HSL-alueen kallein pysäkinväli

Uusmäessä linjoilla 38 ja 203 välin Alokastie-Rykmentinmäki pituus on tietä pitkin vain noin 55 m, joten hinta on kuljettajalta ostetulla kertalipulla 5,8 snt/m.
 
Linjoilla 66 ja 66K Paloheinässä pysäkinväli Kuusmiehentie-Kivimäki vain n. 100 metriä pitkä.
 
Linjalla 92N pysäkkiväli Kontula(M)(4421) - Kontula(M)(4414) eli Kontulan metroasema laitureiden 13 ja 12 välinen matka. Vajaa 70 metriä bussilla tietä pitkin ja kävellen metroaseman aukion poikki n. 50 metriä.
 
Linjalla 92N pysäkkiväli Kontula(M)(4421) - Kontula(M)(4414) eli Kontulan metroasema laitureiden 13 ja 12 välinen matka. Vajaa 70 metriä bussilla tietä pitkin ja kävellen metroaseman aukion poikki n. 50 metriä.

Juurihan tuo mainittiin.

Yksi mikä tulee mieleen oli ennen muinoin linjalla 194 Espoosta lähtiessä heti eka pysäkki.
 
Yksi mikä tulee mieleen oli ennen muinoin linjalla 194 Espoosta lähtiessä heti eka pysäkki.
Myös entisellä linjalla 103 oli Louhenaukiolla kummallisuus: Päättäriltä lähtiessä auto käännettiin ympäri ja heti olikin seuraava pysäkki. Välimatkaa oli huimat 50 metriä, eli hintaa olisi tullut rapsakat 6,4 senttiä/metri. Kukaan ei (yllättäen?) minun linjaa ajaessani koskaan siinä jäänyt, mutta välillä siitä tuli kuitenkin matkustajia kyytiin.
 
Linjalla 587 havukoskella pysäkinväli koivukylän koulu-konttitie välimatka korkeintaan 30m.
Konttitien pysäkki on huomattavasti tuoreempi viritys kuin Koivukylän koulun pysäkki. Lieneekö tuo Konttitien pysäkki rakennettu lähinnä linjaa 724 (ex.734) ajatellen? Ilman tuota pysäkkiä linjan 724 pysäkkiväli olisi ennen Sauvatien pysäkkiä melkoisen pitkä. Mutta viisainta olisi ehkä sijoittaa pysäkit Peijaksentien ja Laurantien risteykseen niin, että heti tuon risteyksen jälkeen olisi pysäkit.
 
Lähijunien puolelta löytyy sellaiset kuin P ja I, joiden reittinä on Helsinki-Helsinki. Seutulipun hinnalla pääsee kätevästi vaihtamaan saman aseman laiturilta toiselle kulkemalla koko reitin läpi.
 
Lähijunien puolelta löytyy sellaiset kuin P ja I, joiden reittinä on Helsinki-Helsinki. Seutulipun hinnalla pääsee kätevästi vaihtamaan saman aseman laiturilta toiselle kulkemalla koko reitin läpi.

Oliskos vielä lyhyempi matka vaihtaa Pasilassa? Kalliimpi metrihinta siis.
 
E7919-E7920 linjalla 349 tai 349BK. Google Mapsista katsoen väli 51m, mutta Maps heittää pysäkin E7919 n.2-3 m kauemmaksi kuin todellisuudessa.
 
Latokartanossa Tilanhoitajankaarella oleva pysäkki Latokartanonkaari (#3468) ja melkein heti kulman takana Latokartanonkaarella oleva pysäkki Agronominkatu (#3481). Näitä käyttävät linjat 57 Kontulaan (M), 78 Latokartanoon ja 506 Myllypuroon (M).

Kontulassa tuli ei kovin kauan sitten 57:n kyytiin mummeli, joka kysyi, pääseekö tällä Malmin hautausmaalle. Kuljettaja ei osannut vastata. Pari kanssamatkustajaa rupesi neuvomaan 560:n pysäkille.

Vaan pääseepäs: Agronominkadun pysäkiltä #3480 on alikulku motarin alitse.
 
nyt kun Kauklahteakin on myllätty on linjoille tullut muutoksia. esim: 911 pysähtyy entisellä Mankinjoella, aivan Lidlin vieressä ( nykyään Hansavalkamaaukio E5155 ) seuraavalle pysäkille käveltynä arviolta 220 metriä. E5170.
 
Oliskos vielä lyhyempi matka vaihtaa Pasilassa? Kalliimpi metrihinta siis.

Yöaikaan kun lähiliikenteen junatkin lähtevät Helsingistä katoksen alta lienee matka tässä skenaariossa lyhimmillään. Esimerkiksi raiteelta 7 raiteelle 9. Täysin mahdollista olisi myös lähteä ja saapua samalle raiteelle.
 
Miten olisi linjan 506 Meilahti-Myllypuro: Pysäkki #4538 Latokartanonsilmukka ja heti perään nurkan takana näköetäisyydellä pysäkki #4534 Kivikontie. Jos et ehdi kyytiin 4538:lla, niin hyvässä lykyssä pienellä hölkällä pääset 4534:llä, kun bussi odottaa liikennevaloissa.
 
Takaisin
Ylös