HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

Liittynyt
4 Lokakuu 2009
Viestit
3,220
Tarjouskilpailun 44/2018 kohteet:

Kohde 236
linja
544 Espoonlahti - Leppävaara

Kohde 237
linjat
961 Hyrylä - Ristikivi
965 Hyrylä - Vanhakylä - Järvenpää
979 kutsulinja Hyrylän, Järvenpään ja Keravan alueilla

Kohde 238
linjat
932 Hyrylä - Lahela - Myllykylä - Riihikallio - Hyrylä
964 Koulukeskus - Hyrylä - Rusutjärvi - Rannikonmäki
974 Korso - Vallinoja - Riihikallio - Hyrylä

Kohteen 236 uusi sopimuskausi on viisi (5) vuotta ja se alkaa syysliikennekauden alkaessa 2018. Kohteiden 237 ja 238 uusi sopimuskausi alkaa 1.1.2019 ja on noin 7,5 kuukauden pituinen.

Kohteen 236 liikenteessä käytettävän linja-autokaluston tulee olla A2-tyyppiä (kaksiakselinen matalalattiainen linja-auto, jossa on vähintään 40 istumapaikkaa). Kohteen 237 kaluston tulee olla matalalattiaista MiniB-tyyppiä (istumapaikkoja 16 - 22 kpl) ja kohteen 238 A1-tyypiä (kaksiakselinen matalalattiainen linja-auto, jossa on vähintään 32 istumapaikkaa). Sopimuskaudella kohteiden 237 ja 238 kaluston keski-iäksi hyväksytään enintään kahdeksan (8) vuotta ja moottorin päästötason tulee täyttää vähintään EEV-päästönormi.

http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018505-9
http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2018505-9-1.PDF
 
Tarjouskilpailun 44/2018 kohteet:

Kohde 236
linja
544 Espoonlahti - Leppävaara

Kohde 237
linjat
961 Hyrylä - Ristikivi
965 Hyrylä - Vanhakylä - Järvenpää
979 kutsulinja Hyrylän, Järvenpään ja Keravan alueilla

Kohde 238
linjat
932 Hyrylä - Lahela - Myllykylä - Riihikallio - Hyrylä
964 Koulukeskus - Hyrylä - Rusutjärvi - Rannikonmäki
974 Korso - Vallinoja - Riihikallio - Hyrylä

Kohteen 236 uusi sopimuskausi on viisi (5) vuotta ja se alkaa syysliikennekauden alkaessa 2018. Kohteiden 237 ja 238 uusi sopimuskausi alkaa 1.1.2019 ja on noin 7,5 kuukauden pituinen.

Kohteen 236 liikenteessä käytettävän linja-autokaluston tulee olla A2-tyyppiä (kaksiakselinen matalalattiainen linja-auto, jossa on vähintään 40 istumapaikkaa). Kohteen 237 kaluston tulee olla matalalattiaista MiniB-tyyppiä (istumapaikkoja 16 - 22 kpl) ja kohteen 238 A1-tyypiä (kaksiakselinen matalalattiainen linja-auto, jossa on vähintään 32 istumapaikkaa). Sopimuskaudella kohteiden 237 ja 238 kaluston keski-iäksi hyväksytään enintään kahdeksan (8) vuotta ja moottorin päästötason tulee täyttää vähintään EEV-päästönormi.

Arvauksia tuloksista? Itelläni:

236 (544) / Nobina tai Pohjola

237 (961, 965, 979) / Reissu Ruoti

238 (932, 964, 974) / Pohjola
 
Ilmeisesti koko Tuusulan linjasto kilpailutetaan niin että sopimuskausi alkaa elokuussa 2019. Siitä johtuen nyt kilpailuun menevillä Tuusulan linjoilla on lyhyt sopimuskausi?
 
236: Pohjola tai HelB, HelB saattaa hyvinkin olla kovassa iskussa voittaakseen tämän linjan

237: Reissu Ruoti

238: Korsisaari tai Pohjola, pistetään nyt sitten vaikka Pohjola
 
Lottoriviä menemään.

Tarjouskilpailun 44/2018 kohteet:

Kohde 236
linja
544 Espoonlahti - Leppävaara

1. Nobina
2. PL
3. HelB


Kohde 237
linjat
961 Hyrylä - Ristikivi
965 Hyrylä - Vanhakylä - Järvenpää
979 kutsulinja Hyrylän, Järvenpään ja Keravan alueilla

1. Reissu Ruoti
2. Korsisaari


Kohde 238
linjat
932 Hyrylä - Lahela - Myllykylä - Riihikallio - Hyrylä
964 Koulukeskus - Hyrylä - Rusutjärvi - Rannikonmäki
974 Korso - Vallinoja - Riihikallio - Hyrylä

1. Korsisaari
2. PL
 
Miksi kohteen 236 päästö- ja keski-ikävaatimuksista ei ole mitään mainintaa?
 
Tulokset ja tarjottu kalusto:
236 Taksikuljetus, 4 x Iveco Crossway LE Euro6
237 Taksikuljetus, 1 x uusi MB Sprinter, 2 x käytetty MB Sprinter EEV
238 Korsisaari, 1 x uusi MB Sprinter, 2 x Irisbus Crossway LE (60, 62)
 
Aika yllättävä voittaja kahdessa ensimmäisessä kohteessa. Siirtoajot tulee olemaan aika pitkiä varsinkin Hyrylään ellei joku pieni sivutoimipiste tule. Samalla Taksikuljetus palaa täysikokoisten bussien liikenteeseen. Viimeisin taisi olla entinen Vantaan 88, jos en ihan väärin muista?
 
Aika yllättävä voittaja kahdessa ensimmäisessä kohteessa. Siirtoajot tulee olemaan aika pitkiä varsinkin Hyrylään ellei joku pieni sivutoimipiste tule. Samalla Taksikuljetus palaa täysikokoisten bussien liikenteeseen. Viimeisin taisi olla entinen Vantaan 88, jos en ihan väärin muista?

Kyllä vain;) (liian lyhyt viesti)
 
Tulokset ja tarjottu kalusto:
---
238 Korsisaari, 1 x uusi MB Sprinter, 2 x Irisbus Crossway LE (60, 62)
Vara-autonakin lienee sitten #64 ja Scalojakin talosta löytyy vaikka yli-ikäisiäkin lienevät jos ei vielä niin varsin pian. #61 lie palaamassa Kivenkyydin bussiksi kun #90 on jo poistunut. Liekö tuo #64 ole siihen sijoitettuna nyt keväällä...?
 
Takaisin
Ylös