Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/18

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

  1. #1
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    625

    oletus HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Varsin muhkea kilpailu tulossa tälle syksylle.

    Kilpailutuksen kohteet ja linjat

    Kohde 241
    28 autoa
    7 vuotta, 3 vuoden optio

    108N Kamppi - Otaniemi - Westendinasema
    111 Otaniemi - Tapiola - Matinkylä - Hyljelahti
    113 Tapiola - Laajalahti - Leppävaara
    113N Kamppi - Tapiola - Laajalahti - Leppävaara
    114 Tapiola - Mankkaa - Leppävaara
    114N Kamppi - Tapiola - Mankkaa - Leppävaara

    Kohde 242
    5 autoa
    7 vuotta, 3 vuoden optio

    104 Lauttasaari - Westend - Haukilahti
    115 Tapiola - Mankkaa
    133 Friisilä - Matinkylä - Henttaa

    Kohde 243
    7 autoa
    4 vuotta, 3 vuoden optio

    124 Tapiola - Espoonlahti - Tillinmäki
    124K Tapiola - Espoonlahti - Saunalahti

    Kohde 244
    38 autoa
    7 vuotta, 3 vuoden optio

    200 Elielinaukio - Leppävaara - Espoon keskus
    510 Westendinasema - Pasila - Herttoniemi

    Kohde 245
    18 autoa
    7 vuotta, 3 vuoden optio

    238 Leppävaara - Siikajärvi - Siikaniemi
    243 Espoon keskus - Kolmiranta - Veikkola
    244 Espoon keskus - Brobacka - Siikaniemi
    244K Espoon keskus - Kolmiranta - Siikaniemi
    245 Espoon keskus - Nuuksionpää
    245A Espoon keskus - Nuuksionpää - Kattila
    246 Espoon keskus - Röylä - Bodom - Espoon keskus
    246K Espoon keskus - Kellonummi - Röylä
    246KT Espoon keskus - Kellonummi - Bodom - Röylä
    246T Espoon keskus - Bodom - Röylä
    348 Rinnekoti - Röylä - Kalajärvi
    348V Rinnekoti - Kalajärvi
    349 Lepsämänjoki - Kalajärvi - Röylä - Lahnuksen koulu
    349B Lepsämänjoki - Kalajärvi
    349BK Lepsämänjoki - Hännikäinen - Kalajärvi
    582 Espoon keskus - Kalajärvi
    582V Espoon keskus - Juvanmalmi - Kalajärvi

    Kohde 246
    47 autoa
    6 vuotta, 5+2 vuoden optio

    201B Leppävaara - Mäkkylä - Pitäjänmäki
    202 Nuijala - Leppävaara - Helmipöllönmäki
    203 Leppävaara - Uusmäki
    214 Leppävaara - Karakallio - Rastaala - Jupperi
    215 Leppävaara - Jupperi - Lähderanta
    224 Leppävaara - Karakallio - Kauniainen - Kuurinniitty - Espoon keskus - Tuomarila
    227 Leppävaara - Lippajärvi - Jorvi
    231N Elielinaukio - Leppävaara - Järvenperä
    235N Elielinaukio - Leppävaara - Kuurinniitty
    236 Leppävaara - Viherlaakso - Kalajärvi - Serena
    236B Leppävaara - Viherlaakso - Vanhakartano
    236V Leppävaara - Viherlaakso - Juvanmalmi - Kalajärvi - Serena
    239 Leppävaara - Viherlaakso - Perusmäki - Kalajärvi
    555B Leppävaara - Hämevaara - Myyrmäki

    Kohde 247
    2 autoa
    4 vuotta, 3 vuoden optio

    225 Leppävaara - Viherlaakso - Högnäs
    225K Leppävaara - Kilo - Viherlaakso - Högnäs

    Kohde 248
    19 autoa
    1 vuosi, 3 vuoden optio

    619 Tikkurila - Hiekkaharju - Simonsilta
    624 Tikkurila - Koivukylä - Päiväkumpu
    624N Tikkurila - Ruskeasanta - Leinelä
    631 Tikkurila - Kulomäki
    736 Tikkurila - Vierumäki
    736A Jokiniemi - Tikkurila - Vierumäki

    Kohde 249
    12 autoa
    1 vuosi, 3 vuoden optio

    711 Kuninkaanmäki - Tikkurila
    711K Kuninkaanmäki - Tikkurila - Sotunki - Tikkurila
    712 Kuninkaanmäki - Tikkurila
    712A Kuusijärvi - Tikkurila
    735 Tikkurila - Korso - Mikkola
    737 Pohjois-Nikinmäki - Mikkola - Korso
    737K Pohjois-Nikinmäki - Jokivarsi - Mikkola - Korso

    Kohde 250
    4 autoa
    1 vuosi, 3 vuoden optio

    576 Tikkurila - Seutula

    Kohde 251
    4 autoa
    5 vuotta, 3 vuoden optio

    618 Tikkurila - Peijas
    625 Leinelä - Koivukylä - Peijas - Rekolanmäki
    723 Päiväkumpu - Peijas
    971 Kivistö - Hyrylä - Keravan asema

    Kohde 252
    24 autoa
    1 vuosi, 3 vuoden optio

    722 Rautatientori - Havukoski
    724 Rautatientori - Päiväkumpu
    724N Rautatientori - Tikkurila - Päiväkumpu
    731 Rautatientori - Kulomäki
    731N Rautatientori - Kulomäki
    739 Rautatientori - Pohjois-Nikinmäki
    739V Rautatientori - Pohjois-Nikinmäki

    Kohde 253
    3 autoa
    5 vuotta, 3 vuoden optio

    964 Hyrylä - Paijala - Rusutjärvi - Rannikonmäki
    965 Hyrylä - Perttu - Jokela
    965B Perttu - Jokela
    965K Hyrylä - Paijala - Jokela
    966 Terrisuo - Purola - Saunakallio - Puolimatka - Vanhankylän koulu - Jokela

    Kohde 254
    2 autoa
    5 vuotta, 3 vuoden optio

    961 Korso - Hyrylä - Nurmijärvi
    961B Korso - Hyrylä

    Kohde 255
    8 autoa
    5 vuotta, 3 vuoden optio

    642 Leinelä - Riihikallio - Lahela - Hyrylä
    643N Rautatientori - Ilola - Hyrylä - Lahela
    665 Hyrylä - Järvenpää - Kellokoski - Hyökännummi
    665A Hyrylä - Järvenpää - Kellokoski - Hyökännummi - Mäntsälä
    665N Helsinki - Hyrylä - Järvenpää - Jamppa - Kellokoski - Hyökännummi
    665K Hyrylä - Järvenpää - Jamppa - Kellokoski - Hyökännummi

    Kohde 256
    29 autoa
    7 vuotta, 3 vuoden optio

    633N Rautatientori - Simonmetsä - Korso - Vallinoja - Sorsakorpi - Keravan asema
    641 Tikkurila - Leinelä - Hyrylä - Keravan asema
    643 Hakaniemi - Hyrylä
    738 Kalasatama - Keravan asema
    964B Hyrylä - Nummenharju
    972 Korso - Alikerava - Kerava
    973 Peijas - Korso - Vallinoja - Kannisto - Keravan asema
    975 Keravan asema - Kaleva - Mattilanpuisto
    975N Keravan asema - Kaleva - Hyrylä
    976 Keravan asema - Virrenkulma
    977 Keravanasema - Etelä-Kaskela - Päivölänlaakso
    977V Keravan asema - Kytömaa - Päivölänlaakso
    978 Keravan asema - Sorsakorpi - Keinukallio
    978K Keravan asema - Sorsakorpi - Bastukärr
    985 Keravan asema Talma - Nikkilä

    Liikenteen enimmäismäärän rajoitusehtoa sovelletaan kohteiden 241-246 ja 253-256 muodostamaan kokonaisuuteen, jonka automäärä on noin 185.

    Kohteissa 242 ja 246 tullaan siirtymään sähköbussiliikenteeseen vuodenvaihteessa 2019-2020. Sähköbusseja edellytetään Leppävaaran suunnalla liikennöiville linjoille 203, 214, 215, 227 ja linjalle 133 Friisilä - Hentaa. Kohteen 244 runkolinjoille 200 ja 510 edellytetään C-tyypin kalustoa oranssilla runkolinjavärityksellä. Kohteissa 248-250 ja 252 kaluston keski-iäksi hyväksytään maksimissaan kahdeksan (8) vuotta.

    Kilpailutus ratkaistaan joulukuussa 2018.

    http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2018549-2
    Viimeisin muokkaaja KriZuu; 21.08.2018 kello 20:29.

  2. #2
    bernemi avatar
    Liittynyt
    04.08.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    744

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Itse veikkaan, että tulokset näyttävät tältä:
    Veikkaukseni:
    K241: Pohjolan Liikenne
    K242: Åbergin Linja
    K243: Pohjolan Liikenne
    K244: Helsingin Bussiliikenne
    K245: Nobina Finland
    K246: Nobina Finland
    K247: VS-Bussipalvelut
    K248: Nobina Finland
    K249: Nobina Finland
    K250: Nobina Finland
    K251: Korsisaari
    K252: Nobina Finland
    K253: Korsisaari
    K254: Korsisaari
    K255: Korsisaari
    K256: Korsisaari

  3. #3

    Liittynyt
    06.04.2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    205

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bernemi Näytä viesti
    Itse veikkaan, että tulokset näyttävät tältä:
    Veikkaukseni:
    K241: Pohjolan Liikenne
    K242: Åbergin Linja
    K243: Pohjolan Liikenne
    K244: Helsingin Bussiliikenne
    K245: Nobina Finland
    K246: Nobina Finland
    K247: VS-Bussipalvelut
    K248: Nobina Finland
    K249: Nobina Finland
    K250: Nobina Finland
    K251: Korsisaari
    K252: Nobina Finland

    K253: Korsisaari
    K254: Korsisaari
    K255: Korsisaari
    K256: Korsisaari

    Olet unohtanut Transdevin kokonaan miksi?

  4. #4
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    917

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Olet unohtanut Transdevin kokonaan miksi?
    Olisko syynä ettei se enään osallistu kilpailutuksiin

  5. #5

    Liittynyt
    06.04.2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    205

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    Olisko syynä ettei se enään osallistu kilpailutuksiin
    Niinkö te kaikki luulette ?

  6. #6
    bernemi avatar
    Liittynyt
    04.08.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    744

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Niinkö te kaikki luulette ?
    Olen ymmärtänyt, että Transdev on ajamassa toimintaansa alas Suomessa.
    Kerro toki, jos olen väärässä/sinulla on parempaa tietoa.

  7. #7

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    315

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Niinkö te kaikki luulette ?
    Eiköhän Transdev osallistu seuraavan kerran raideliikenteen kilpailutuksiin. Kovin on vaikuttanut firman toiminnan alasajolta viime vuodet.

  8. #8
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2595

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bernemi Näytä viesti
    Itse veikkaan, että tulokset näyttävät tältä:
    Veikkaukseni:
    K241: Pohjolan Liikenne
    K242: Åbergin Linja
    K243: Pohjolan Liikenne
    K244: Helsingin Bussiliikenne
    K245: Nobina Finland
    K246: Nobina Finland
    K247: VS-Bussipalvelut
    K248: Nobina Finland
    K249: Nobina Finland
    K250: Nobina Finland
    K251: Korsisaari
    K252: Nobina Finland
    K253: Korsisaari
    K254: Korsisaari
    K255: Korsisaari
    K256: Korsisaari
    Tuossa kilpailussa tulee olemaan aikaisempien kilpailutuksien tapaan maksimivoittorajoite, veikkaanpa että Nobina ei tule voittamaan läheskään kaikkia kohteita, vaikka kaikki voittaisikin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 00:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 00:45 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tenava Näytä viesti
    Niinkö te kaikki luulette ?
    Olihan Transdevin varikoilla lappu Ranskan allekirjoittamana, että toiminta loppuu viimeisien sopimuksien loputtua 2019 lopussa, mikäli yritystä ei myydä ennen sitä.

  9. #9

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    243

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Varsin muhkea kilpailu tulossa tälle syksylle.
    Kohteen 244 runkolinjoille 200 ja 510 edellytetään C-tyypin kalustoa oranssilla runkolinjavärityksellä.
    Olen pikkasen yllättynyt ettei HSL edes teeskentele haluavansa niveliä 510:lle antamalla vaihtoehdon tarjota telejä tai niveliä kuten 550:n kanssa. Eivät kai joko odota, että matkustajamäärät Meilahti-Pasila välillä kasva yli 3min vuorovälin telelillä tai sitten luulevat, että matkustajat sietävät tuulilasikuormaisia busseja pari vuotta kunnes 7 jatkuu Meilahteen.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Olihan Transdevin varikoilla lappu Ranskan allekirjoittamana, että toiminta loppuu viimeisien sopimuksien loputtua 2019 lopussa, mikäli yritystä ei myydä ennen sitä.
    Onko Transdev edes yrittänyt kaupata Suomen toimintoja muille tai vaihtoehtoisesti onko edes ketään jonka kannattaa rippeet ostaa?

  10. #10

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    338

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Niipperi-Kalajärvi akselin linjat näköjään taas kilpailutettavana. Mielenkiintoista. Aikaisempien kilpailutusten ratkaisuista tiedetään jo, että 345 pysyy Nobinalla, mutta 436 meni Helbille. 436:n edeltäjää 324:ää taisi Helb viimeksi liikennöidä vuonna 2007, sen jälkeen Nobinalla ollut pitkälti monopoli tuollapäin. Saas nähdä mikä on lopputulos...

  11. #11

    Liittynyt
    11.04.2018
    Viestejä
    69

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    Niipperi-Kalajärvi akselin linjat näköjään taas kilpailutettavana. Mielenkiintoista. Aikaisempien kilpailutusten ratkaisuista tiedetään jo, että 345 pysyy Nobinalla, mutta 436 meni Helbille. 436:n edeltäjää 324:ää taisi Helb viimeksi liikennöidä vuonna 2007, sen jälkeen Nobinalla ollut pitkälti monopoli tuollapäin. Saas nähdä mikä on lopputulos...
    En usko, että K246 voittaa Nobina, sillä sille edellytetään sähköbusseja, ja ei vaikuta siltä, että Nobina niitä hankkisi...

  12. #12

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    84

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    En usko, että K246 voittaa Nobina, sillä sille edellytetään sähköbusseja, ja ei vaikuta siltä, että Nobina niitä hankkisi...
    Varmasti hankkii, jos niitä vaaditaan kilpailutuksessa

  13. #13

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    689

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Onhan Ruotsin Nobinalla jo sähköbusseja
    http://www.nobina.com/sv/sverige/nyh...och-lidkoping/
    ja myös Norrtäljen katurin Nobina aikoo ajaa yksinomaan patteribusseilla
    antti

  14. #14
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Viestejä
    184

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Paljonkohan hinta tulee nousemaan kun noita sähköbusseja vaaditaan? Ymmärtääkseni dieselkaturin versus sähköbussin hinnan ero on aika merkittävä.

  15. #15

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    243

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Paljonkohan hinta tulee nousemaan kun noita sähköbusseja vaaditaan? Ymmärtääkseni dieselkaturin versus sähköbussin hinnan ero on aika merkittävä.
    Hinta on jossain kaksinkertaisen paikkeilla. Eli autopäivien hinta tulee nousemaan, mutta liikenneviraston selvityksen mukaan autokilometrit ovat sen verran halvemmat että yksittäisen sähköbussin elinkaarikustannukset ovat pienemmät kuin dieselbussilla, mikäli sillä ajetaan yli 80 000km vuodessa. Siksi esimerkiksi Turun ykköslinjan ruuhkavuorot ajetaan dieseleillä. Tosin jatkoselvityksessä selvisi, että akut joudutaan vaihtaa 5-6 vuoden välein, kun taas tuo luku perustuu 10 vuoden elinikään akuille

    80 000 ei ole kai hirveä luku kokopäiväbussille, mutta sähköbussit ovat lisäksi HSL-alueella olleet sen verran oikukkaita, ettei siihen ole kuulemma päästy, johtuen siitä että täällä pikalatausvirroittimet nousevat bussista lataustolppaan, kun taas Turussa virroitin on lataustolpassa.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 45/2018
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 28.08.2018, 10:24
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 46/2018
    kirjoittanut Noksu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.06.2018, 21:45
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 04.06.2018, 17:44
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 43/2018
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 13.05.2018, 22:07
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 16.06.2013, 06:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •