Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-24/24

Viestiketju: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

  1. #16

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    186

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Näköjään 731:n ja 738:n matkustajat joutuisivat suunnitelman mukaan "sakkolenkille" (vanhan) Lahdentien kautta. Melko erikoiselta tuntuva ratkaisu, kun siinä olisi vielä näiden lisäksi 739 Nikinmäkeen. Minusta 739 riittäisi vallan mainiosti palvelemaan Lahdentien melko vähäistä maankäyttöä, jolloin 731 ja 738 voisi kulkea mahdollisimman pitkään ja nopeammin Lahdenväylän moottoritietä.
    ^Sinnehän on tulossa isosti rakentamista Hakunilan nurkille Vanhan tien varteen.

    Yleisesti ajatellen hitainhan tuo Hämeentie on bussien matkassa periferiaan joten hyvä että katkaistaan Kalasatamaan.

  2. #17

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    ^Sinnehän on tulossa isosti rakentamista Hakunilan nurkille Vanhan tien varteen.

    Yleisesti ajatellen hitainhan tuo Hämeentie on bussien matkassa periferiaan joten hyvä että katkaistaan Kalasatamaan.
    Jäänpä kyllä mielenkiinnolla odottamaan, miten nämä kaikki matkustajat mahdutetaan jo nyt täpötäyteen metroon.

  3. #18

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    523

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Jäänpä kyllä mielenkiinnolla odottamaan, miten nämä kaikki matkustajat mahdutetaan jo nyt täpötäyteen metroon.
    Ainakin näiden metron kapasiteettiselvitysten mukaan matkustajahuippu on Kulosaaren sillalla, eli jo Kalasatamassa jää kyydistä huipputuntina 1500 matkustajaa enemmän kuin nousee kyytiin. En tiedä onko tuossa luvussa vielä mukana Lahdenväylän matkustajien ajo Kalasatamaan, sitä on kuitenkin suunniteltu jonkin aikaa.

    Lahdenväylän linjastosuunnitelmassa on linjattu, että huipputuntina tulisi Kalasatamaan 14 bussivuoroa. En tiedä myöskää minkälainen kuormitus näillä linjoilla on, tai olisi sitten kun muutetaan, mutta vaikka olisivatkin täysiä niin ei päästä ihan tuohon 1500 matkustajaan, etenkin kun kaikki tuskin jatkavat keskustaan päin.

    Metron kapasiteetti on tosin teoreettinen luku, eli käytännössä tulee jo porua kauan ennen kuin ollaan kapasiteetissa, kun metro ei täyty tasaisesti, kuten kävi juuri Matinkylässä.
    Viimeisin muokkaaja Makke93; 17.02.2018 kello 15:57.

  4. #19
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    542

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Jäänpä kyllä mielenkiinnolla odottamaan, miten nämä kaikki matkustajat mahdutetaan jo nyt täpötäyteen metroon.
    Se joka kokee metron olevan liian täysi hänelle itselleen matkustaa, niin on täysin vapaa vaihtamaan Kumpulan kampuksen pysäkillä ratikkaan. Toki sekin tulee jossain vaiheessa täyteen... Mutta jos sekään ei kelpaa, niin monessa tapauksessa bussi+juna on myös vaihtoehto.
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  5. #20

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    83

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Ei mahdu. Rautatientorin bussiterminaali natisee jo nyt liitoksistaan. Lisäksi nuo aiotut seutulinjat eivät ole erityisen harvoin kulkevia.
    No, jos Rautatientori on täynnä, niin mikä estää päättämästä linjoja Hakaniemeen.

  6. #21

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    396

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut junabongari Näytä viesti
    No, jos Rautatientori on täynnä, niin mikä estää päättämästä linjoja Hakaniemeen.
    Vielä huonompi päätepysäkkitilanne. Ei ole suuresti tilaa sekä katuinfrakin melkoisen ahdas.

  7. #22

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3801

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Se joka kokee metron olevan liian täysi hänelle itselleen matkustaa, niin on täysin vapaa vaihtamaan Kumpulan kampuksen pysäkillä ratikkaan.
    Nyt on myös huomioitava, että kun astuu vilkkaaseen aikaan Kumpulan kampuksen tai Viikin pysäkillä ulos Kalasatamaan menevästä bussista ja nostaa katseen ylös, pysäkille on yleensä juuri tulossa keskustaan menevä bussi. Kaikkia Lahdenväylän ja Viikin bussejahan ei Kalasatamaan päätetä.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  8. #23
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    268

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Olkookin että 738 on ihan perusteltua päättää Kalasatamaan herää kysymys että miten työmatkayhteydet Inexille hoidetaan kantakaupungista. Nykyinen 4.59K on ensimmäinen lähtö koko Lahdenväylän suuntaan Keskustasta ja tuohon aikaan metrokaan ei vielä liikennöi, joten jääkö sitten kuitenkin joku NK-tyyppinen ratkaisu vai mitenhän tuo ollaan ajateltu tehdä sitten.

  9. #24
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    793

    oletus Vs: Lahdenväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Olkookin että 738 on ihan perusteltua päättää Kalasatamaan herää kysymys että miten työmatkayhteydet Inexille hoidetaan kantakaupungista. Nykyinen 4.59K on ensimmäinen lähtö koko Lahdenväylän suuntaan Keskustasta ja tuohon aikaan metrokaan ei vielä liikennöi, joten jääkö sitten kuitenkin joku NK-tyyppinen ratkaisu vai mitenhän tuo ollaan ajateltu tehdä sitten.
    738K aiotaan lakkauttaa Keravan linjastosuunnitelman mukaan elokuussa 2019 samaan aikaan Kalasatamaan päättämisen kanssa. HSL:n tarkoituksena on, että Inexille mennessä mennään ensin junalla Keravalle ja sieltä linjalla 978K, 978A, ym. (kirjain ei ole tiedossa). Tämä ei toki palvele Inexin yhteyksiä Viikistä ym.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 31.01.2018, 01:09
  2. Keravan linjastosuunnitelma
    kirjoittanut jerddu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 10.06.2016, 20:20
  3. HSL: Lahdenväylän bussit poikkeusreitillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 09.05.2016, 12:30
  4. Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Huppu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 25.04.2016, 10:38
  5. HSL: Raitioliikenteen linjastosuunnitelma nyt kommentoitavana
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.02.2014, 12:10

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •