Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2018

Vihreä Skånetrafiken Malmön Volvo B9LA 7900 BRT liikenteessä Vantaan Aviapoliksessa. Joku ilmeisesti halunnut täällä testata 7300mm+6755mm akseliväleillä ja muutaman metrin levyisellä ovella varustettua bussia?

(Vertailun vuoksi, esim. tyypillisessä HSL-alueen 13m kaupunkibussissa akseliväli on 6600-6800mm)
 
Vihreä Skånetrafiken Malmön Volvo B9LA 7900 BRT liikenteessä Vantaan Aviapoliksessa. Joku ilmeisesti halunnut täällä testata 7300mm+6755mm akseliväleillä ja muutaman metrin levyisellä ovella varustettua bussia?

(Vertailun vuoksi, esim. tyypillisessä HSL-alueen 13m kaupunkibussissa akseliväli on 6600-6800mm)
Kyseessä on siis tämä hirvitys:

https://youtu.be/2pUKE14I7_w
 
20.03. Espoo

Nof #16/246

---------- Viestit yhdistetty klo 15:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:49 ----------

20.03. jatkoa.
Nof 852/ 213
 
Vihreä Skånetrafiken Malmön Volvo B9LA 7900 BRT liikenteessä Vantaan Aviapoliksessa. Joku ilmeisesti halunnut täällä testata 7300mm+6755mm akseliväleillä ja muutaman metrin levyisellä ovella varustettua bussia?

(Vertailun vuoksi, esim. tyypillisessä HSL-alueen 13m kaupunkibussissa akseliväli on 6600-6800mm)

Bussi kuuluu kai tällä hetkellä Nobinalle ainakin phototranssin mukaan: http://phototrans.eu/15,601226,10282.html Mahtaako olla Nobinan testattavana, koska aikovat tuollaisia tai samankokoisilla dieselbusseja tehdä tarjouksen, kun 562 kilpailutetaan syksyllä runkolinjana? Tai miksei kolmen muunkin runkolinjan kilpailutusta varten, tuleva 500 kai eniten on isomman kaluston tarpeessa.
 
Bussi kuuluu kai tällä hetkellä Nobinalle ainakin phototranssin mukaan: http://phototrans.eu/15,601226,10282.html Mahtaako olla Nobinan testattavana, koska aikovat tuollaisia tai samankokoisilla dieselbusseja tehdä tarjouksen, kun 562 kilpailutetaan syksyllä runkolinjana? Tai miksei kolmen muunkin runkolinjan kilpailutusta varten, tuleva 500 kai eniten on isomman kaluston tarpeessa.

Uudesta Ojangon bussivarikon kaavasta on valitettu ja tästä johtuen varikko tuskin valmistuu ajoissa eli 562:n liikennöintisopimusta jatkettaneen optiolla ainakin vuoden 2020 syksyyn. Jos jollain on tästä varikon tilanteesta parempaa tietoa niin tänne saa mielellään vastata.
 
Bussi kuuluu kai tällä hetkellä Nobinalle ainakin phototranssin mukaan: http://phototrans.eu/15,601226,10282.html Mahtaako olla Nobinan testattavana, koska aikovat tuollaisia tai samankokoisilla dieselbusseja tehdä tarjouksen, kun 562 kilpailutetaan syksyllä runkolinjana? Tai miksei kolmen muunkin runkolinjan kilpailutusta varten, tuleva 500 kai eniten on isomman kaluston tarpeessa.
Noita tuollaisia konseptibusseja on vain tuo yksi kappale, eikä sekään ole enää uusinta tekniikkaa, sillä se on alustaltaan B9LA ja sen valmistus on jo lopetettu. Toki vastaavan näköisen bussin voisi valmistaa nykytekniikalla varustettuna, mutta itse toivon, ettei bussien "evoluutio" vie tuohon suuntaan.

Sinänsä pidän positiivisena asiana, että nivelbussia jälleen kokeillaan HSL-alueella.
 
Bussi kuuluu kai tällä hetkellä Nobinalle ainakin phototranssin mukaan: http://phototrans.eu/15,601226,10282.html Mahtaako olla Nobinan testattavana, koska aikovat tuollaisia tai samankokoisilla dieselbusseja tehdä tarjouksen, kun 562 kilpailutetaan syksyllä runkolinjana? Tai miksei kolmen muunkin runkolinjan kilpailutusta varten, tuleva 500 kai eniten on isomman kaluston tarpeessa.

Kyseessä on Volvon demobussi, joka tulee kuudeksi viikoksi HSL-alueelle testattavaksi. Bussia on tarkoitus testata runkolinjoilla sekä mahdollisesti joillakin muilla linjoilla.
 
20.3
Helb 250/551
Helb 252/551
Helb 254/431
Helb 256/551
Helb 724/39B
Helb 807/41
Helb 808/445
Helb 809/551
Helb 811/37
Helb 924/38
Helb 954/37
Helb 1003/75
Helb 1022/431
Helb 1208/43
Helb 1211/70
Nof 498/502
Nof 600/345
Nof 615/82
Nof 618/549
Nof 651/502
Nof 654/345
Nof 748/549
Nof 762/502
Nof 766/95
Nof 1006/562
Pl 247/51
Pl 676/56
 
Takaisin
Ylös