Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/59

Viestiketju: Länsimetron liityntälinjasto

  1. #16

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Länsimetron jälkeen...

    Palahan on jo purtu YTV:n suunnitteluosastolla. 14.12 2007 julkaistiin paksu selvitys ja suunnitelma sitä, miten metron liityntäliikenne järjestetään. Useampikymmensivuinen työ pitäisi löytyä YTV:n sivuilta.

    Selvityksessä on piirretty linjakartat ja myös vuorovälit hahmoteltu. Tutkimuksessa on myös mielenkiintoista tietoa nykyisten linjojen matkustajamääristä.

    Selvityksessä on niinikään tutkittu, miten linjasto tehdään sitten, kun metro ulottuu Kivenlahteen saakka.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7552

    oletus Vs: Länsimetron jälkeen...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antaeus Näytä viesti
    (ei ole mitään järkeä ajaa 5 minuutin linjoja jos ne kulkevat tyhjinä)?
    Eipä ole ei, mutta sitä varten kumminkin metro halutaan tehdä.

    Antero

  3. #18

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5928

    oletus Vs: Länsimetron jälkeen...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Tarvittaessa rakennettava Tammiston joukkoliikennekadun kaltaisia ratkaisuja syrjäisille pussinperäalueille, jotta tarjonta saadaan riittäväksi ja matkustajakuormat järkeviksi. Henttaa ja Kuurinniitty ovat tällaisia alueita ja niihin sopisi esimerkiksi linja Espoon keskus-Suvela-Tuomarila-Olari-Matinkylä, joka kulkisi Henttaan ja Kuurinniityn välillä joukkoliikennekatua.
    Näistä pussinperäalueista kun tuli puhe, niin minä asun yhdellä sellaisella, joka osuu juuri mainitsemasi reitin varrelle, ja asukkaat ovat jo alkaneet kerätä nimiä jossa vastustetaan rakentamatta jäänen yhdyskadun rakentamista valmiiksi naapurilähiöön, joka mahdollistaisi myös bussilinjojen järjestämistä tehokkaammin. Nyt alueemme bussit ajavat outoja kiertoreittejä, linjoja on monta ja kulkevat aika harvoin.

    t. Rainer

  4. #19
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Länsimetron jälkeen...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Näistä pussinperäalueista kun tuli puhe, niin minä asun yhdellä sellaisella, joka osuu juuri mainitsemasi reitin varrelle, ja asukkaat ovat jo alkaneet kerätä nimiä jossa vastustetaan rakentamatta jäänen yhdyskadun rakentamista valmiiksi naapurilähiöön, joka mahdollistaisi myös bussilinjojen järjestämistä tehokkaammin.
    Asukkaat voivat pelätä sitä, että liikenne lisääntyisi kadun myötä. Pelkistä busseista ei paljoa liikennettä tulisi, mutta jos katu jostain syystä avattaisiin myös henkilöautoille, niin huono juttuhan se olisi. Jotenkin olisi rakenteellisesti varmistettava se, että katua käyttäisivät vain bussit. Yksikaistaisuus liikennevaloilla voisi olla yksi ratkaisu. Jos ongelmia ilmenee, niin pollareita vaan ulkomaan malliin ja bussin tullessa pollari radio-ohjauksella alas bussin kulkemisen ajaksi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  5. #20

    Liittynyt
    28.07.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    186

    oletus Vs: Länsimetron jälkeen...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Asukkaat voivat pelätä sitä, että liikenne lisääntyisi kadun myötä. Pelkistä busseista ei paljoa liikennettä tulisi, mutta jos katu jostain syystä avattaisiin myös henkilöautoille, niin huono juttuhan se olisi. Jotenkin olisi rakenteellisesti varmistettava se, että katua käyttäisivät vain bussit. Yksikaistaisuus liikennevaloilla voisi olla yksi ratkaisu. Jos ongelmia ilmenee, niin pollareita vaan ulkomaan malliin ja bussin tullessa pollari radio-ohjauksella alas bussin kulkemisen ajaksi.
    Ainakin täällä Tukholmassa on useassa paikassa sellaisia esteitä joita kutsutaan "spårviddshinder", mitä lieneekään suomeksi, sellaisia jossa on "monttu" joihin henkilöauton renkaat jäisivät kiinni mutta bussit joissa on paljon leveämpi akseli pystyy ajamaan ilman ongelmia. Hyvä liityntäliikennehän on kaiken a ja o että ihmiset käyttäisivät niitä.

  6. #21
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7502

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    YTV:n hallituksen käsittelyyn tulee perjantaina uusittu liityntälinjastosuunnitelma, jossa mm. linja 194 on säilytetty.

  7. #22
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8043

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    YTV:n hallituksen käsittelyyn tulee perjantaina uusittu liityntälinjastosuunnitelma, jossa mm. linja 194 on säilytetty.
    Eli Espoon liityntäbussit kulkevat päiväsaikaan 20 min välein. Onpa suuri ilo siitä, että metro kulkee 120 sekunnin välein.

    Päästövertailusta on unohtunut metroasemakiinteistöjen päästöt kokonaan, siellä verrataan vain bussi- ja metroliikennettä. Mutta ilman metroasemia ei voi olla metroliikennettä, joten asemien päästöt ovat kyllä oleellinen osa tuota laskelmaa.

  8. #23
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eli Espoon liityntäbussit kulkevat päiväsaikaan 20 min välein. Onpa suuri ilo siitä, että metro kulkee 120 sekunnin välein.
    Itseäni miellyttivät erityisen paljon kauniit eri okransävyjen hallitsemat taideteokset kyseisen suunnitelman sivulta 45 lähtien.

  9. #24

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eli Espoon liityntäbussit kulkevat päiväsaikaan 20 min välein. Onpa suuri ilo siitä, että metro kulkee 120 sekunnin välein.
    Ehdotuksen mukaisten liityntäbussien lisäksi suurella osalla tiheästi asuttuja alueita kulkee myös nykyisiä sisäisiä linjoja, joten 20 min vuoroväli ei anna oikeaa kuvaa päivän palvelutasosta. vilkkaammilla aliueilla vuoroväli lienee lienee käytännössä ruuhka-aikaan 5 minuutin luokkaa ja päivällä 10 minuutin luokkaa.

    Vaikka tuskin liityntälinjasto ihan tuollaisena toteutuu, vaan ko. ehdotus on vasta ensimmäinen versio.

  10. #25

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Vaikka tuskin liityntälinjasto ihan tuollaisena toteutuu, vaan ko. ehdotus on vasta ensimmäinen versio.
    Tarkoitat varmaankin, että toinen versio?

  11. #26
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tarkoitat varmaankin, että toinen versio?
    Kukapa näitä jaksaisi laskea. Kun länsimetro on lopulta toteutettu, niin menossa on jo ännännes versio, ja edelleen päin mäntyä toteutettuna.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Kukapa näitä jaksaisi laskea. Kun länsimetro on lopulta toteutettu, niin menossa on jo ännännes versio, ja edelleen päin mäntyä toteutettuna.
    Käni käni. Kaikki on taas pielessä. Kannattaisiko Sinun lähettää omat briljantit ajatuksesi suoraan YTV:lle, niin saataisiin linjasto, josta kenelläkään ei olisi valittamista. Nyt on vielä hyvää aikaa, kun yhtäkään paukkua ei ole ammuttu.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  13. #28

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5928

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Päästövertailusta on unohtunut metroasemakiinteistöjen päästöt kokonaan, siellä verrataan vain bussi- ja metroliikennettä. Mutta ilman metroasemia ei voi olla metroliikennettä, joten asemien päästöt ovat kyllä oleellinen osa tuota laskelmaa.
    Näistä oli puhe jossain toisessakin ketjussa, mutta pelkällä busseillakin pyöritettävällä järjestelmälläon "asemia" jotka kuluttavat energiaa, joista Kamppi vähintään yhden ison metroaseman edestä, ja Tapiolassa ja Matinkylässäkin on lämmitettyjä sisätiloja ja liukuportaita bussimatkustajia varten.

    t. Rainer

  14. #29

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    114

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    YTV:n hallituksen käsittelyyn tulee perjantaina uusittu liityntälinjastosuunnitelma, jossa mm. linja 194 on säilytetty.

    En voi kyllin kuvailla, kuinka hyvilläni olen linjan 194 säilymisestä (asun sen reitin varrella ja se on aivan verraton jo nykyisinkin monella matkalla). 194 eheyttää Tapiolan sisäisiä yhteyksiä, muuten Tapiolantien ja Pohjantien väinen vaihdoton yhteys olisi jäänyt pelkän 15 varaan ja varsinkin aamulla se on reittinsä Tapiolan loppupäässä jo varsin epäsäännöllinen. Sen lisäksi sillä pääsee vaihdottomasti Kuusisaareen, Lehtisaareen, Meilahteen ja Töölööseen. Hip hip. Ihmiset kun ovat matkalla myös muualle kuin keskustaan.

    Nyt pitäsi vielä saada suunnittelijat vakuuttumaan e57:n säilyttämisen tarpeellisuudesta. Kalevalantie on muuten pelkän 506;n varassa eikä sillä ole ilman e57:aa enää kätevää yhteyttä Tapiolan keskustaan, ei vaikka 506 tuotaisiinkin Suurpellosta Pohjantorin kautta Kalevalantielle. Pohjantorilla ei nimittäin ole toisen suunnan pysäkkiä lainkaan, K-kaupan puolella ja kohdalla on, mutta toisen puolen pysäkki on miltein Koivu-Mankkaan tien risteyksessä asti.

    Jos e57 säilyisi, yhteydet nykyiseen asuinpaikkaamme (joka sivumennen sanoen on pitkälti valittu liikenneyhteyksien kannalta, parempi paikka Tapiolassa olisi vain aivan keskustassa) säilyisivät entisellään ja metron kanssa voisi ihan tulla toimeenkin. Vaikka asumme tuon linjan varrella, se on vain satunnaiskäytössä Leppävaaran asemalta iltaisin, mutta paljon enemmän sitä tarvitsisivat Kalevalantien varrella asuvat.

    Olen tässä miettinyt ja parin espoolaisen metroa vastustaneen nokkanaisen kanssa jutelleena todennut, että kyllä se oranssi mato nyt tulee eikä sitä enää voi mikään mäkätys pysäyttää. Kaikki ruuti pitäisi panna nyt vahinkojen minimoimiseen, eli liityntälinjaston kehittämiseen, ideointiin ja tärkeiksi tiedettyjen mutta lopettamisuhanalaisten linjojen säilytysponnistuksiin.

  15. #30
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Olen tässä miettinyt ja parin espoolaisen metroa vastustaneen nokkanaisen kanssa jutelleena todennut, että kyllä se oranssi mato nyt tulee eikä sitä enää voi mikään mäkätys pysäyttää. Kaikki ruuti pitäisi panna nyt vahinkojen minimoimiseen, eli liityntälinjaston kehittämiseen, ideointiin ja tärkeiksi tiedettyjen mutta lopettamisuhanalaisten linjojen säilytysponnistuksiin.
    Älä vielä paiskaa kirvestä kaivoon. On tässä maailmassa ihmeellisempiäkin asioita tapahtunut kuin se, että Espoo tajuaisi lopettaa rahan kaivamisen maanalle.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 25.01.2008, 00:35
  2. Länsimetron vaunuhankinta
    kirjoittanut vristo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 04.11.2007, 19:08
  3. Länsimetron www-sivut
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 15:37
  4. Länsimetron sijasta tariffiuudistus
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 05.10.2005, 12:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •