Mukavimmat bussit

Kumpi on mukavempi/oli


  • Äänestäjiä yhteensä
    16
  • Äänestys suljettu. .
Parhaat katurit nykyään:
1. Volvo B10BLE/Carrus City L
2. Volvo B12BLE/8700
3. Volvo B7RLE/Volvo City
4. Scania L113TLL/Carrus City L (Helb 9603-9606)
5. Scania L94UB 6x2 (Helb 1-3, erityisen hienoja aivan uutena)

Hienoja työkaluja vuosien varrelta:
1. Scania N112CL60/Wiima K202 (HKL-Bl 8814-8838)
2. Volvo B10M-55/Wiima K201 (HKL-Bl 8500)
3. Volvo B10M-55/Wiima K202 (HKL-Bl 8501-8515, 8601-8610, 8701-8714, 8801-8813, 8901-8912, 9001-9005 sekä 9101-9110)

Asjallisin katuri, jolla olen ikinä työskennellyt:
Scania CN113CLL MaxCi (Helb 9502-9522)

Asjallisin katuri koskaan ja milloinkaan:
Scania CR111M59 (SL AB:n tyyppi H59A; erään SL:n kuljettajakolleegan sanoin: "Världens sista riktiga stadbuss".)
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Uudempi Carrus City L:llä on kyllä oikein hyvä perusmalli. Aika hyvässä kunnossa autot yleensä ottaen, eikä suurempia vikoja tunnu olevan. Monet nuoremmat ikarukset ovat paljon huonomassa kunnossa, kuin nuo Carrukset.
 
Meikäläisen lista mukavimmista kaupunkibusseista (matkustajan kannalta):
-Carrus City M / Volvo B10B LMF(?)
-Lahti 402 / Volvo B10B LE (esim. ex.Lähilinjat 19)
-Carrus City L / Volvo B10B LE
Ehkäpä juuri paremmuusjärjestyksessäkin.

Muuten vain asianmukaiset kulkupeli ovat asia erikseen. Kaikkien niiden kohdalla ei voida aina edes puhua matkustusmukavuudesta.;)
 
Tuossa tosiaan aika paljon muotoilua ajateltu. Siinäkään kovin hyvin onnistumatta. Ei mielestäni mitenkään erityisen hieno..

Scalassa on minusta aivan käsittämättömiä yksityiskohtia, terraarion takaosa, onko se oikeasti ihmisiä varten? Ikkunasta ei näe ulos, pää kolisee kattopurkkeihin... No, painetaan stoppia ja jäädään pois tästä p*skasta-takaovi on minkä kokoinen on mutta sen kohdalla olevat penkit kaventavat siitä kolmanneksen pois? Näin ainakin Pohjolan Liikenteen (terraario)Scaloissa.

Onko näitä tehdessä unohtunut kokonaan että niillä olisi takoitus kuljettaa täysikokoisia ihmisiä?
 
Onko näitä tehdessä unohtunut kokonaan että niillä olisi takoitus kuljettaa täysikokoisia ihmisiä?

Voi hyvin olla, ehkä ne on suunniteltu niin että, ne on mitoitettu langenlaihojen, ja pienien missien mukaan. Itse olen huomannut muissakin malleissa, että takaovea on kyllä melkein metri, mutta sitten yksi penkkipari on laitettu, niin että siitä lähtee tilaa pois sellainen kolmisenkymmentä senttimetriä..
 
Onko näitä tehdessä unohtunut kokonaan että niillä olisi takoitus kuljettaa täysikokoisia ihmisiä?


Kuten myös linjalla 17 liikkuvat Pohjolan Liikenteen Omni Citytkin. Pitäisi joskus ottaa viivotin mukaan ja mitata penkkien välimatka toisistaan. Vaikka en olekkaan aikuinen, tai isokokoinen suht. täyden repun kanssa tekee tiukkaa mahtua suurimmalle osille paikoista.
 
Mitkä niitten haukuttujen OmniCitikoitten numerot on? Turussa oli PL:llä jokunen vuosi aikaa no:t 853,-4,-6,-7,-8, jos oikein muistan näin äkkiseltään ja itte ainakin pidin niitä yksinä parhaimmista katureista Turussa.
 
Mitkä niitten haukuttujen OmniCitikoitten numerot on? Turussa oli PL:llä jokunen vuosi aikaa no:t 853,-4,-6,-7,-8, jos oikein muistan näin äkkiseltään ja itte ainakin pidin niitä yksinä parhaimmista katureista Turussa.

Helsingissä ne ovat edelleen juuri noilla samoilla kylkinumeroilla, mutta ovat kukin saaneet erilaiset mainosteipit ylleen.
 
Mitkä niitten haukuttujen OmniCitikoitten numerot on? Turussa oli PL:llä jokunen vuosi aikaa no:t 853,-4,-6,-7,-8, jos oikein muistan näin äkkiseltään ja itte ainakin pidin niitä yksinä parhaimmista katureista Turussa.
Täsmälleen samat ovat nyt Helsingissä eli tuossa ylempänä viitatut linjan h17 perusautot. Hyviä pelejähän ne ovat... :)
 
No sitten täytyy todeta että on PL:n kohdalla kulkenut kehitys toiseen suuntaan, aikaisemminhan HKL:n vanhoja mahureita tuli Turkuun roppakaupalla. :D
 
Näissä OmniCityissä saisi vain olla puolet penkeistä korvattuna seisomapaikoilla. Tallaisilla linjoilla ei luultavasti kuljeta niin pitkiä matkoja, että jokainen istumapaikka olisi tarpeen. Toiselle puolelle sivuttaiset "mummopaikat" ja leveä käytävä seisoskeluun. Nyt matkustamo on todellakin tuskaisen ahdas ja tulosuuntaan olevia paikkoja 8. Etenkin takaovea lähimmät paikat on varustettu käsittämättömän pienellä jalkatilalla. Täytyy todellakin ottaa mittanauha mukaan, kun seuraavaksi kuljen tällaisella.
 
Täsmälleen samat ovat nyt Helsingissä eli tuossa ylempänä viitatut linjan h17 perusautot. Hyviä pelejähän ne ovat... :)
Minun mielestä OmniShit on kyllä karmein bussi millä olen ikinä matkustanut mm. huonot istuimet, tosi ahdas penkitys ja muutenkin koko kori huojuu, nitisee kolisee ja rämisee, hyvä että on edes kasassa pysynyt.:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Omat kokemukset Omnicitikoista taas perustuvat kotilinjani 420/421 mukaan. Linja on Turun rengaslinja joka kulkee myös Raision puolella. No, ei sillon kyllä mulla ollut ahdasta autossa, koska ei sillä linjalla oikein ole matkustajia. Autot poistuivat Turusta 2004. Mielestäni PL:en autot olivat kunnoltaan huippuluokkaa verrattuna turkulaisten isäntien autoihin. Makuasioista ei voi kiistellä. :D
 
Takaisin
Ylös