U-linjojen palauttamisesta on tänään tehty myös virallinen päätös. Linkki Rihtniemen päätökseen.
Länsiväylän mukaan HSL on päättänyt palauttaa Kirkkonummen suunnan U-linjat, mitkä jo aikaisemmin lopetettiin. Muutos astuisi voimaan jo 12.3. Tämä nyt sitten on samalla balsamia myös Espoon haavoihin.
U-linjojen palauttamisesta on tänään tehty myös virallinen päätös. Linkki Rihtniemen päätökseen.
Mahtavatkohan ihmiset äänestää jaloillaan ja suunnata takaisin noihin Länsiväylän busseihin?
Bussien ohjaaminen Kaukoliikenneterminaaliin Eteläisen rautatiekadun kautta varmistaa tehokkaasti sen että keskustassa yhteydestä tulee hyvin hidas. Muutenkaan tuo 7 lähtöä suuntaansa ei hirveän paljon ole ja pysäkit ovat länärin varrella josta on aika pitkä matka sinne missä ne asunnot ovat. Kyllä nuo U-vuorot varmaan tulee jonkin verran silti keräämään uusia matkustajia länärin varren pysäkeiltä mutta tuskin isossa määrin.
Viimeisin muokkaaja BusfanFINBSF; 10.03.2018 kello 13:05.
Pdf aikataulu on nyt myös laitettu nettiin linjasta 192.
Helsingin Uutisten jutussa väläytellään taas mahdollisuutta suoriin bussilinjoihin:
Kaikkiin vaihtoehtoihin kuuluvat myös osittaiset suorien bussiyhteyksien palauttamiset Espoon ja Helsingin välille. Aiemmin HSL on varsin suoraviivaisesti tyrmännyt espoolaisten toiveet suorista linjoista.
– Tilanne on nyt muuttunut. Nyt on varmaa tietoa siitä, että länsimetron jatke Kivenlahteen valmistuu vasta 2023. Joidenkin suorien bussilinjojen palauttaminen voi tässä tilanteessa olla yksi realistinen vaihtoehto.
Rihtniemi painottaa kuitenkin, että vaihtoehtojen punnitseminen on edelleen kesken.
Länsiväylän mukaan ensi tiistaina kokoontuvalle HSL:n hallitukselle esitetään neljän suoran linja palauttamista. Suorat linjat olisivat 143A Soukka-Iivisniemi-Kamppi, 146A Kivenlahti-Espoonlahti-Kamppi, 147A Laurinlahti-Soukka-Kamppi sekä 164A Saunalahti-Kivenlahti-Kamppi.
Tässä linkki itse esitykseen. Siihen kuuluu myös muita Etelä-Espoon linjojen muutoksia. 157 ja 158:n reitit muuttuvat ja 531B pitenee latokaskeen 125B:n sijasta. Sitten vielä 555 katkaistaan Keilaniemeen 104:n takia. 555:han piti katkaista Leppävaaraan syksystä lähtien, mutta nyt se on ilmeisestikkin peruuntunut, kun Kehä I:n ylittävä yhteys Tapiolassa ei katkeakkaan.
Miksi 164-numeron käyttö lakkautetaan ja korvaava linja käyttää 164A -tunnusta? Nyt linjaston selkeys kärsii, kun 231N:än kaltaisia kirjainlinjoja tulee lisää. Mun mielestäni Saunaniemestä voitaisiin liikennöidä ruuhka-aikoina Kamppiin 164-tunnuksilla jos perus-164 kerran lakkautetaan.
Mikähän 124:n joka toisen, Saunalahdenrantaan ajavan vuoron tunnukseksi tulee? 124B? 124BX? 124ABCD?![]()
Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä
Tietääkö joku, että raottaako Espoon Kaupunki vihdoinkin rahasäkkiään näiden linjojen rahoittamiseksi, vai meneekö suuri osa laskusta muiden HSL-kuntien maksettavaksi?
Kannatetaan ja välittömästi, kunhan Espoo ja espoolaiset veronmaksajat maksavat lystin kokonaan omasta budjetistaan. Äyriä voi hyvin korottaaa 4%. Minä en henkisiläisenä halua saastuttavia busseja espoosta keskustaa tukkimaan. Onneksi Espoon terminaali Kampissa on jo paremmassa käytössä. Kampissa on kyllä tilaa katujen varressa espoolaisten busseja varten. Tai sitten Ruohalahdessa.