Nykyiset liikennöitsijät jatkavat eli kohteen 234 voitti HelB ja kohteen 235 Nobina.
Kohteeseen 234 tulee 7 uutta A2-bussia, kohteeseen 235 9 uutta A2:ta.
Uudenmaankadun eteläpuolisessa Helsingissä liikennemelu on käytännössä bussien kiihdytystä pysäkeiltä. Rengasmelu ei ole alle 40 km/h nopeuksissa merkitsevää ja raskasta ajoneuvoliikennettä on busseja lukuunottamatta erittäin vähän.
Lisäksi kaupunkiajossa valoineen ja pysäkkeineen linja-auto kuluttaa kilometrin matkalla ehkä puoli litraa dieseliä. Jos asuu bussireitin vieressä, niin kesäisin ikkunat auki sen haistaa ja jos on psykopaatin hajuaisti, eli heikko, niin asian huomaa ainakin tuloilmasuodattimia vaihtaessa.
Jos ravaa paljon näytöillä, niin tietää kyllä, että bussien aiheuttama häiriö on melko tavallinen kysymyksen aihe. Niin kuin joukkoliikenne ylipäänsä. Pisaraa on myyty jo monta vuotta ja satuinpa kesällä näytölle Töölössä, jossa välittäjä kertoi Topeliuksenkadun raitiotiesuunnitelmista![]()
Nykyiset liikennöitsijät jatkavat eli kohteen 234 voitti HelB ja kohteen 235 Nobina.
Kohteeseen 234 tulee 7 uutta A2-bussia, kohteeseen 235 9 uutta A2:ta.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 17.04.2018 kello 10:45. Syy: lisäys
Tarjoajat ja piste- sekä hintavertailut löytyvät pöytäkirjan liitteistä.
Tarjottu kalusto
Kohde 234 (linjat 14, 17, 18, 18N ja 24):
7 x uusi A2, 41 ip., USB-latauspistokkeet ja sivuliukuovet
2 x Scania Citywide LE (1342, 1343)
2 x Volvo 7700 Hybrid (1201, 1202)
5 x Scania K230UB Lahti Scala (sarja 1101 - 1116)
5 x Scania K230UB Lahti Scala (sarja 1006 - 1022)
4 x MAN Lion's City LL CNG (sarja 901 - 904)
6 x MAN Lion's City CNG (sarja 930 - 937)
Kohde 235 (linjat 80 - 83)
9 x uusi A2, 39 ip., start/stop -toiminto, USB-latauspistokkeet, sivuliukuovet
8 x Iveco Crossway LE (sarja 782 - 795)