HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

Tää on nyt vain oma mielipiteeni, mutta ite toivoisin että kohteet 245 ja 246 voittais joku muu kuin Nobina. Nuuksion linjat ovat olleet Nobinan hallussa jo vuodesta 2004 ja ite toivoisin hieman muutosta niille samoin noille Leppävaaran linjoille.

Tää on toki mun mielipide, kaikki saa olla asiasta mitä mieltä ite haluaa... 🙂

---------- Viestit yhdistetty 25.11.2018 klo 00:22 ---------- Previous Post was on 24.11.2018 at 22:56 ----------

Tää on nyt vain oma mielipiteeni, mutta ite toivoisin että kohteet 245 ja 246 voittais joku muu kuin Nobina. Nuuksion linjat ovat olleet Nobinan hallussa jo vuodesta 2004 ja ite toivoisin hieman muutosta niille samoin noille Leppävaaran linjoille.

Tää on toki mun mielipide, kaikki saa olla asiasta mitä mieltä ite haluaa... 🙂

Ite siis veikkaan että kohteet 245 ja 246 voittaa Pohjolan liikenne 🙂
 
Tää on nyt vain oma mielipiteeni, mutta ite toivoisin että kohteet 245 ja 246 voittais joku muu kuin Nobina. Nuuksion linjat ovat olleet Nobinan hallussa jo vuodesta 2004 ja ite toivoisin hieman muutosta niille samoin noille Leppävaaran linjoille.

Tää on toki mun mielipide, kaikki saa olla asiasta mitä mieltä ite haluaa... 🙂

---------- Viestit yhdistetty 25.11.2018 klo 00:22 ---------- Previous Post was on 24.11.2018 at 22:56 ----------



Ite siis veikkaan että kohteet 245 ja 246 voittaa Pohjolan liikenne 🙂

Samoin, toivon tosiaan ettei Nobina voita K245 ja K246! Pohjois-Espoossa on ollut liian pitkään Nobinan ylivoima!
 
Missä tulokset?

Kohde 241 Helsingin Bussiliikenne Oy,
Kohde 242 Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab,
Kohde 243 Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab,
Kohde 244 Nobina Finland Oy,
Kohde 245 Nobina Finland Oy,
Kohde 246 Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab,
Kohde 247 Bus Travel Oy Reissu Ruoti,
Kohde 248 Nobina Finland Oy,
Kohde 249 Nobina Finland Oy,
Kohde 250 Nobina Finland Oy,
Kohde 251 Taksikuljetus Oy,
Kohde 252 Nobina Finland Oy,
Kohde 253 Taksikuljetus Oy,
Kohde 254 Nurmijärven Linja Oy,
Kohde 255 Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab,
Kohde 256 Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab
 
Pohjolan Liikenne otti ison voiton. Huomion arvoista että Helsingin Bussiliikenne ei tällä kierroksella pahemmin menestynyt.
 
Pöytäkirjasta selviää, että rajoittettujen kohteiden osalta Nobina olisi ollut ilmeisesti voittamassa 136 autopäivän liikenteen rajan ollessa 100 autopäivää. Automäärien perusteella pääteltynä ensimmäisenä olisi siirretty pois kohde 242 (136->131 ap.). Tämän jälkeen on kaiketi siirretty pois kohde 241 (131->103 ap.). Viimeisenä on luultavasti siiretty kohde 246 (103->56 ap.). Kohteet 241 ja 242 olisivat viimeisimmän rajoituksen jälkeen jälleen mahtuneet Nobinan pottiin (yht. 89 ap.), mutta ne jätetty toisiksi tulleille liikennöitsijöille. Pidän erittäin varmana, että Nobina tulee valittamaan tuloksesta.
 
Pöytäkirjasta selviää, että rajoittettujen kohteiden osalta Nobina olisi ollut ilmeisesti voittamassa 136 autopäivän liikenteen rajan ollessa 100 autopäivää. Automäärien perusteella pääteltynä ensimmäisenä olisi siirretty pois kohde 242 (136->131 ap.). Tämän jälkeen on kaiketi siirretty pois kohde 241 (131->103 ap.). Viimeisenä on luultavasti siiretty kohde 246 (103->56 ap.). Kohteet 241 ja 242 olisivat viimeisimmän rajoituksen jälkeen jälleen mahtuneet Nobinan pottiin (yht. 89 ap.), mutta ne jätetty toisiksi tulleille liikennöitsijöille. Pidän erittäin varmana, että Nobina tulee valittamaan tuloksesta.

Ainahan Nobina valittaa. Keskittyisivät enemmän siihen, että bussit olisivat lähtöpaikalla aiemmin kuin vasta lähtöaikana. Viime tipassa tullaan turhan usein esim. Elielillä.
 
Takaisin
Ylös