Näytetään tulokset 1-5/5

Viestiketju: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021

  1. #1

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    277

    oletus HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021

    Uuden TTS:n alustava versio on luettavissa HSL:n hallituksen esityslistasta: http://hsl01.hosting.documenta.fi/ko...018528-2-1.PDF

    Kerään tähän merkittävimpiä, yllättäviä muutokia ja muuta uutta tietoa.

    • Hernesaaren raitiotien 1. vaihe siityy vuodelle 2020 ja 6T:n korvaa 7T reitillä Länsiterminaali-Rautatientori-Kauppatori
    • Jätkänsaaren raitiotien viimeiseen vaiheeseen valmistaudutaan jo 2021, eli 8 ja 9 Länsiterminaaliin ja 7 Melkinlaiturille. 7T vastaavasti lopettaa tällöin
    • Valmistaudutaan lisäämään 6ap seutuliikenteeseen, mikäli uudet vyöhykkeet lisäävät matkustajamääriä.
    • Raide-Jokerin rakennustöiden aikana Bussijokeria ajetaan vain 5min vuorovälillä ruuhkassa.
    • Runkolinja 200 aloittaa vasta 2020, vaikka Pohjois-Espoon uusi linjasto aloittaa 2019. 200:a saatetaan ajaa ensin normaalina linjana.
    • Runkolinjan 570 aloitus siirtyy myös vuoteen 2020
    • 551 jatketaan Westendinasemalle keväällä 2019

    2019:
    • 21:lle lisätään auto matkustajamäärien vuoksi vaikka uusi reitti ei ole vielä aloittanut
    • 57:n vuoroväli tihennetään 7-8 minuuttiin
    • Hiljattain aloittaneelle linjalle 544 lisätään 2 autoa ja ruuhkavuoroväli tihennetään 15 minuuttiin

    2020:
    • 37 pitenee Myyrmäkeen
    • Kuurinitty-Suurpelto yhteyden valmistuttua 118 siirty kulkemaan sen kautta ja 118B jatketaan tarvittaessa Espoon Keskukseen sekä edellsisien tuomasta palvelutasosta johtuen linjojen 134 ja 136 vuoroväli ruuhkassa harvenee 15 minuuttiin.
    • Ensi syksynä aloittava linjan 437 palveluaika pitenee arkiruuhkista välille 6-21 ja lauantaille.
    • Lahdenväylän linjasto toteutetaan

    2021:
    560 jatko matinkylään on jostain syystä merkitty vuodelle 2021, sillä ehdolla, että Lintulaaksontie on jatkettu Vihdintielle ja Metro Kivenlahteen, joista jälkimmäinen tuskin toteutuu ennen vuotta 2023.

  2. #2
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3665

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021

    Linjan 560 jatkolla Myyrmäestä Matinkylään korvataan ainakin keväällä perustettu linja 544. Nyt kun 544:lle tehtiin juuri 5-vuotinen sopimus joka on voimassa 2023 saakka, niin on melko varmaa ettei 560 jatko toteudu ennen sitä. Mielestäni vähän tyhmää että 560 jatko piti sitoa länsimetron jatkeen valmistumiseen. Kyllä sille vaihdottomalle Matinkylä-Leppävaara-Myyrmäki yhteydelle olisi kysyntää metrojatkeesta riippumatta.

  3. #3

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3766

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021

    Olisikohan 7T lopulta aikatauluton linja? Ratikka odottaa Länsisatamassa kun laiva tulee, kun laivan saavuttua ratikka on täynnä se kulkee Kauppatorille ja palaa takaisin terminaaliin. Jos laiva on aivan täynnä eikä yksi lisäratikka riitä niin sitten kaksi ratikkaa terminaalille odottamaan tulevia matkustajia. Aikataulua ei ole. Länsiterminaalin ruuhkahan on täysin yksisuuntainen.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  4. #4

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    277

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Linjan 560 jatkolla Myyrmäestä Matinkylään korvataan ainakin keväällä perustettu linja 544. Nyt kun 544:lle tehtiin juuri 5-vuotinen sopimus joka on voimassa 2023 saakka, niin on melko varmaa ettei 560 jatko toteudu ennen sitä. Mielestäni vähän tyhmää että 560 jatko piti sitoa länsimetron jatkeen valmistumiseen. Kyllä sille vaihdottomalle Matinkylä-Leppävaara-Myyrmäki yhteydelle olisi kysyntää metrojatkeesta riippumatta.
    Ilman muuta jos jatkoa ei olisi sidottu metron jatkoon, niin se antaisi Espoollekkin syyn nopeuttaa tuon Lintulaaksontien rakentamista. Kysymys kai on, että vaikka kysyntää onkin Leppävaaran ja Matinkylän välillä, onko se tarpeeksi, että kannattaa ajaa 8min ruuhkavuoroväliä, ennen Kivenlahden jatkoa. Itse en näe miksi kysyntää olisi yhtään vähempää kuin metron jatkon jälkeen, kun matkustajavirrat ohjataan jo nyt Matinkylän aseman kautta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Olisikohan 7T lopulta aikatauluton linja? Ratikka odottaa Länsisatamassa kun laiva tulee, kun laivan saavuttua ratikka on täynnä se kulkee Kauppatorille ja palaa takaisin terminaaliin. Jos laiva on aivan täynnä eikä yksi lisäratikka riitä niin sitten kaksi ratikkaa terminaalille odottamaan tulevia matkustajia. Aikataulua ei ole. Länsiterminaalin ruuhkahan on täysin yksisuuntainen.
    Kustannukset suunnilleen kaksinkertaistuvat verrattuna 6T:n, vaikka matka kasvaa 1,5km:stä neljään. Linjanopeuskin on hitaampaa 7T:n osuudella verrattuna 6 ja 6T:n eroon. Voi hyvinkin olla , että kyseessä on jokin sukkulaversio. Toisaalta kyllä sitä ruuhkaa on terminaalinkin suuntaan, vaikka se ei olekkaan niin terävä kuin poispäin. 7:ssa on kohtuullisesti matkustajia Jätkänsaareen asti laivan lähtö ja saapumisaikojen ulkopuolellakin. Vaikka matkustajat eivät saavu yhdellä rysäyksellä paikalle, jollei ole jokin opiskelijaristeily, niin ei ole varmaa, että pelkän 7:n tila riittää laivallepäin, varsinkin kun siellä ajellaan kai välipaloilla tuossa vaiheessa ja asukasmäärät ovat nousseet entisestään.

  5. #5

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3766

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Kustannukset suunnilleen kaksinkertaistuvat verrattuna 6T:n, vaikka matka kasvaa 1,5km:stä neljään. Linjanopeuskin on hitaampaa 7T:n osuudella verrattuna 6 ja 6T:n eroon. Voi hyvinkin olla , että kyseessä on jokin sukkulaversio. Toisaalta kyllä sitä ruuhkaa on terminaalinkin suuntaan, vaikka se ei olekkaan niin terävä kuin poispäin.
    Jos 7T:tä ajetaan vain tarpeen mukaan ilman aikataulua kustannukset voivat pienentyäkin. Lisävuoroja terminaalille ja terminaalilta tarvitaan vain kun laivat ovat täynnä. Kun laivoissa on vähemmän matkustajia ne voidaan jättää ajamatta.

    Toki säästöt vaativat, että laivayhtiöiltä saadaan vuorojen varausmäärät ja niiden ja muun matkustajakuormituksen avulla ennustetaan milloin lisävuoroja oikeasti tarvitaan. Toisaalta ilman aikataulua 7T:tä voidaan ajaa terminaalilta Kauppatorille juuri silloin matkustajapiikki tulee laivasta ja Kauppatorilta terminaalille sopivasti kahden seiskan väliin niin etteivät ratikat kulje koskaan peräkkäin.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2018-2020
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 18.11.2017, 11:01
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.10.2016, 10:20
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 11:10
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 08:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •