan varikkoa Transdevillä jää enää jäljelle? aletaanko Keravan linjojen ja 124:n lisäksi myös Koillis-Helsingin linjat ajamaan Tuupakan varikolta ja miltä näyttää Koskelan ja Tattarisuon varikoiden kohtalo tällä hetkellä?
    Edelleen kaikki kolme sekä espoon piste, 124 ajettu koko ajan Hyljekujalta

  12. #27

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    109

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Edelleen kaikki kolme sekä espoon piste, 124 ajettu koko ajan Hyljekujalta
    Kuukankorven mukaan Transdev on lopettanut toimintansa Hyljekujalla, ja 124:sen vuorot ajetaan vissiin Tuupakasta.

    http://www.kuukankorpi.com/paikallis...e/varikot.html

  13. #28

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3346

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Kuukankorven mukaan Transdev on lopettanut toimintansa Hyljekujalla, ja 124:sen vuorot ajetaan vissiin Tuupakasta.

    http://www.kuukankorpi.com/paikallis...e/varikot.html
    Kuukankorven sivut väittävät PL:n varikon olevan Ilmala, vaikka on nykyisin Pasila. Vanha varikkohan sijaitsi Ilmalassa.

  14. #29

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    776

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Kuukankorven mukaan Transdev on lopettanut toimintansa Hyljekujalla, ja 124:sen vuorot ajetaan vissiin Tuupakasta.

    http://www.kuukankorpi.com/paikallis...e/varikot.html
    Usko jo, 124 on ajettu koko ajan Hyljekujalta ja ajetaan edelleen. Bussit seisovat samassa rivissä jossa on myös mm. Åbergin ja Shuttlebussin busseja.

  15. #30

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Espoo, Leppävaara
    Viestejä
    491

    oletus Vs: Transdev lopettamassa Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Usko jo, 124 on ajettu koko ajan Hyljekujalta ja ajetaan edelleen. Bussit seisovat samassa rivissä jossa on myös mm. Åbergin ja Shuttlebussin busseja.
    Pari Korsisaaren L94:sta seisoo myös samassa rivissä. 224:n Ivecot on taas kulman takana Suomenlahdentien varrella. Korsisaari taitaa käyttää vanhaa 194/195/505:n aikaista HelB:in osaa varikosta.
    All your base are belong to us!

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Transdev Espoon kuljettajien työnseisaus tänään 1.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.03.2016, 05:15
  2. HSL: Transdev Espoon kuljettajien työnseisaus 1.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.02.2016, 18:00
  3. Transdev myi Veolia Transport Westin
    kirjoittanut deepthroat foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.07.2015, 09:04
  4. Veolia Transport ja Transdev yhdistyvät
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 23.02.2015, 12:29
  5. Suurnopeusjunia Suomessa?
    kirjoittanut antaeus foorumissa Junat
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 11.06.2008, 19:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •