Oma näkemykseni linjoja ajaneena ja niiden matkustusprofiiliin huomiota kiinnittäneenä olisi seuraava:
51: Hakaniemi – Kallio – Käpylän as. – Maunula – Haaga – Pitäjänmäki – Malminkartano
52: Munkkiniemi – Munkkivuori – Etelä-Haaga – Maunula – Oulunkylän as. – Patola – Pukinmäenkaari – Malmin as.
55B: Panimokatu – Arabia
56: Sompasaari – Kumpulanmäki – Oulunkylän as. – Maunula – Pakila – Kannelmäen as. – Kalannintie
57: Munkkiniemi – Ruskeasuo – Koskela – Viikki – Latokartano – Kivikko – Kontula (M)
552: Teekkarikylä – Aalto-yliopisto (M) – Munkkiniemi – Huopalahden as. – Maunula – Oulunkylä – Pukinmäen as. – Malmin as.
Suunnitelman muutokset:
Uutta joukkoliikennepalvelua Pukinmäenkaarelle ja Kalannintielle.
55B:llä parempi palvelu Kalasataman ja Arabian välillä palvellen mm. Rantatien matkustajia.
52:n pidentäminen Malmille parantaa Etelä-Haagan ja Maunulan yhteyksiä koilliseen Helsinkiin.
56 muodostaa uuden vaihdottoman yhteyden Maunulasta Kumpulaan ja Kannelmäkeen sekä Kalannintieltä liityntäyhteyden Kannelmäen asemalle ja Kaareen.
552:lla lauantailiikenne, 51:llä sunnuntailiikenne ja 56:lla viikonloppuliikenne.
51 ja 57 pysyisivät reiteiltään ennallaan.