HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

Aikataulu on sen verran tiukka, että mistähän Taksikuljetus meinaa saada 4 Crosswaytä elokuuksi? Vai onko sitten laskettu sen varaan, että voitto kilpailussa tulee ja tilattu "valmiiksi" ennen kilpailuksen tuloksia..
 
Aikataulu on sen verran tiukka, että mistähän Taksikuljetus meinaa saada 4 Crosswaytä elokuuksi? Vai onko sitten laskettu sen varaan, että voitto kilpailussa tulee ja tilattu "valmiiksi" ennen kilpailuksen tuloksia..

Tai sitten liikenne aloitetaan väliaikaiskalustolla.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

Kun Taksikuljetus voitti aloitti 544:n liikenteen elokuussa (ja palasi isojen bussien liikenteeseen), niin onko heillä ollut siitä lähtien erilliset pikkubussien- ja isojen bussien kuljettajat? Taksikuljetushan ajoi monta vuotta vain pienkalustoliikennettä ja ite olettaisin että sen takia heillä on ollut ennen 544:sen voittoa useita kuljettajia, joilta on löytynyt pelkkä D1-kortti. Tai ite veikkaan että heillä on ollut vuosina 2010-2018 pelkästään D1-kortin vaatimus kuljettajilta. Tai ovatko ehkä kenties monet TK:n kuljettajat sit ajaneet D-kortin 544:n voiton myötä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

Kun Taksikuljetus voitti aloitti 544:n liikenteen elokuussa (ja palasi isojen bussien liikenteeseen), niin onko heillä ollut siitä lähtien erilliset pikkubussien- ja isojen bussien kuljettajat? Taksikuljetushan ajoi monta vuotta vain pienkalustoliikennettä ja ite olettaisin että sen takia heillä on ollut ennen 544:sen voittoa useita kuljettajia, joilta on löytynyt pelkkä D1-kortti. Tai ite veikkaan että heillä on ollut vuosina 2010-2018 pelkästään D1-kortin vaatimus kuljettajilta. Tai ovatko ehkä kenties monet TK:n kuljettajat sit ajaneet D-kortin 544:n voiton myötä?

Oletuksesi on ainakin pääosin väärä. Ajoin bussia Taksikuljetuksella vielä viime keväänä. Tiedossani ei ollut ainuttakaan työtoveria, jolla ei olisi ollut "täysmittaista" linja-autokorttia. Kaikki olivat minun laillani aikaisemmin ajaneet muissa firmoissa isoja busseja, ja toisaalta talosta lähtijät siirtyivät taas ison auton rattiin. (Nykyisessä kilpailutilanteessa kun ovet käyvät molempiin suuntiin).
TK harjoittaa myös taksiliikennettä, ja nämä kuljettajat ovat eri asia. Linja-autopuolella kaikki ovat linja-autonkuljettajia. Onhan tilausajopuolella lisäksi ollut koko ajan iso bussi.

Linjaa 544 ajetaan eri varikolta kuin TK:n n. 30:a muuta linjaa, joten sen vuoksi käytännön syistä 544:llä saattaa siinä mielessä olla "omat" kuljettajansa.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

Oletuksesi on ainakin pääosin väärä. Ajoin bussia Taksikuljetuksella vielä viime keväänä. Tiedossani ei ollut ainuttakaan työtoveria, jolla ei olisi ollut "täysmittaista" linja-autokorttia. Kaikki olivat minun laillani aikaisemmin ajaneet muissa firmoissa isoja busseja, ja toisaalta talosta lähtijät siirtyivät taas ison auton rattiin. (Nykyisessä kilpailutilanteessa kun ovet käyvät molempiin suuntiin).
TK harjoittaa myös taksiliikennettä, ja nämä kuljettajat ovat eri asia. Linja-autopuolella kaikki ovat linja-autonkuljettajia. Onhan tilausajopuolella lisäksi ollut koko ajan iso bussi.

Linjaa 544 ajetaan eri varikolta kuin TK:n n. 30:a muuta linjaa, joten sen vuoksi käytännön syistä 544:llä saattaa siinä mielessä olla "omat" kuljettajansa.

Okei, eli oliko Taksikuljetuksella D-kortin vaatimus jo sillä ajalla, kun ajoivat pelkkää pienkalustoliikennettä sen "varalle että saattavat voittaa myös isojen bussien liikennettä"?
 
Käsittääkseni suomessa suoritetaan hyvin vähän d1 tai c1 kortteja, koska melkein samalla vaivalla ja rahalla saa isomman kortin.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

Okei, eli oliko Taksikuljetuksella D-kortin vaatimus jo sillä ajalla, kun ajoivat pelkkää pienkalustoliikennettä sen "varalle että saattavat voittaa myös isojen bussien liikennettä"?

Käsittääkseni näin oli. Kaikki työhönpyrkijät ovat kuitenkin käytännössä samoja linja-autonkuljettajia, ollaan sitten hakeutumassa TK:lle tai jollekin muulle liikennöitsijälle. HSL:n kilpailutusrumbassa on hyvin vähän sijaa D1-kuskeille. Kuten sanottu, taksipuoli, ja siihen liittyvät toiminnot, ovat sitten eri juttu.
 
Taksikuljetuksella 544:n kuljettajat ajavat myös mm. linjaa 201. Kyseinen yritys ei myöskään liikennöi yhtäkään HSL -alueen linjaa D1 kalustolla vaan jokainen ajoneuvo vaatii D -luokan ajokortin.
 
Takaisin
Ylös