Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-64/64

Viestiketju: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

  1. #61
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2334

    oletus Vs: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Runkolinjojen numerointi on myös edelleen ratkaisematon ongelma, kun 5-alkuisia kymmenjaollisia linjanumeroita ei riitä edes 57:lle ja 59:lle, saati sitten 52:lle.
    50, 520 ja 530 tai 520, 530, ja 540? Ei kai se niin vaikeaa ole.

  2. #62
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1444

    oletus Vs: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    50, 520 ja 530 tai 520, 530, ja 540? Ei kai se niin vaikeaa ole.
    520 ja 530 on menossa Vihdintien ja Hämeelinnanväylän linjastosuunnitelman poikittaisille runkolinjoille. 542 reitille on vanhoissa runkolinjasuunnitelmissa piirretty linja, jolle tulisi aika varmasti 540 ja muut 540-sarjan linjat kulkee sielläpäin Espoossa.

    580:llä on samankaltainen ongelma ja 590 on muutenkin korkea numero kantakaupunkia halkovalle linjalle vaikka 590-sarjan linjoja ei muualla olekkaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Vähän radikaali ehdotus, mutta nyt kun metrolinjatkin ovat saamassa omat, metrojunissakin näkyvät, linjatunnukset (saneeratussa M100-sarjan metrojunassa on ledkilvet ja niissä lukee myös linjanumero), niin niin muillekin runkolinjolle M-tunnuksella alkava linjatunnus.
    Kirjainten ja numeroiden sekoittaminen lähtee helposti käsistä. Etenkin kun kirjaimia käytetään jo bussilinjoilla reittivariaatioiden merkitsemiseen numeron jälkeen.

    En keksi tähän hätään parempaa ideaa kuin, että 0-päätteisyydestä luovuttaisiin kantakaupungin alueella kulkevien poikittaisten runkolinjojen kohdalla ja varattaisiin 50-59 näiden käyttöön kokonaan. Samalla kantakaupungin alueella kulkevat normaalit poikittaislinjat numeroidaan välille 501-509 ja kantakaupungin ulkopuolella kulkevat 510:stä ylöspäin poislukien kymmenellä jaolliset, jotka jää kantakaupungin ulkopuolisille poikittaisille runkolinjoille, kuten nytkin.

    En tosin ole varma hyväksyisinkö tuota itsekkään, jos joku muu olisi sitä ehdottanut.

  3. #63
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4194

    oletus Vs: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    520 ja 530 on menossa Vihdintien ja Hämeelinnanväylän linjastosuunnitelman poikittaisille runkolinjoille. 542 reitille on vanhoissa runkolinjasuunnitelmissa piirretty linja, jolle tulisi aika varmasti 540 ja muut 540-sarjan linjat kulkee sielläpäin Espoossa.

    580:llä on samankaltainen ongelma ja 590 on muutenkin korkea numero kantakaupunkia halkovalle linjalle vaikka 590-sarjan linjoja ei muualla olekkaan.

    Mitäs jos tuon uuden Martinlaakso-Matinkylä linjan 520:n numeron vaihtaisi numeroon 525. Näin tuo 520 vapautuisi 52:lle. Vaikeaksihan tuo numerointi menee jos pidetään väkisin kiinni tasakymmenlukuisista linjatunnuksista kun näitä runkolinjoja mitä ilmeisimmin suunnitellaan tulevaisuudessa yhä enemmän.
    Tavalliselle matkustajalle tuskin on kovin suurta merkitystä onko linjatunnus 520 vai 525 tai laitetaanko 52:n perään nolla.

  4. #64
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2334

    Post Vs: Helsingin sisäisen poikittaisliikenteen kehittäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    520 ja 530 on menossa Vihdintien ja Hämeelinnanväylän linjastosuunnitelman poikittaisille runkolinjoille. 542 reitille on vanhoissa runkolinjasuunnitelmissa piirretty linja, jolle tulisi aika varmasti 540 ja muut 540-sarjan linjat kulkee sielläpäin Espoossa.
    Suunnitelmia voi muuttaa kun tehdään uusia.
    18 = 20
    39 = 30
    40 = 40
    59 = 50
    235 = 200
    322/332 = 300
    411/421 = 400
    58 = 500
    551 = 510
    52 = 520
    520 = 530
    530 = 540
    550 = 550
    560 = 560
    57 = 570
    562 = 580

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin sisäisen yöliikenteen 17.8.-31.12.2012 lisäliikenteen kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 30.06.2012, 20:44
  2. Etelä-Helsingin raitiolinjojen kehittäminen
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 09.02.2012, 16:11
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.12.2010, 14:00
  4. Helsingin metron tekniikan kehittäminen
    kirjoittanut late- foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 87
    Viimeisin viesti: 03.11.2006, 12:07
  5. Helsingin sisäisen bussiliikenteen linjastohistoria
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 04.08.2005, 08:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •