Sivu 6 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/116

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

  1. #76
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    VDL:n A1 on 39 istumapaikkaa ja ovet 1+2+0. A2 minimivaatimus taas on 1+2+1 ja yksi istumapaikka enemmän. Lisäksi muutama seisomapaikka taitaa olla enemmän, ero on aika pieni.
    Tällä kilpailukierroksella A1:n istumapaikkavaatimus oli 31, A2:n 39 ja telibussin 47.

  2. #77

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Tällä kilpailukierroksella A1:n istumapaikkavaatimus oli 31, A2:n 39 ja telibussin 47.
    Olen pitemmän aikaa ihmetellyt kun istumapaikkavaatimus pienenee koko ajan. Toivottavasti ei mennä täysin siihen, että riittää kunhan bussiin mahtuu, istumapaikalla ei ole väliä. Olen vakaasti sitä mieltä, että kun suhteellisen korkeita lipunhintoja joutuu maksamaan, niin kyllä vastineeksi on saatava istumapaikka. Parin pysäkin matkat voi tietysti seistä mutta allekirjoittanut ei sellaisia tee kun jalatkin on keksitty. On suorastaan kammottavaa kun esim. Tukholmassa on kantakaupunkilinjoilla joissain busseissa vain 28 penkkiä, toivottavasti ei meillä mennä siihen.

  3. #78

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    914

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Muuttuuko linjan 551N linjatunnus vaan linjatunnukseksi 108N? Mietin sitä, että jos kolminumeroiset keskustasta lähtevät, Munkkiniemen kautta menevät linjat on 206, 212, 213 ja 280, oikeastaan 2:lla alkava linjatunnus olisi loogisin. Jos taas perustetaan Länsiväylän kautta kulkeva yölinja Aalto-yliopistolle on se puolestaan kyllä hyvä juttu.

  4. #79

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Olen pitemmän aikaa ihmetellyt kun istumapaikkavaatimus pienenee koko ajan. Toivottavasti ei mennä täysin siihen, että riittää kunhan bussiin mahtuu, istumapaikalla ei ole väliä. Olen vakaasti sitä mieltä, että kun suhteellisen korkeita lipunhintoja joutuu maksamaan, niin kyllä vastineeksi on saatava istumapaikka. Parin pysäkin matkat voi tietysti seistä mutta allekirjoittanut ei sellaisia tee kun jalatkin on keksitty. On suorastaan kammottavaa kun esim. Tukholmassa on kantakaupunkilinjoilla joissain busseissa vain 28 penkkiä, toivottavasti ei meillä mennä siihen.
    Joukkoliikenne on täälläpäin aika halpaa. Siihen on aika nihkeää vedota.

    Sitä pitäs miettiä rohkeammin millaista kalustoa millekin linjalle kannattaa laittaa. Jos linja menee väenpaljoudesta tukkoon, ei kannata unelmoida istumapaikoista. Kannattaisi unelmoida siitä, että kaikki matkustajat mahtuvat aina kyytiin ja kyyti etenee nopeasti ja luotettavasti vaikka se olisi täyteen ahdettu. Se saavutetaan seisomapaikoilla ja leveillä käytävillä.

    Istumapaikoille on paikkansa pitkillä linjoilla joilla matkustajat eivät vaihdu joka toinen pysäkki. Moni linja on tälläinen, mutta kaikki eivät ole. On täällä suosittujakin linjoja, jotka ansaitsevat niille suunnitellun kaluston.

  5. #80

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Joukkoliikenne on täälläpäin aika halpaa. Siihen on aika nihkeää vedota.

    Sitä pitäs miettiä rohkeammin millaista kalustoa millekin linjalle kannattaa laittaa. Jos linja menee väenpaljoudesta tukkoon, ei kannata unelmoida istumapaikoista. Kannattaisi unelmoida siitä, että kaikki matkustajat mahtuvat aina kyytiin ja kyyti etenee nopeasti ja luotettavasti vaikka se olisi täyteen ahdettu. Se saavutetaan seisomapaikoilla ja leveillä käytävillä.

    Istumapaikoille on paikkansa pitkillä linjoilla joilla matkustajat eivät vaihdu joka toinen pysäkki. Moni linja on tälläinen, mutta kaikki eivät ole. On täällä suosittujakin linjoja, jotka ansaitsevat niille suunnitellun kaluston.
    Onneksi järjestän menoni niin, etten tunge täysinäisimpiin kulkuneuvoihin, esimerkkinä terminaaleissa annan täysinäisimpien vaunujen mennä.

  6. #81

    Liittynyt
    07.12.2016
    Viestejä
    11

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Kohde 246

    224 Leppävaara - Karakallio - Kauniainen - Kuurinniitty - Espoon keskus - Tuomarila


    Osaako joku sanoa miksi HSL kilpailutti jo nyt uudelleen linjan 224, jota Korsisaari ehti liikennöitsemään vain elokuusta 2016 lähtien? Eli käytännössä linja tuli jo 2 vuoden jälkeen uudelleen kilpailutettavaksi, onko normaalia? Olin kuvitellut että siinä oli paljon pidempi optio / sopimus? Uteliaisuuttani kyselen koska kohtuullisen (HSL-alue) pieni yritys hankki 7-8 uutta Ivecoa tuota yhtä linjaa varten ja 2 vuoden päästä HSL antaa lähtöpassit. Ei kovinkaan pitkäjänteistä touhua tämä HSL:n touhu, IMO.
    Kelan asiakaspalvelusta kuultua: "Aina kannattaa valittaa"

    Toimii erityisen hyvin HSL-alueen bussiliikenteessäkin.

  7. #82
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kale Näytä viesti
    Kohde 246

    224 Leppävaara - Karakallio - Kauniainen - Kuurinniitty - Espoon keskus - Tuomarila


    Osaako joku sanoa miksi HSL kilpailutti jo nyt uudelleen linjan 224, jota Korsisaari ehti liikennöitsemään vain elokuusta 2016 lähtien? Eli käytännössä linja tuli jo 2 vuoden jälkeen uudelleen kilpailutettavaksi, onko normaalia? Olin kuvitellut että siinä oli paljon pidempi optio / sopimus? Uteliaisuuttani kyselen koska kohtuullisen (HSL-alue) pieni yritys hankki 7-8 uutta Ivecoa tuota yhtä linjaa varten ja 2 vuoden päästä HSL antaa lähtöpassit. Ei kovinkaan pitkäjänteistä touhua tämä HSL:n touhu, IMO.
    Linja 224 (kohde 217) jouduttiin kilpailuttamaan erikseen ajanjaksolle 8/2016 - 8/2019, koska Leppävaaran liiityntälinjojen kohteen 130+131 suoritemäärä sopimuskauden aikana oli kasvanut niin paljon, ettei tuota aiemman linjan 51 korvannutta linjaa 224 voitu sisällyttää kyseiseen kohteeseen. Sopimuskauden pituus sovitettiin alunperinkin yhteen kohteen 130+131 sopimuskauden päättymisen kanssa, jotta linjojen sijoittaminen samaan kohteeseen olisi seuraavassa kilpailutuksessa mahdollista. Liikennöitsijät ovat kohteen 217 tarjousta laskiessaan olleet tietoisia lyhyehköstä sopimuskaudesta.

  8. #83
    eemeli113 avatar
    Liittynyt
    04.03.2014
    Sijainti
    Kanta-Häme
    Viestejä
    400

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Korsisaarella nuo autot jatkavat todennäköisesti Nurmijärven liikenteeseen, jossa matalat Euro6-bussit eivät todellakaan olisi haitaksi.

  9. #84
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2245

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut eemeli113 Näytä viesti
    Korsisaarella nuo autot jatkavat todennäköisesti Nurmijärven liikenteeseen, jossa matalat Euro6-bussit eivät todellakaan olisi haitaksi.
    Ihmettelisin suuresti jos menee. Kaiketi ely on edellyttänyt näin uusiin autoihin turvavyöt joita noissa katureissa ei ole.
    Enpä äkkiseltään keksi noille mitään hommia, ainakaan kaikille, sitten kun 224:lta vapautuvat. Vaan eikös korsille joku kohde mennyt tässä viimeisimmässä jättikilpailussa...

  10. #85

    Liittynyt
    13.10.2018
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    283

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ihmettelisin suuresti jos menee. Kaiketi ely on edellyttänyt näin uusiin autoihin turvavyöt joita noissa katureissa ei ole.
    Enpä äkkiseltään keksi noille mitään hommia, ainakaan kaikille, sitten kun 224:lta vapautuvat. Vaan eikös korsille joku kohde mennyt tässä viimeisimmässä jättikilpailussa...
    Tässä kilpailussa Korsisaarelle meni kohde 254 eli Tuusulan linjat 961-961B, joten ehkä niille olisi siellä jotain käyttöä

  11. #86
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7502

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ihmettelisin suuresti jos menee. Kaiketi ely on edellyttänyt näin uusiin autoihin turvavyöt joita noissa katureissa ei ole.
    Enpä äkkiseltään keksi noille mitään hommia, ainakaan kaikille, sitten kun 224:lta vapautuvat. Vaan eikös korsille joku kohde mennyt tässä viimeisimmässä jättikilpailussa...
    Nurmijärven kilpailussa turvavyöt edellytetiin vain vuoroille, jotka kuljettavat "enimmäkseen lapsia tai koululaisia". Eli eiköhän katurit saa Nurmijärvelle sijoitettua - ja tarvittaessa vaikka vaihtaa penkit, jos ei muu auta.

    Korsisaari tarjosi voittamaansa HSL-kohteeseen kokonaan uutta kalustoa, jonka kalustopisteet on paremmat kuin noilla Ivecoilla, joten sinne niitä ei voi laittaa.

  12. #87
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo/Inkoo
    Viestejä
    877

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Elokuusta lähtien Leppävaaran asema onkin sit suurimmaks osaks Pohjolan liikenteen valtakuntaa, mikä on mielestäni varsin hyvä muutos, kun se on ollut jo vuosia Nobinan valtakuntaa.

  13. #88

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Elokuusta lähtien Leppävaaran asema onkin sit suurimmaks osaks Pohjolan liikenteen valtakuntaa, mikä on mielestäni varsin hyvä muutos, kun se on ollut jo vuosia Nobinan valtakuntaa.
    Ja Espoon Keskus säilyy Nobinapainotteisena..

  14. #89
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo/Inkoo
    Viestejä
    877

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Kummalta PL:n Espoon varikolta Leppävaaran linjat ajetaan sitten?

  15. #90
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestejä
    348

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Kummalta PL:n Espoon varikolta Leppävaaran linjat ajetaan sitten?
    Päätellen PL:n omilla sivuilla ilmoittamasta sähköbussien käyttöönottoon liittyvästä tiedotteesta, ainakin osan luulisi ajettavan Pasilasta käsin, jos valmiudet sähköbussien käyttöönottoon otetaan hyötykäyttöön tänä vuonna.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 44/2018
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 11.01.2019, 09:50
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 45/2018
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 28.08.2018, 11:24
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 46/2018
    kirjoittanut Noksu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.06.2018, 22:45
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 43/2018
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 13.05.2018, 23:07
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 16.06.2013, 07:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •