Näytetään tulokset 1-12/12

Viestiketju: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

  1. #1
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    918

    oletus Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    HSL suunnitelee tällä hetkellä Tuusulan ja Keravan linjastoa uusiksi. Tällä hetkellä tiedossa on ainakin se että Keravan ja hyrylän välisen liikenteen vuorotiheys olisi 30 min

    Plogi https://tuusulakerava.blogspot.fi/

  2. #2
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    918

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Nyt on julkistettu linjastosuunnitelma Keravan osalta
    https://tuusulakerava.blogspot.fi/20...asto-2019.html
    Linjasto olisi seuraavallainen
    633 Linjan reitti lyhenee Korsoon (Helsinki-Korso)
    641 Tikkurila-Leinelä-Ilola-Hyrylä-Keravan as. Vuoroväli ma-su 20 min
    738 Kalasatama - Lahdentie - Sorsakorpi - Ahjo -Keravan as. vuoroväli arki ruuhkassa 30 min. vain arkisin ruuhka-aikana. Linjan reitti lyhenee Kalasataman metroasemalle
    971 Kivistö - Myllykylä - Riihikallio - Hyrylä -Kerava arkisin ja arki ruuhka-aikana 60 min. ei ilta tai viikonloppuliikennettä. Linja kulkee Hyrylästä Kulloontietä ja Jaakkolan kautta Keravan asemalle
    972 Korso as. - Vallinjoja - Savio - Alikerava - Jaakkola - Kerava as. vuoroväli arki ruuhkassa 60 min. vain arkisin ruuhka-aikana Linja kulkee nykyisen 973:n reittiä
    973 Peijas-Korso-Vallinoja-Koivikko-Kannisto-Keravan as. Vuoroväli arkiruuhka-aikana 20 ja muina aikoina 30 min, myös viikonloppu. Linja kulkee nykyisen linjan 633 reittiä Keravan aseman aseman ja korson välillä korvaten linjan 633
    974 Korso as. - Vallinoja - Sula - Riihikallio - Hyrylä. Vuoroväli arki liikenrteessä 60 min. Ei ilta ja viikonloppuliikennettä. Linjan reitti muuttuu vallinojalla kulkemaan Steinerkoulun ja Urpilaisentien kautta Korsoon
    975 Keravan as. - Kaleva - Mattilanpuisto. Vuoroväli ma-su 30 min
    976 Keravan as. - Virrenkulma. Vuoroväli ma-su 30 min. Korvaa nykyisen linjan 973 liikenteen välillä Keravan asema-Virrenkulma
    977 Kerava as- Kytömaa - Huhtimo - Päivölä - Kerava as. vuoroväli arki ruuhkassa 30 min. vain arkisin ruuhka-aikana. Korvaa nykyisen linjan 978 liikenteen, pois lukien osa Kytömaan alueesta ja kaskela joista liikenne loppuu kokonaan
    978 Keravan as. - Ahjo- Sorsakorpi - Keinukallio - (Inex). Vuoroväli ma-su 30 min. Osa vuoroista ajaa Sipoon puolelle Inexille. Linjan päätepysäkki keravalla on Keinukallio johon ei tällä hetkellä joukkoliikenne yhteyttä. Korvaa nykyisen linjan 975
    985 Kerava as. - Talma - Nikkilä. Vuoroväli arjen ruuhka-aikoina 30 min ja muulloin ma-su 60 min.

    Linjasto on tarkoitus toteutta syysliikenteen alussa 2019

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1369

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    Nyt on julkistettu linjastosuunnitelma Keravan osalta
    https://tuusulakerava.blogspot.fi/20...asto-2019.html
    Linjasto olisi seuraavallainen
    633 Linjan reitti lyhenee Korsoon (Helsinki-Korso)
    641 Tikkurila-Leinelä-Ilola-Hyrylä-Keravan as. Vuoroväli ma-su 20 min
    Blogitekstin mukaan linjan 633 reitti on Hakaniemi - Korso ja linjan 641 vuoroväli iltaisin sekä viikonloppuisin on 30 min.

  4. #4
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Hyvin ihmeellistä että Keravalta on pakko vaihtaa kiertelevään bussiin jos mielii Mäkelänkadun varteen. En nyt tiedä ketä tällä yritetään palvella mutta se on selkeä heikennys Keravan palvelutasoon. Tuusulan asukkaille puolestaan luvattiin säilyttää Hyrylästä vaihdoton yhteys Helsingin keskustaan, nyt sekin päätetään Hakaniemeen. Fyysisesti matka ei todellakaan ole pitkä mutta henkisesti se on. Lisäksi moni Vantaan linja tullaan päättämään Kalasatamaan tulevaisuudessa joten sen puoleen Rautatientorille kyllä pitäisi mahtua. Lisäksi tuo 641:n 20 minuutin vuoroväli on ajatuksena jalo mutta tosiasia on se että Keravalla sitä ei pysty tahdistamaan "nopeiden" junien kanssa, jolloin toteutus menee metsään. 738:n päättäminen Hakaniemeen olisi ihan ok, mutta 633:n ja 643:n Hakaniemen päättäri tuntuu lähinnä kiusanteolta. Lisäksi vaihto-olosuhteet Hakaniemessä pitäisi saada hyvälle tasolle ensin.

  5. #5
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    2841

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    HSL ratkaisee Rautatientorin kapasiteettiongelman siirtämällä sen Hakaniementorille. Onpas järkevää.

  6. #6
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Samalla loppuvat muuten Järvenpäästä suorat bussit Helsinkiin. Mäkelänkadulle mielivän Järvenpääläisen on siis pakko ostaa lähiseutu3 kalliimmalla hinnalla ja vaihdettava Hyrylässä. Samoin liikenne Kellokosken ja Mäntsälän välille menee uusiksi. Lisäksi samaan syssyyn Halkian liikenne menee uusiksi. Olisi Järvenpään nyt aika ottaa lusikka kauniiseen käteen.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 20:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:27 ----------

    Mitenhän muuten Hsl aikoo järjestää Paijalan alueen liikenteen? Yritin kaivella tietoa asiasta mutta mitään ei löytynyt.

  7. #7

    Liittynyt
    29.01.2008
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Samalla loppuvat muuten Järvenpäästä suorat bussit Helsinkiin. Mäkelänkadulle mielivän Järvenpääläisen on siis pakko ostaa lähiseutu3 kalliimmalla hinnalla ja vaihdettava Hyrylässä. Samoin liikenne Kellokosken ja Mäntsälän välille menee uusiksi. Lisäksi samaan syssyyn Halkian liikenne menee uusiksi. Olisi Järvenpään nyt aika ottaa lusikka kauniiseen käteen.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 20:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:27 ----------

    Mitenhän muuten Hsl aikoo järjestää Paijalan alueen liikenteen? Yritin kaivella tietoa asiasta mutta mitään ei löytynyt.

    Ei välttämättä lopu ihan kaikki suorat vuorot Järvenpäästä Helsinkiin eikä Kellokosken ja Mäntsälän välin liikenne. Jos meinaten Koiviston Auton reittiliikennelupahakemus hyväksytään.
    http://www.ely-keskus.fi/documents/1...6-92a11c3f98c8

  8. #8
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Jos tuo Koiviston hakemus hyväksytään niin saa nähdä miten Hsl suhtautuu ajatukseen U-sopparista tai laittaako Koivisto jonkun oman kampanjan pystyyn. Kaikkien kannaltahan fiksuin tuo U-soppari olisi.

  9. #9

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    392

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Jos tuo Koiviston hakemus hyväksytään niin saa nähdä miten Hsl suhtautuu ajatukseen U-sopparista tai laittaako Koivisto jonkun oman kampanjan pystyyn. Kaikkien kannaltahan fiksuin tuo U-soppari olisi.
    Lukemalla hakemuksen selviää, että Koiviston Auto Oy esittää 1.1.2018 solmitun linjan 665A U-sopimuksen laajentamista kattamaan myös haettavat vuorot. Heidän toiveensa on, että kuntayhtymälle sopii sopimuksen soveltaminen.

  10. #10
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    U soppari kyllä loppuu viimeistään sitten 2019 elokuussa ja toisaalta jatkaako Koivisto omaa liikennettä muutenkaan sen jälkeen sitten.

  11. #11

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    392

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    U soppari kyllä loppuu viimeistään sitten 2019 elokuussa ja toisaalta jatkaako Koivisto omaa liikennettä muutenkaan sen jälkeen sitten.
    Koivisto hakee reittilupaa 1.6.2028 asti. Mutta ainahan lupia voidaan peruuttaa, jos ei ole pokaa. Sopimuksia tehdä ja miten reakoi Järvenpää?

  12. #12

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    584

    oletus Vs: Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma

    HSL on kyllä tehnyt todella nihkeästi sopimuksia päällekkäisen liikenteen kanssa. Esimerkiksi kaikki Itäväylän U-sopimukset irtisanottiin pian sen jälkeen kun oli perustettu Itäkeskuksen ja Söderkullan väliä kulkeva linja 841 ja länsimetron liityntäliikenteen alkaessa lopetettiin kaikki Länsiväylän U-sopimukset, vaikka nuo on vähemmän päällekkäisiä kuin mitä tuon linjan jatkaminen olisi HSL-liikenteen kanssa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tuusulan ja Siuntion HSL-liikenne
    kirjoittanut Minä vain foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 29.05.2018, 13:25
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 12.09.2017, 11:00
  3. Keravan linjastosuunnitelma
    kirjoittanut jerddu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 10.06.2016, 20:20
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.07.2015, 05:40
  5. HSL: Muutoksia Tuusulan suunnan U-linjoilla 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.12.2014, 13:10

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •