Talviaikataulut 2017-2018

Viikon naurut noista Lauttasaaren X-linjojen aikatauluista. Eivät ole uskaltaneet lyödä mitään päivämäärää, mihin asti pätevät. :lol:
 
Raitiovaunulinjoilta korkeat NrI-vaunut poistuvat lähes täysin. Ainoat korkeat vaunut (2kpl) on sijoitettu linjalle 1.
 
Lauttasaaren väliaikaislinjoilla ruuhka-ajan tarjonta kasvaa. 20 alkaa kulkea 10 min välein ja 21V 5 min välein. 21V:n liikennöintiaika pitenee myös klo 23 asti.
 
Taitaa olla ensimmäinen kerta 550(/Jokerin) historiassa, kun aikatauluissa on säännöllisen epäsäännölliset vuorovälit: esimerkiksi Westendinasemalta bussit lähtevät arkisin 14:00 - 16:56 välisenä aikana aikataulukirjan mukaan "3 - 6 minuutin välein". Onkohan joku tavoiteaikataulu kuitenkin olemassa reittioppaita varten?
 
Länsiterminaaliin to 1.30 ja muina päivinä 0.30 saapuvalta laivalta joutuu kävelemään Saukonpaaden pysäkille (0.8 km). :lol: Vaikka tuo nyt onkin tilapäistä siihen asti, kunnes jonain päivänä 9 jatkuu Länsiterminaaliin, luulisi kuitenkin että olisi sen verran voitu joustaa että radan valmistumiseen asti yksi 9:n vuoropari ajaa Länsiterminaalille.
 
37:n päättäri siirtyy Honkasuolle, eli kilpiin tulee tekstimuutos. Samalla syntyy melko sujuva vaihtoyhteys 37:sta 560:n.
 
37:n päättäri siirtyy Honkasuolle, eli kilpiin tulee tekstimuutos. Samalla syntyy melko sujuva vaihtoyhteys 37:sta 560:n.

Kuten myös 39N siirtyy honkasuolle.

Linjan 23N keskustan pääte siirtyy Länsiterminaaliin.

Helsingin linja 17 siirtyy välille Hakaniemi - Eteläsatama - Viiskulma - Salmisaari. Ja aikataulusta voisi olettaa autojenkin lisääntyvän.
 
Taitaa olla ensimmäinen kerta 550(/Jokerin) historiassa, kun aikatauluissa on säännöllisen epäsäännölliset vuorovälit: esimerkiksi Westendinasemalta bussit lähtevät arkisin 14:00 - 16:56 välisenä aikana aikataulukirjan mukaan "3 - 6 minuutin välein". Onkohan joku tavoiteaikataulu kuitenkin olemassa reittioppaita varten?

Linjalla on ollut aikaisemminkin samanlainen aikataulun merkintätapa tulostettavissa aikatauluissa/kirjassa. Ei kuitenkaan viime vuonna.
 
Raitiovaunulinjoilta korkeat NrI-vaunut poistuvat lähes täysin. Ainoat korkeat vaunut (2kpl) on sijoitettu linjalle 1.
Niiden piti poistua kokonaan tältä vuodelta jo kesäliikenteen alussa, eikä edes kahden korkean vuoron ollut tarkoitus kulkea jälleen elokuussa. HSL oli tiedottanut, että Nr1:iä käytetään tuolloin vain poikkeusliikenteessä. Nyt aikatauluja suunnitellessa neljän vuoron puuttuminen vuoromäärätaulukosta (julkaistu Raitiossa 1/2017 sivulla 28) oli vihdoin huomattu, joten matalalattiaiset vaunut eivät sitten riittäneetkään. Neloselta puuttui taulukossa kaksi vuoroa, 2/3/7:lta ja 6/T/8:lta molemmilta yksi vuoro.
 
37:n päättäri siirtyy Honkasuolle, eli kilpiin tulee tekstimuutos. Samalla syntyy melko sujuva vaihtoyhteys 37:sta 560:n.

Mutta eihän tuo Perhosniityksi nimetty lähtöpaikka ole sama kuin 560:llä. Toki se taitaa olla aika lähellä sitä.
 
Mutta eihän tuo Perhosniityksi nimetty lähtöpaikka ole sama kuin 560:llä. Toki se taitaa olla aika lähellä sitä.

Tosiaan vielä ei ole katuyhteyksiä linjan 560 kääntöpaikalle. Olikohan niin että katuyhteyksien valmistuttua 37:a on tarkoitus jatkaa Myyrmäen asemalle asti?
 
717:lla on joka päivä yksi iltalähtö reitillä 717AK klo 22.50 Sotungista keskustaan Fazerin kautta. Onko tämä K-vuoro uusi variaatio vai ollut jo aiemmin käytössä?
 
Takaisin
Ylös