Onhan tuo uudistus hyvin peltobussivetoisesti toteutettu, mikä ei sinänsä tietenkään yllätä.
Sekään ei yllätä, vaikka harmittaakin, että Hesarin Marja on nielaissut syötin ja koko vavankin hokiessaan ratikoiden kalliista kilometreistä. Jos lähdetään perustelemaan lippujen hintoja kulkuneuvokohtaisesti, niin eihän sitä sentään tehdä vertaamalla mitä yksi ratikkakilometri ja yksi bussikilometri maksavat.
Jos ratikka kerää puolen tunnin linjasivullaan 250 nousua ja peltobussi 25, kumpi tuleekaan Höselille kalliimmaksi, Marjaseni?
Tässä vaiheessa mielenkiintoisinta on nähdä, mitä raitiovaunujen matkustajamäärille tapahtuu 65% hinnannousun myötä. Vertailua on vaikea tehdä, kun Hämeentie on sulki. Mutta Töölön linjojen kohdalla se onnistuu.