Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

  1. #1
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    191

    oletus Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    HSL on aloittanut Helsingin poikittaisliikenteen kehittämisen joka linjoja 51,52,56,57 ja 552. Projektille on avattu blogi jonne voi jättää ideoita asian suhteen. Muutokset on tarkoitus näköjään toteuttaa vuonna 2020.

  2. #2
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    745

    oletus Vs: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    Oma näkemykseni linjoja ajaneena ja niiden matkustusprofiiliin huomiota kiinnittäneenä olisi seuraava:

    51: Hakaniemi – Kallio – Käpylän as. – Maunula – Haaga – Pitäjänmäki – Malminkartano
    52: Munkkiniemi – Munkkivuori – Etelä-Haaga – Maunula – Oulunkylän as. – Patola – Pukinmäenkaari – Malmin as.
    55B: Panimokatu – Arabia
    56: Sompasaari – Kumpulanmäki – Oulunkylän as. – Maunula – Pakila – Kannelmäen as. – Kalannintie
    57: Munkkiniemi – Ruskeasuo – Koskela – Viikki – Latokartano – Kivikko – Kontula (M)
    552: Teekkarikylä – Aalto-yliopisto (M) – Munkkiniemi – Huopalahden as. – Maunula – Oulunkylä – Pukinmäen as. – Malmin as.

    Suunnitelman muutokset:
    Uutta joukkoliikennepalvelua Pukinmäenkaarelle ja Kalannintielle.
    55B:llä parempi palvelu Kalasataman ja Arabian välillä palvellen mm. Rantatien matkustajia.
    52:n pidentäminen Malmille parantaa Etelä-Haagan ja Maunulan yhteyksiä koilliseen Helsinkiin.
    56 muodostaa uuden vaihdottoman yhteyden Maunulasta Kumpulaan ja Kannelmäkeen sekä Kalannintieltä liityntäyhteyden Kannelmäen asemalle ja Kaareen.
    552:lla lauantailiikenne, 51:llä sunnuntailiikenne ja 56:lla viikonloppuliikenne.

    51 ja 57 pysyisivät reiteiltään ennallaan.
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  3. #3

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    Puhe sujuvoittamisesta kuulostaa ainakin minusta siltä, että 51:lle 62 lopettamisen myötä tullut Maunulan kierto oikastaan. Kierrosta on valitettu aika paljon ja jäähän sinne 50 ja 63 vielä kiertelemään.

    Toivon mukaan, jos 552 vuoroväliä tihennetään, niin se tahdistetaan paremmin I/P juniin Huopalahdessa. Ruuhkan ulkopuolella sillä pääsee alle 20min Otaniemeen Ja se olisi ylivoimaisesti nopein reitti Myyrmäestä, jos ei joutuisi odottamaan 8 minuttia joka kerta Huopalahdessa.

    Vähän ihmetyttää, että 'Helsingin sisäisiä' poikittaisyhteyksiä kehitetään vuodelle 2020, jolloin vyöhykeuudistuksen pitäisi olla käytössä ja Helsingin sisäisyydellä ei ole matkustajan kannalta merkitystä.

    Poikittaisyhteyksissä se suurin ongelma on edelleen joidenkin yhteyksien puuttuminen tai ylenmalkainen vaihdollisuus. Mellunmäki-Jakomäki-Puistola väli on sellainen puuttuva poikittainen yhteys, joka on osunut itselle silmään jokin aika sitten. Se ei nyt ole ihan Helsingin sisäinen, mutta ei ole 552:kaan. Välin pääsee 562:lla ja 75:llä, mutta vaihtaessa joutuu kävelemään 500m väärään suuntaan. Matka on reittioppaan mukaan 10min nopeampi 560:llä Malmille ja junalla, mutta jos matka alkaa n.5min kävelymatkan päästä Mellunmäen pohjoispuolelta ja päättyy n.5min Puistolan itäpuolelle, niin erittäin huono vaihtoyhteys on jo nopeampi. Jos tällä välillä olisi suora linja matka kestäisi 20min verrattuna 28min(560+K) tai 38min (562/572+75). Halvempi vaihtoehto olisi tosin vaihtoyhteyden parantaminen.

    Tämä menee jo enemmän ohi aiheen, mutta suorassa linjassa on se hyvä puoli, että se voidaan jatkaa Suutarilan ja Köyhämäen kautta Aviapolikseen, jolloin matka Puistolasta olisi 13min (matka aika 79+611+575 oli 2+5+6min) eli sama kuin junalla, mutta edelleen jos matka ei ole asemalta asemalle bussi voittaisi. Matka Mellunmäki-Aviapolis olisi siis 33min verrattuna 60min(562) ja 36-40min (560+I), joka vaihtelee 560 ja junan eri vuoroväleistä johtuvan muuttuvan vaihtoajan takia.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin sisäisen yöliikenteen 17.8.-31.12.2012 lisäliikenteen kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 30.06.2012, 20:44
  2. Etelä-Helsingin raitiolinjojen kehittäminen
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 09.02.2012, 16:11
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.12.2010, 14:00
  4. Helsingin metron tekniikan kehittäminen
    kirjoittanut late- foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 87
    Viimeisin viesti: 03.11.2006, 12:07
  5. Helsingin sisäisen bussiliikenteen linjastohistoria
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 04.08.2005, 08:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •