Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-25/25

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

  1. #16
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1402

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Mikä tämä on? Googlesta ei löydy ensimmäistäkään tulosta.
    Tuusulan Sampo-kutsuliikennettä.

  2. #17
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    236

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

    Aikataulu on sen verran tiukka, että mistähän Taksikuljetus meinaa saada 4 Crosswaytä elokuuksi? Vai onko sitten laskettu sen varaan, että voitto kilpailussa tulee ja tilattu "valmiiksi" ennen kilpailuksen tuloksia..

  3. #18
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1402

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Aikataulu on sen verran tiukka, että mistähän Taksikuljetus meinaa saada 4 Crosswaytä elokuuksi? Vai onko sitten laskettu sen varaan, että voitto kilpailussa tulee ja tilattu "valmiiksi" ennen kilpailuksen tuloksia..
    Tai sitten liikenne aloitetaan väliaikaiskalustolla.

  4. #19

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    154

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

    Kun Taksikuljetus voitti aloitti 544:n liikenteen elokuussa (ja palasi isojen bussien liikenteeseen), niin onko heillä ollut siitä lähtien erilliset pikkubussien- ja isojen bussien kuljettajat? Taksikuljetushan ajoi monta vuotta vain pienkalustoliikennettä ja ite olettaisin että sen takia heillä on ollut ennen 544:sen voittoa useita kuljettajia, joilta on löytynyt pelkkä D1-kortti. Tai ite veikkaan että heillä on ollut vuosina 2010-2018 pelkästään D1-kortin vaatimus kuljettajilta. Tai ovatko ehkä kenties monet TK:n kuljettajat sit ajaneet D-kortin 544:n voiton myötä?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.01.2019 kello 21:10. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  5. #20

    Liittynyt
    13.10.2018
    Sijainti
    Espoo, Friisilä
    Viestejä
    83

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Aikataulu on sen verran tiukka, että mistähän Taksikuljetus meinaa saada 4 Crosswaytä elokuuksi? Vai onko sitten laskettu sen varaan, että voitto kilpailussa tulee ja tilattu "valmiiksi" ennen kilpailuksen tuloksia..
    Milloinhan nuo Ivecot mahtaa tulla?

  6. #21
    Tunnistettu jäsen b10m55 avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    121

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Kun Taksikuljetus voitti aloitti 544:n liikenteen elokuussa (ja palasi isojen bussien liikenteeseen), niin onko heillä ollut siitä lähtien erilliset pikkubussien- ja isojen bussien kuljettajat? Taksikuljetushan ajoi monta vuotta vain pienkalustoliikennettä ja ite olettaisin että sen takia heillä on ollut ennen 544:sen voittoa useita kuljettajia, joilta on löytynyt pelkkä D1-kortti. Tai ite veikkaan että heillä on ollut vuosina 2010-2018 pelkästään D1-kortin vaatimus kuljettajilta. Tai ovatko ehkä kenties monet TK:n kuljettajat sit ajaneet D-kortin 544:n voiton myötä?
    Oletuksesi on ainakin pääosin väärä. Ajoin bussia Taksikuljetuksella vielä viime keväänä. Tiedossani ei ollut ainuttakaan työtoveria, jolla ei olisi ollut "täysmittaista" linja-autokorttia. Kaikki olivat minun laillani aikaisemmin ajaneet muissa firmoissa isoja busseja, ja toisaalta talosta lähtijät siirtyivät taas ison auton rattiin. (Nykyisessä kilpailutilanteessa kun ovet käyvät molempiin suuntiin).
    TK harjoittaa myös taksiliikennettä, ja nämä kuljettajat ovat eri asia. Linja-autopuolella kaikki ovat linja-autonkuljettajia. Onhan tilausajopuolella lisäksi ollut koko ajan iso bussi.

    Linjaa 544 ajetaan eri varikolta kuin TK:n n. 30:a muuta linjaa, joten sen vuoksi käytännön syistä 544:llä saattaa siinä mielessä olla "omat" kuljettajansa.

  7. #22

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    154

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut b10m55 Näytä viesti
    Oletuksesi on ainakin pääosin väärä. Ajoin bussia Taksikuljetuksella vielä viime keväänä. Tiedossani ei ollut ainuttakaan työtoveria, jolla ei olisi ollut "täysmittaista" linja-autokorttia. Kaikki olivat minun laillani aikaisemmin ajaneet muissa firmoissa isoja busseja, ja toisaalta talosta lähtijät siirtyivät taas ison auton rattiin. (Nykyisessä kilpailutilanteessa kun ovet käyvät molempiin suuntiin).
    TK harjoittaa myös taksiliikennettä, ja nämä kuljettajat ovat eri asia. Linja-autopuolella kaikki ovat linja-autonkuljettajia. Onhan tilausajopuolella lisäksi ollut koko ajan iso bussi.

    Linjaa 544 ajetaan eri varikolta kuin TK:n n. 30:a muuta linjaa, joten sen vuoksi käytännön syistä 544:llä saattaa siinä mielessä olla "omat" kuljettajansa.
    Okei, eli oliko Taksikuljetuksella D-kortin vaatimus jo sillä ajalla, kun ajoivat pelkkää pienkalustoliikennettä sen "varalle että saattavat voittaa myös isojen bussien liikennettä"?

  8. #23

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    128

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

    Käsittääkseni suomessa suoritetaan hyvin vähän d1 tai c1 kortteja, koska melkein samalla vaivalla ja rahalla saa isomman kortin.

  9. #24
    Tunnistettu jäsen b10m55 avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    121

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Okei, eli oliko Taksikuljetuksella D-kortin vaatimus jo sillä ajalla, kun ajoivat pelkkää pienkalustoliikennettä sen "varalle että saattavat voittaa myös isojen bussien liikennettä"?
    Käsittääkseni näin oli. Kaikki työhönpyrkijät ovat kuitenkin käytännössä samoja linja-autonkuljettajia, ollaan sitten hakeutumassa TK:lle tai jollekin muulle liikennöitsijälle. HSL:n kilpailutusrumbassa on hyvin vähän sijaa D1-kuskeille. Kuten sanottu, taksipuoli, ja siihen liittyvät toiminnot, ovat sitten eri juttu.

  10. #25

    Liittynyt
    13.02.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    29

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018

    Taksikuljetuksella 544:n kuljettajat ajavat myös mm. linjaa 201. Kyseinen yritys ei myöskään liikennöi yhtäkään HSL -alueen linjaa D1 kalustolla vaan jokainen ajoneuvo vaatii D -luokan ajokortin.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 43/2018
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 13.05.2018, 23:07
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 35/2014
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 96
    Viimeisin viesti: 08.07.2015, 10:51
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 36/2014
    kirjoittanut Rehtori foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 08.07.2015, 09:45
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 34/2014
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 38
    Viimeisin viesti: 30.05.2014, 21:19
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 14:58

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •