Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/86

Viestiketju: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

  1. #46

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5917

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    118 ei kierrä Mankkaalta, vaan se ajaa Suurpellosta Kilonväylää ja Turuntietä à la 213 Tuomarilaan. Ei 118:sta voi nopeuttaa enempää ennen kuin Henttaan joukkoliikennekatu valmistuu.
    .
    Silloin kun länsimetroa alettiin rakentaa luvattiin joukkoliikennekatu Espoon keskuksesta (Kuuriniitty?) Suurpeltoon mutta ei ole näkynyt. No asia ei enää koske meikälästä mutta on outoa että ensin luvataan ja sitten ei tule mitään.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    Olen itse kulkenut 146:lla vain kerran, mutta eikös se mene melkein suorinta reittiä länärille? Ja jos Kivenlahdesta on ihan pakko päästä mahdollisimman nopeasti länärille, niin linjapari 164/165 on olemassa. Jos 146 ohjattaisiin suoraan Kivenlahdesta Länsiväylälle, Espoonlahteen jäisi vaan etanalinjat 124/125 ja kiertelevä 147.
    Olen ymmärtänyt että Saunalahden linjoja ei enää sotkettaisi Kivenlahden linjoihin joten kumpikin tarvitsisi suoriman mahdollisen ruuhkalinjan länäriä pitkin.


    t. Rainer

  2. #47

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    on outoa että ensin luvataan ja sitten ei tule mitään.
    No ei nyt niin kovin outoa.

  3. #48

    Liittynyt
    02.07.2014
    Viestejä
    50

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti


    Olen ymmärtänyt että Saunalahden linjoja ei enää sotkettaisi Kivenlahden linjoihin joten kumpikin tarvitsisi suoriman mahdollisen ruuhkalinjan länäriä pitkin.


    t. Rainer
    Meinasit varmaan siis 164.

  4. #49
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Silloin kun länsimetroa alettiin rakentaa luvattiin joukkoliikennekatu Espoon keskuksesta (Kuuriniitty?) Suurpeltoon mutta ei ole näkynyt.
    Se tosiaan piti olla valmis jo aika päiviä sitten. Espoolaisten suhtautumisesta joukkoliikenteeseen kertoo aika paljon se että stockmann halutaan pitää auki vaikka mikä olisi mutta joukkoliikennekatua ja bussiterminaalia voidaan venyttää vuosia. Nyt tuloksena on että Tapiola on tällä hetkellä kelvoton vaihtopaikka. Joku järki saavutettaisiin jos pistettäisiin urheilupuiston metroaseman viereen futiskentän verran asvalttia ja pysäkit siihen sekä joku parakki odotustilaksi. Sitten kääntäisin 143/145 kulkemaan nykyisen 147 reittiä Matinkylästä Soukkaan ja viimeisimpänä mainittu suoraan länäriä. Matka-aika kellon mukaan sama mutta ihmisten päässä lyhyempi.

  5. #50
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1121

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    531, 532, 533: Vähennetään pysäkkien määrää .Nyt pysäkkejä on Piispansilan ympäristössä 100 metrin välein, aivan turhaa. Riittää yksi pysäkki Ison omenan edessä ja seuraavan kerran tarttisi pysähtyä vasta Olarin puolella.

    118: Rakennetaan se jo aikoja sitten luvattu katuyhteys Kuuriniitystä Suurpeltoon niin että ei tarvitse kiertää Mankkaan kautta

    125: koko linjan tarkoitus ei oikein aukea minulle. Jos sen tarkoitus on koululaisten kuljettaminen pikkulähiöistä kouluihin niin ok, mutta miksi sen pitää mennä idässä Tapiolaan asti niin en ymmärrä. Linja poikki vaan Niittykummun kohdalla.

    146: länäriä pitkin suoraan Matinkylään.

    143, 145 ja 147 ei muutoksia

    t. Rainer

    Tuo 118 = 18Z Espoo asema - Tapiola, Nykyään tuo on vain jatkettu versio siitä. Tuo on vallan mainio mennä Stokkalle täältä "18A" kääntöpaikalta.

    125 = se vanha 12/ 14/ 19/ 195 (Tapiola - Niittykumpu) 19 / 195 (Niittykumpu - Kuitinmäki - Puolarmäki ) 46 ( Puolarmäki - Pisa - Eestinlaakso - Espoonlahti )

    146 = se on hyvä nyt tolla reitillään millä se on.

    143,145, 147 Takaisin Hannuksen kautta.
    Viimeisin muokkaaja LimoSWN; 12.02.2018 kello 22:16. Syy: unohdin linjan
    ylempänä oleva teksti on vain kirjoittajan turhanpäiväinen postaus.

  6. #51

    Liittynyt
    31.03.2015
    Viestejä
    121

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Kuten oli odotettavissa, muut kunnat eivät yhtään pitäneet ajatuksesta, että he maksaisivat siitä, että Espoo saisi suoria linjoja Helsinkiin takaisin: https://www.hs.fi/kaupunki/art-20000...c402beb8d6a0a0

    En nyt usko, että muutkaan vastaavat ehdotukset Kampin yhteyksien palauttamisesta menevät läpi - ainakaan jos Länsiväylän seutulinjojen kustannusten jakoa ei muuteta merkittävästi.

  7. #52
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    On ihan oikein, etteivät muut joudu Espoolaisten sekoilun maksumiehiksi. On mielestäni hyvä ratkaisu kehittää nyt liityntäyhteyksiä, kun että oltaisiin tehty päällekkäisiä järjestelmiä. Samalla HSL ottanee tarkasteluun uudelleen linjan 101 kohtalon, nyt kun tuo linja 104 perustetaan. Ei ole kovinkaan fiksua ajattaa kahta linjaa Lauttasaareen Tapiolan nurkilta.

  8. #53

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Länsimetrosekoilun maksumiehiä ovat joka tapauksessa kaikki suomalaiset.

    Nyt saatu äänestystulos osoittaa, etteivät asiakkaiden mielipiteet ja uusia asiakkaita houkutteleva joukkoliikenne ole oleellista, vaan taustalla ovat muut ideologiat, joissa tavoitteena ei ole kasvattaa joukkoliikenteen osuutta liikkumisessa.

  9. #54
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Ainakin linja 544 on selkeä parannus nykytilanteeseen. Matka-aika Matinkylään puolituttuu, samoin Soukkaan. Kiinnostava yksityiskohta on se että linjan lähtö- ja päätepysäkki on Leppävaarassa kehä 1:n sillalla mistä on hyvä vaihtaa 550:n kanssa.

  10. #55
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2334

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Jossakin mediassa pohdiskeltiin suorien bussilinjojen palauttamista ruuhka-aikaan 15-20 min vuorovälillä Saunalahden-Espoonlahden-Soukan alueilta Kamppiin. HSL:n kannalta pahin skenaario lienee, että espoolaiset haluavat palata vanhaan ja alkavat priorisoimaan suoria busseja, jolloin palvelutaso 3-4 bussia tunnissa ei riittäisi alkuunkaan. Vaikka hyvin tiedetään, että harvan matkustajan päätepiste on Kampissa, niin metroon saattaa olla silti järkevämpää vaihtaa vasta Ruoholahdessa, jos bussi porhaltaa Matinkylästä Ruoholahteen Länsiväylää selvästi nopeammin kuin metro.

  11. #56

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    609

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Jossakin mediassa pohdiskeltiin suorien bussilinjojen palauttamista ruuhka-aikaan 15-20 min vuorovälillä Saunalahden-Espoonlahden-Soukan alueilta Kamppiin. HSL:n kannalta pahin skenaario lienee, että espoolaiset haluavat palata vanhaan ja alkavat priorisoimaan suoria busseja, jolloin palvelutaso 3-4 bussia tunnissa ei riittäisi alkuunkaan. Vaikka hyvin tiedetään, että harvan matkustajan päätepiste on Kampissa, niin metroon saattaa olla silti järkevämpää vaihtaa vasta Ruoholahdessa, jos bussi porhaltaa Matinkylästä Ruoholahteen Länsiväylää selvästi nopeammin kuin metro.
    Tuo "Idea" kumpuaa tässä kokouksessa tehdystä vastaesityksestä, joka kuitenkin kaatui äänestyksessä. HSL:n hallituksen päätöksiä 13.2.2018 http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2018503-4

    --- Lainaus alkaa ---
    Keskustelun aikana hallituksen jäsen Sirpa Hertell teki Mika Heleniuksen kannattamana seuraavan muutosehdotuksen:

    "MUUTOS KOHTAAN b)

    perustaa linjan 104 Haukilahti - Westend - Lauttasaari ja selvittää sen jatkamista Kamppiin.

    UUSI KOHTA

    päättää käynnistää alustavasti tutkimansa Espoonlahden aluetta palvelevan neljän suoran ruuhkalinjan (Kivenlahti-Kamppi, Soukka-Kamppi, Latokaski-Kamppi ja Saunalahti-Kamppi) suunnittelun.

    --- Lainaus loppuu ---

  12. #57
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Haukilahti ja Westend on viimeisiä paikkoja joista on tarvetta suorille bussilinjoille Kamppiin, Lauttasaarikin kiikunkaakun. Koululaisia varten toki linja olla mutta sieltä näiltä alueilta mennään kouluun Matinkylään tai Tapiolaan. Muuten varsinkin Westendissä bussilinja lienee hyödytön kouluaikojen ulkopuolella mutta ilmeisesti Espoo siitä huolimatta siellä linjoja haluaa tyhjänä ajeluttaa. Voisin kuvitella että hinta per kilometri matkustajaa kohti nousee pilviin varsinkin Espoossa. Syksyllä 555 kun katkaistaan Leppävaaraan niin toki Lauttasaaressa nousuja tulee enemmän. Samaa tulotasoa muuten löytyy Lehtisaaren ja Kuusisaaren alueilla joista vaihdetaan metroon, ratikkaan tai bussiin.

  13. #58
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4196

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tiedän kyllä kuulostavani jo rikkinäiseltä äänilevyltä. Mutta kun se länsimetro nyt vaan ei ole joukkoliikennehanke. Poliitikot ovat siitä päättäneet miettimättä hetkeäkään, mikä vaikutus sillä on joukkoliikenteeseen Espoossa. Ja mikäs siinä on ollut päättäessä, kun kukaan ei myöskään ole niistä todellisista vaikutuksista hiiskunutkaan. Jotain unelmahöttölinjastoja on sinne tänne liitteiksi laiteltu vuosien aikana, mutta niiden ainoa yhteys todelliseen, toteutuneeseen linjastoon lie lähinnä otsikko.

    Nyt sitten totuus lyö vasten kasvoja ja jos tilannetta ei korjata kunnallismielessä nopealla aikataululla, niin syksyn 2020 vaalit uhkaavat mennä ihan pieleen. Eli antaa nyt poliitikkojen ja virkamiehistön mellastaa vaan rauhassa, se tekee niille ihan hyvää. Sijaiskärsijänä näytelmässä on Höseli, jolta ei ole kukaan kysynyt mitään, onpahan vaan ilmoitettu, että tänne tulee sitten metro ja kun se syö kaikki meidän rahat, niin busseihin saa kulua sitten vaan näin vähän euroja. Enpä haluaisi olla E-Espoon bussilinjastosta vastaavan suunnittelijan saappaissa.
    Espoon konsernipomo Guzenina jaksaa edelleen käydä sotaansa HSL:n tyrannijohtoa vastaan:https://www.vantaansanomat.fi/artikk...johtajaa-eihan.

    Guzenina maalailee jutussa jo uhkakuvia siitä, kuinka muiden kuntien maksuosuudet nousisivat jos Espoossa joukkoliikenteen käyttäjämäärät romahtavat, mikäli niitä suoria yhteyksiä Helsinkiin ei suostuta palauttamaan.

    HSL:n Rihtniemi kuitenkin kertoo tuoreita lukuja Tammikuulta, joiden mukaan seutulippujen myynti on noussut 9% viimevuoden Tammikuuhun verrattuna. Lipputulot eivät siis ole laskeneet mutta yhden kuukauden perusteella on vielä mahdotonta arvioida miten matkustajamäärät tulevat kehittymään.

    Länsimetron liikennealueella HSL on 15.3 aloittamassa noin kuukauden kestävän lippulajitutkimuksen jonka perusteella HSL saa kokonaisselvityksen matkustajamääristä.

  14. #59

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    344

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Toisaalta nyt olisi hyvä miettiä uudenlaisia ratkaisua, linjoja kun ei ole rahaa kaikkeen.... Eiköhän e-espoossakin olisi räjäytettävää

  15. #60

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: HSL:n parannussuunnitelmia Etelä-Espoon liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Guzenina maalailee jutussa jo uhkakuvia siitä, kuinka muiden kuntien maksuosuudet nousisivat jos Espoossa joukkoliikenteen käyttäjämäärät romahtavat, mikäli niitä suoria yhteyksiä Helsinkiin ei suostuta palauttamaan.
    Guzeninan epäonneksi alueellinen kattavuus ja matkustajamäärät ovat tyypillisesti ristiriitaisia tavoitteita, varsinkin Espoon kaltaisessa kaupunkirakenteessa. Ts. voi hyvin olla niin, että budjetilla X suurimmat matkustajamäärät voi saada jättämällä osan alueesta katveeseen ja panostamalla sinne, missä joukkoliikenteen saa hyvin toimimaan. Länsimetron tarkistetut matkustajamäärät eivät tosin ihan tämmöiseltä tilanteelta näytä, mutta eivät miltään romahdukseltakaan.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Etelä-Espoon täydennysrakentamista
    kirjoittanut sebastin foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 19.02.2008, 10:22
  2. Ideariihi: Etelä-Espoon pikaraitiotie?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 117
    Viimeisin viesti: 10.03.2007, 09:14
  3. Etelä-Espoon bussivaihtoehto
    kirjoittanut JT foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.09.2006, 17:16
  4. Etelä-Espoon joukkoliikenneratkaisu
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 30.08.2006, 21:56
  5. Etelä-Espoon bussimetrosuunnitelmat
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 16.10.2005, 12:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •