Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/123

Viestiketju: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

  1. #1
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    1.11.06 Espoo

    HELB #72 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 57
    WL #19 (Scania N113CLL Lahti 402) / 195

  2. #2
    Hujis avatar
    Liittynyt
    24.03.2006
    Sijainti
    Lippajärvi
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Concordian #171 Ikarus-Volvo jämähti laituriin Leppävaarassa n. klo 16.30 kun seisontajarrut hirttivät päälle. Auto oli linjalla 110T.
    Hoituri henkeen ja vereen.

  3. #3
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    To 2.11. Espoo

    HELB #9863 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 248
    CBF #123 (Volvo B10BLE 6x2 Carrus City L) / 15

  4. #4
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Torstai 2.11

    HelB #10 (Omni-Lahti) sekä #9210 (Wiima K202) / h71
    HelB #990x (kaasu-uukkari) / h66A
    HelB #116 / 742 (aamulla)
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #5

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Tänään aamulla sattui tällainen tapaus: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135222727185

  6. #6
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Bussitonta Helsingin keskustaa odotellessa täytyy vain suuresti ihmetellä, kuinka 40 km/h rajoitusalueella VOI saada bussin noin radikaalisti vinksin-vonksin ja suistumaan vieläpä "väärälle" puolelle. Ratikkapysäkki, jolla pysähtyy sähköinen miellyttävä kulkuneuvo, on aivan tuusan nuuskana! Ja taas tuli kännykkään liikennehäiriöilmoitus, että raitiovaunuliikenne ei toimi - ja syy tuttu on - autoliikenne. Bus - hus !

  7. #7
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Bussitonta Helsingin keskustaa odotellessa täytyy vain suuresti ihmetellä, kuinka 40 km/h rajoitusalueella VOI saada bussin noin radikaalisti vinksin-vonksin ja suistumaan vieläpä "väärälle" puolelle. Ratikkapysäkki, jolla pysähtyy sähköinen miellyttävä kulkuneuvo, on aivan tuusan nuuskana! Ja taas tuli kännykkään liikennehäiriöilmoitus, että raitiovaunuliikenne ei toimi - ja syy tuttu on - autoliikenne. Bus - hus !
    No toisaalta asia on niinkin, että kivipäällysteiset kadut osaavat olla todella liukkaita, jopa sateella. Tämän(kin) telibussin kuljettajalla taisi olla hieman liikaa vauhtia Kaisaniemen kapeassa mutkassa.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #8
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Tämän(kin) telibussin kuljettajalla taisi olla hieman liikaa vauhtia Kaisaniemen kapeassa mutkassa.
    Mutta kun siinä on 40 km/h rajoitus, niin mikä on siis se suurin nopeus, jolla tuosta saa bussilla erivapaudella ajaa? Mutkassa on noppakiveys, sää nollan alla, liukkaaksi hioutuneet kivet. Pitäisi osata ainakin liikennemerkeissä esiintyvät numerot ulkoa ja linja-autonkuljettajan vastuullisessa ammatissa myös ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun niitä laitetaan kaksi rinnan, eli 3, 4, 5, 0 jne.?

    Bussiliikenne on tämän(kin) holtittomuuden osoituksen takia aivan turhaa Helsingin keskustassa. Hyvä kun ei tullut ruumiita, kun auto ajoi ratikkapysäkin tuusannuuskaksi. Kävin päivällä katsomassa paikkaa, ja erittäin vakavaan onnettomuuteen olisi ollut mahdollisuus.

    Bussiterminaalit vain raitiotielinjojen/rautateiden/metron solmukohtiin ja loppumatka turvallisesti kaupunkiin kiskoteitse. Jos tuo HELB oli jokin Tuusulantiensuunnan bussi, niin keskustan suunnan päätepiste olisi silloin Pohjolanaukiolla, josta pääsee turvallisesti Ykkösellä.

    Bussiliikenteen "erinomaisuus" nopeana liikennevälineenä kaupungissa perustuu juuri tuollaiseen lakia ja asetuksia rikkovaan ylinopeusajoon, sen olen kyllä huomannut. Kiskoliikenteessä ei tällaisia laittomuuksia tapahdu juuri koskaan ja siksi se on turvallisempaa.

    On muuten tuon HS:n lehtijutun yhteydessä ihan viisaitakin kommentteja lukijoiden palautelaatikossa. Lukekaapa.

  9. #9

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    CBF #129 oli linjalla 731 2.11. Linjalla on hyvä kalusto - kaikkea Säfflen ja teliscalan väliltä.

    Ei tossa Kaisaniemen mutkassa pysty edes kesällä vesisateessa ajamaan neljääkymppiä. Jos bussi olisi lähtenyt mutkassa puskemaan ja töntännyt viereisellä kaistalla olevaa autoa, olisi se vielä ymmärtrettävää. Eilinen oli kyllä melko saavutus ja kiinnostaisi kuulla, miten auton oikein saa noin.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Ei tossa Kaisaniemen mutkassa pysty edes kesällä vesisateessa ajamaan neljääkymppiä. Jos bussi olisi lähtenyt mutkassa puskemaan ja töntännyt viereisellä kaistalla olevaa autoa, olisi se vielä ymmärrettävää. Eilinen oli kyllä melko saavutus ja kiinnostaisi kuulla, miten auton oikein saa noin.
    Esitän teoriaa (en ole itse ajanut tuolla tavalla...). Oletetaan, että kyseinen linja-auto on tullu Kaisaniemenkadun mutkaan liian suurella tilannenopeudella. Takamoottori-Volvon voimakas takapainoisuus eli hyvin kevyt etupää on saanut huonoissa keliolosuhteissa aikaan sen, että ohjaavien (etu)pyörien pito on heikentynyt ratkaisevasti ja ajoneuvo onkin alkanut puskea suoraan eteen päin kuljettajan tahdosta riippumatta. Kuljettaja on hädissään kääntänyt ohjauspyörää vasemalle niin pitkälle kuin mahdollista korjatakseen ajosuuntaa. Nopeuden hieman laskettua etupyörien pito on palannut ja ajoneuvo on lähtenyt kääntymään jyrkästi vasemmalle, koska kuljettaja oli kääntänyt "kaikki vasemmalle". Ajoneuvon suuren massan ja niin muodoin suuren liike-energian (vaikka nopeutta ei kamalan paljon enää varmasti ollut) ansiosta bussi syöksyi vasemmalla sijainneen ratikkapysäkin läpi kadun toiselle puolelle.

    Kaikki ylläoleva on teoriaa. En ole lukenut poliisiraporttia tai mitään muutakaan selontekoa asiasta. Vastasin kysyjän kysymykseen, miten kyseessä olevan tapauksen tyyppisiä onnettomuuksia ylipäänsä voi tapahtua. Tuossa mutkassa on muistaakseni aikasemmin kolhittu nimenomaan sisäkaarteen puolta. Nekin ovat sattuneet liukkailla keleillä hyvin takapainoisilla ajoneuvoilla merkkiin katsomatta.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Eilinen oli kyllä melko saavutus
    Uutislehti100:n sivuilla on mm. "ilmakuva" tuosta bussin tölskäämisestä. Galleriassa on myös useita kaduntasolla otettuja kuvia tilanteesta.

  12. #12
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Pe 3.11.

    HelB #9211 / h68

    ...ja tämä Kaisaniemessä kolaroitu telibussi oli siis seudun ehdottomaan parhaimmistoon kuuluva HelB #101 tai #102.
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 03.11.2006 kello 10:34.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  13. #13
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    helsinki 2.11

    h62 / helb 9212 (wiima K202)

  14. #14

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    Helsinki 3.11

    23: HelB 618 (Scania K230 Lahti Scala)
    70V: HelB 9216 (ex STA 120 Wiima K202)

  15. #15
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2006

    03.11.06 Espoo, Leppävaara

    Helb nro 9705 (Volvo B10L /Carrus City U)/Espoon sisäinen 26.

    Concordia nro 32/40 (Scania /Carrus City M)/Espoon sisäinen 23.

    Concordia nro 4?? (Volvo B7RLE /City L)/Espoon sisäinen 23.

    Helb nro 9706 (Volvo B10L /Carrus City U)/Seutulinja 248k.
    Viimeisin muokkaaja Aleksi.K; 03.11.2006 kello 21:07.

Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2010
    kirjoittanut ipeniemela foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 191
    Viimeisin viesti: 01.12.2010, 21:40
  2. Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2009
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 72
    Viimeisin viesti: 30.11.2009, 18:53
  3. Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2008
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 28.11.2008, 23:11
  4. Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2007
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 120
    Viimeisin viesti: 01.12.2007, 00:30
  5. Havaintoja YTV-alueelta - elokuu 2006
    kirjoittanut TEP70 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 118
    Viimeisin viesti: 31.08.2006, 20:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •