Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/86

Viestiketju: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

  1. #31
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    315

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut junabongari Näytä viesti
    Kampissa on jo valmiiksi terminaali, linjat kannattaa mieluummin päättää sinne.
    Liikenne Kamppiin kasvattaa autotarvetta huomattavasti. Yhden bussin kulut ovat n 200 000-300 000€/v. Mielestäni Koivusaari olisi hyvä paikka, jos katuinfra olisi helposti järjestettävissä.

  2. #32

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    57

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Liikenne Kamppiin kasvattaa autotarvetta huomattavasti. Yhden bussin kulut ovat n 200 000-300 000€/v. Mielestäni Koivusaari olisi hyvä paikka, jos katuinfra olisi helposti järjestettävissä.
    Ja jos metroaseman läheltä (max 500m) on osoitettavissa sopiva paikka pysäkille(muualta paitsi Länsiväylältä)

  3. #33

    Liittynyt
    02.07.2014
    Viestejä
    35

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut huusmik Näytä viesti
    Ja jos metroaseman läheltä (max 500m) on osoitettavissa sopiva paikka pysäkille(muualta paitsi Länsiväylältä)
    Meinasin suunnilleen tällä tavoin, terminaalina samantyyppinen kuin esim. Pohjantie (M)Nimi: poista.jpg
Katselukertoja: 862
Koko: 37,9 KB

  4. #34
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    708

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaxiBus1975 Näytä viesti
    Meinasin suunnilleen tällä tavoin, terminaalina samantyyppinen kuin esim. Pohjantie (M)Nimi: poista.jpg
Katselukertoja: 862
Koko: 37,9 KB
    Tuo mutka vasemmalle on ruuhka-aikaan bussilla niin paha, ettei sitä ratkaista ilman liikennevaloja. Transdevin ajaessa h20:ta siirtoajot Espoosta Katajaharjuun ajettiin Lemissaaren liittymän kautta tuon risteyksen ruuhkaisuuden vuoksi. Muuten ideana kannatettava.
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  5. #35

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    51

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Liikenne Kamppiin kasvattaa autotarvetta huomattavasti. Yhden bussin kulut ovat n 200 000-300 000€/v. Mielestäni Koivusaari olisi hyvä paikka, jos katuinfra olisi helposti järjestettävissä.
    Liikenne Kamppiin mahdollistaa suorat yhteydet. Koivusaaren vaihtoehto tarkoittaisi vaihtoa ja kävelyineen ja metroverkon pisimpine liukuportaineen ja vaatisi vielä terminaalin rakentamisen.

  6. #36

    Liittynyt
    02.07.2014
    Viestejä
    35

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut junabongari Näytä viesti
    Liikenne Kamppiin mahdollistaa suorat yhteydet. Koivusaaren vaihtoehto tarkoittaisi vaihtoa ja kävelyineen ja metroverkon pisimpine liukuportaineen ja vaatisi vielä terminaalin rakentamisen.
    HSL ei kovin mielellään noita busseja keskustaan enää vetäisi. Matka-aika Koivusaaresta Kamppiin kestää ruuhka-aikaan n. 10min, joten ajallisia säästöjäkään ei matkustajille synny. Lisäksi se lisäisi siis kalustokierron aikaa ruuhkassa n. 30 minuutilla (10min meno, 10min tauko ja lastaus, 10min takaisin) verrattuna Koivusaaren vaihtoehtoon. Muutenkaan ei voi sanoa ''suorat yhteydet'' sillä suurinosa todennäköisesti jatkaisi kuitenkin matkaa Kampista eteenpäin. Laiturille menee suora hissi ja siinä ei kauaa kestä jos menee ne yhdet liukuportaat alas. Terminaalin rakennus tässä yhteydessä koostuisi kahdesta bussikaistasta, melkein voisi verrata Hanasaaren tyyliin. Kaksi bussikaistaa ja -pysäkkiä ei kauhean paljoa maksaisi ainakaan jos suhteuttaa sen hyöty-kustannussuhteeseen. Periaatteessa jos oikein halvalla halutaan tehdä niin riittäisi jopa pelkkä yksi pitkä kaista Länärin varrelle metroaseman viereen, jonne bussit jättävät matkustajat ja samalta laiturilta sitten matkustajat kyytiin ja nokka kohti Espoota.

  7. #37

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    51

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaxiBus1975 Näytä viesti
    HSL ei kovin mielellään noita busseja keskustaan enää vetäisi. Matka-aika Koivusaaresta Kamppiin kestää ruuhka-aikaan n. 10min, joten ajallisia säästöjäkään ei matkustajille synny. Lisäksi se lisäisi siis kalustokierron aikaa ruuhkassa n. 30 minuutilla (10min meno, 10min tauko ja lastaus, 10min takaisin) verrattuna Koivusaaren vaihtoehtoon. Muutenkaan ei voi sanoa ''suorat yhteydet'' sillä suurinosa todennäköisesti jatkaisi kuitenkin matkaa Kampista eteenpäin. Laiturille menee suora hissi ja siinä ei kauaa kestä jos menee ne yhdet liukuportaat alas. Terminaalin rakennus tässä yhteydessä koostuisi kahdesta bussikaistasta, melkein voisi verrata Hanasaaren tyyliin. Kaksi bussikaistaa ja -pysäkkiä ei kauhean paljoa maksaisi ainakaan jos suhteuttaa sen hyöty-kustannussuhteeseen. Periaatteessa jos oikein halvalla halutaan tehdä niin riittäisi jopa pelkkä yksi pitkä kaista Länärin varrelle metroaseman viereen, jonne bussit jättävät matkustajat ja samalta laiturilta sitten matkustajat kyytiin ja nokka kohti Espoota.
    Yhteydet olisi helpointa palauttaa suoraan Kamppiin. Matka Kamppiin on paljon nopeampi suoraan kuin vaihtaen.
    Vaihdossa kestää vähintään 5 minuuttia+odotus, sillä Koivusaaren aseman liukuportaat ovat pisimmät koko metrossa. Hissi ei lyhennä matkaa ollenkaan, koska se on vinohissi.
    Eteenpäin jatkavilla on turha perustella liityntää, he voivat vaihtaa haluamaansa liikennevälineeseen Ruoholahdessa (Metro, 8), Lapinrinteessä (9) tai Kampisssa (Metro, Junat).

  8. #38

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    889

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaxiBus1975 Näytä viesti
    Muutenkaan ei voi sanoa ''suorat yhteydet'' sillä suurinosa todennäköisesti jatkaisi kuitenkin matkaa Kampista eteenpäin.
    Tuskin kukaan niille bussilaitureille on matkustamassa, mutta väitän, että suurin osa, ehkä jopa 70-90 prosenttia, espoolaisista ei jatka bussin jälkeen Kampista enää toisella joukkoliikennevälineellä, vaan kyse on kävelymatkasta. Kuitenkin Rautatientorille ja suureen osaan keskustaa kävelee nopeammin kuin ehtii metroon tai raitiovaunuun vaihtamalla.

    Siitä voi olla ihan varma, että espoolaisista alle prosentti on matkalla Koivusaareen, eli käytännössä kyseessä olisi pakkovaihto keskellä ei mtn.

    En suoraan sanoen pysty ymmärtämään, miksi tällainen koivusaari-idea on edes saatu ja miksi siitä keskustellaan. Absurdia. Toki hsl-joukkoliikenne välillä on.

  9. #39

    Liittynyt
    02.07.2014
    Viestejä
    35

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Tuskin kukaan niille bussilaitureille on matkustamassa, mutta väitän, että suurin osa, ehkä jopa 70-90 prosenttia, espoolaisista ei jatka bussin jälkeen Kampista enää toisella joukkoliikennevälineellä, vaan kyse on kävelymatkasta. Kuitenkin Rautatientorille ja suureen osaan keskustaa kävelee nopeammin kuin ehtii metroon tai raitiovaunuun vaihtamalla.

    Siitä voi olla ihan varma, että espoolaisista alle prosentti on matkalla Koivusaareen, eli käytännössä kyseessä olisi pakkovaihto keskellä ei mtn.

    En suoraan sanoen pysty ymmärtämään, miksi tällainen koivusaari-idea on edes saatu ja miksi siitä keskustellaan. Absurdia. Toki hsl-joukkoliikenne välillä on.
    Kyse on nyt siitä, että se metro on rakennettu ja HSL ja Espoo haluavat, että se on pääasiallinen yhteys Etelä-Espoosta keskustaan. Tällä hetkellä suurinosa busseista jättää matkustajat Matinkylään, jonne metroja tulee vain 5min välein, liukuportaita on kahdet, kävelymatka jättölaiturilta liukuportaille pari minuuttia ja muutenkin terminaali on ruuhkainen. Kun metroon on selvitty lähtee metro sitten kiertelemään Otaniemen kautta, jolloin matka-aika Helsinkiin ei ainakaan lyhene. Vaihto ei itsessään ole espoolaisten mielestä mikään kynnyskysymys ainakaan näin pakon edessä, halutaan vain päästä vähän helpommin ja nopeammin keskustaan.

    Matinkylästä ajaa n. 5min Koivusaaren metroasemalle ja tällöin on ohitettu matkan puuduttavin osuus ja metroja tulee 2,5min välein. Loppumatka metrolla on kuitenkin +-0 ajallisesti, sillä usein länäribussien hitain osuus oli väli Ruoholahti-Kamppi ja siinä kestää helposti kymmenenkin minuuttia ruuhkassa. Lisäkustannuksia Kamppiin ajosta tulisi todella paljon, jos vertaa Koivusaaren vaihtoehtoa. Kuten aiemmin sanoin esim. Kivenlahdesta matka nopeutuisi Koivusaaren vaihtoehdossa n. 20 minuuttia eli matka-aika keskustaan olisi 30min, joka on jo niin kilpailukykyinen ettei siinä pari minuuttia tunnu enää missään.

    Toki suorat bussit voidaan palauttaa, mutta Kampin terminaaliin on juuri tungettu uusia busseja, joten en usko että ilman lisäjärjestelyjä nämä Espoon bussit sinne mahtuisi. Lisäksi Helsinki tuskin haluaa uudestaan sitä bussirumbaa muutenkin ruuhkaisen Kampin alueelle.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 12.02.2018 kello 19:20. Syy: kiroilu pois

  10. #40

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5540

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Mun mielestäni olisi aika hölmöläisten hommaa palauttaa suoria busseja Kamppiin jostain pientaloalueelta just in the middle of nowhere vaikka matka on epäsuotuisissa olosuhteissa pidentynyt 10-20 minuuttia. Tällaisten alueiden asukkaat suoruituisivat Helsingin matkoiltaan nopeimmin ajamalla omalla autolla metron tai lähijunan liityntäparkkikseen ja sieltä sitten tuubilla perille. Jos on varaa yli 150 m2 omakotitaloon arvostetulla paikalla on myös varaa pitää kahta autoa.

    Tärkeintä on saada suurista lähiöistä kuten Olari, Kivenlahti, Soukka ja Suurpellosta mahdollisimman suorat liityntäbussit Matkinkylään ja Niittykumpuun niistä paikoista misä ne ovat tökkineet. Ehdotetut järjestelyt Koivusaaren käytöstä liityntään eivät ole tyhmemmästä päästä, minä taas ehdotan että osa busseista voisi kääntyä länäriltä kehäykköselle, jossa matkustajat voisivat vaihtaa metroon Keilaniemessä.

    Sitten olisi tärkeintä saada Tapiolan metroasema ja bussiterminaali valmiksi. Sen myöhästyminen on kuitenkin tapiolalaisten oman priorisoinnin tulos, koska Stockmannin tavaratalon toiminnan keskeytymättömyys oli tärkeämpi turvata kuin joukkoliikenteen.

    En tiedä myösköäään muiden metroasemien ns kakkosuloskäyntien tilannetta, jos eivät ole valmiit niin ymmärrän että turhia kortteleiden kiertämistä esiintyy, mutta ovat siis väliaikainen ilmiö.

    Sitten en ole varma että meneekö kehäykkönen poikki lähiaikoina. Huonompaa ajankohtaa ei tietenkään ole osattu valita.

    Raide-Jokerin rakentaminen alkannee 2019 ja se tietää kanssa suuria muutoksia katujärjestelyihin joten pinna tulee monella olemaan kireällä.

    t. Rainer

  11. #41
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1345

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Tärkeintä on saada suurista lähiöistä kuten Olari, Kivenlahti, Soukka ja Suurpellosta mahdollisimman suorat liityntäbussit Matkinkylään ja Niittykumpuun niistä paikoista misä ne ovat tökkineet.
    Miten oikaisisit linjoja 118/B (Suurpelto), 125/B (Olari), 143, 145 ja 147 (Soukka), 146 (Kivenlahti) sekä 531/B, 532 ja 533 (Olari)?

  12. #42

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    346

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    147 meni ennen liityntälinjaksi muuttamista Kivenlahdesta Länsiväylälle Soukanväylää eikä kulkenut Iivisniemen kautta kuten liityntälinja kulkee nykyisin. Nykyinen 147 ei kulje enää lainkaan Länsiväylää pitkin. Jos linjan 147 laittaisi kulkemaan Länsiväylää Ison Omenan kohdilta Soukan liittymään, niin eiköhän se toisi selvän nopeutuksen? Tällöin tarvittaisiin luultavasti lisää bussivuoroja kulkemaan Matinkylästä Iivisniemen ohi.

  13. #43

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5540

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Miten oikaisisit linjoja 118/B (Suurpelto), 125/B (Olari), 143, 145 ja 147 (Soukka), 146 (Kivenlahti) sekä 531/B, 532 ja 533 (Olari)?
    531, 532, 533: Vähennetään pysäkkien määrää .Nyt pysäkkejä on Piispansilan ympäristössä 100 metrin välein, aivan turhaa. Riittää yksi pysäkki Ison omenan edessä ja seuraavan kerran tarttisi pysähtyä vasta Olarin puolella.

    118: Rakennetaan se jo aikoja sitten luvattu katuyhteys Kuuriniitystä Suurpeltoon niin että ei tarvitse kiertää Mankkaan kautta

    125: koko linjan tarkoitus ei oikein aukea minulle. Jos sen tarkoitus on koululaisten kuljettaminen pikkulähiöistä kouluihin niin ok, mutta miksi sen pitää mennä idässä Tapiolaan asti niin en ymmärrä. Linja poikki vaan Niittykummun kohdalla.

    146: länäriä pitkin suoraan Matinkylään.

    143, 145 ja 147 ei muutoksia

    t. Rainer

  14. #44

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Espoo, Leppävaara
    Viestejä
    403

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    118: Rakennetaan se jo aikoja sitten luvattu katuyhteys Kuuriniitystä Suurpeltoon niin että ei tarvitse kiertää Mankkaan kautta

    146: länäriä pitkin suoraan Matinkylään.

    t. Rainer
    118 ei kierrä Mankkaalta, vaan se ajaa Suurpellosta Kilonväylää ja Turuntietä à la 213 Tuomarilaan. Ei 118:sta voi nopeuttaa enempää ennen kuin Henttaan joukkoliikennekatu valmistuu.

    Olen itse kulkenut 146:lla vain kerran, mutta eikös se mene melkein suorinta reittiä länärille? Ja jos Kivenlahdesta on ihan pakko päästä mahdollisimman nopeasti länärille, niin linjapari 164/165 on olemassa. Jos 146 ohjattaisiin suoraan Kivenlahdesta Länsiväylälle, Espoonlahteen jäisi vaan etanalinjat 124/125 ja kiertelevä 147.
    Viimeisin muokkaaja AnonyymiPseudonyymi; 12.02.2018 kello 19:41. Syy: Kielioppi
    All your base are belong to us!

  15. #45
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1345

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    147 meni ennen liityntälinjaksi muuttamista Kivenlahdesta Länsiväylälle Soukanväylää eikä kulkenut Iivisniemen kautta kuten liityntälinja kulkee nykyisin. Nykyinen 147 ei kulje enää lainkaan Länsiväylää pitkin. Jos linjan 147 laittaisi kulkemaan Länsiväylää Ison Omenan kohdilta Soukan liittymään, niin eiköhän se toisi selvän nopeutuksen? Tällöin tarvittaisiin luultavasti lisää bussivuoroja kulkemaan Matinkylästä Iivisniemen ohi.
    Reittioppaan mukaan linjojen 143 ja 147 ajoaika Soukan Kaskivuoren pysäkin ja Matinkylän terminaalin välillä on sama kuin Länsiväylää ajavalla linjalla 145.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Etelä-Espoon täydennysrakentamista
    kirjoittanut sebastin foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 19.02.2008, 10:22
  2. Ideariihi: Etelä-Espoon pikaraitiotie?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 117
    Viimeisin viesti: 10.03.2007, 09:14
  3. Etelä-Espoon bussivaihtoehto
    kirjoittanut JT foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.09.2006, 17:16
  4. Etelä-Espoon joukkoliikenneratkaisu
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 30.08.2006, 21:56
  5. Etelä-Espoon bussimetrosuunnitelmat
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 16.10.2005, 12:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •