Pohjois-Espoon ja Leppävaaran linjastosuunnitelma

Mun täytyy sanoa että runkolinja 235 on vitsi! :mad: , bussit jatkuvasti myöhässä, eli vuoroväli ei ole luvattu 10 min vaan lähempänä 20-30!
Saako linja missään vaiheessa liikennevaloetuuksia ja harvempaa pysähtymiskäytäntöä kuten 550:llä? Karakallion lenkin voisivat kanssa jättää pois. Se kun on miinoitettu hidastustöyssyillä ja pysäkkejä 100 m välein.

t. Rainer
 
Mun täytyy sanoa että runkolinja 235 on vitsi! :mad: , bussit jatkuvasti myöhässä, eli vuoroväli ei ole luvattu 10 min vaan lähempänä 20-30!
Saako linja missään vaiheessa liikennevaloetuuksia ja harvempaa pysähtymiskäytäntöä kuten 550:llä? Karakallion lenkin voisivat kanssa jättää pois. Se kun on miinoitettu hidastustöyssyillä ja pysäkkejä 100 m välein.

t. Rainer

Kyseisestä linjasta tulee runkolinja vasta noin vuoden päästä, kun se muuttuu linja 200:ksi. Tätä ennen monia liikennevaloja ollaan muuttamassa etuuksilliseksi ja Karakallion hidastustöyssyt ollaan muuttamassa tyynyhidasteiksi. Pysäkkitiheys muuttuu harvemmaksi tämän myötä.
 
Tänään seurasin linjan 235 etenemistä suunnassa Espoo - Helsinki painottuen Turuntien osuuteen. Tämä seuranta tuli sivutuotteena tilanteessa, jossa tarkoituksellisesti "metsästin" erästä kyseisen linjan autoyksilöä valokuvaamista varten. Klo 7:23 Espoon keskuksesta lähtenyt bussi (NOF #1128) oli edennyt klo 8:16 vasta Espoon ja Helsingin rajalle saakka. Turuntie on ruuhkineen erittäin toivoton bussikaistattomalla osuudella. Seuraan mielenkiinnolla, kuinka paljon tuleva runkolinja 200 tulee olemaan nykyistä 235:tä nopeampi.
 
Takaisin
Ylös