Näytä äänestyksen tulokset: Kumpi on mukavempi/oli

Äänestäjiä
16. Et voi äänestää tässä äänestyksessä
  • HKL 9301

    13 81,25%
  • HKL 9201

    3 18,75%
Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-73/73

Viestiketju: Mukavimmat bussit

  1. #61
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    tuntui jopa siltä, että penkitkin oli säädetty kohtalaisen mukaviksi, ettei niistä valunut alaspäin.
    Concordia 478:n istuimet ovat samanlaiset kuin muissakin samanikäisissä Lahti Scaloissa. Uusi versio istuimesta, jossa istuintyyny on hieman muhkeampi etuosastaan, tuli käyttöön vasta vuodenvaihteen tienoilla valmistuneissa autoissa. Niihin on tehty myös muita, lähinnä kuljettajan työtilaa koskevia muutoksia.
    --
    Lauri Räty

  2. #62
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Tosin, ei tämä sentään ihan Volvon tasolle yltänyt.

    Sehän on ihan päivän selvä juttu. On tasan yksi Scania, joka on ollut samassa luokassa Volvojen kanssa. Carrus City M Scanian korilla on mielestäni erittäin mukavaa matkustamista. Harmi vain, kun niin harvoin sattuu omalle kohdalle.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  3. #63

    Liittynyt
    11.02.2007
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Kyllä Scania on täysin moitteeton myös matkustaa, on täysin eri asia, jos alusta pilataan jollain halpa korilla joka on esim. kylmä. Nitinöitä ja natinoita on valitettavasti näissä nykyisissä muovin täyttämissä koreissa enemmän. Volvon 8700 voi olla matkustajalle ehkä Scalaa hienompi, mutta kuljettajana en ole siitä koskaan tykännyt - mikään Volvo ei ole ollut yhtä huono käyttää. Nykyisin kai kuljettajan työpaikka on parannettu, mutta ei se mikään kaupunkibussi silti ole, mielestäni Scalassa on nuorekasta yritystä paljon enemmän. Huono asia on moottorin sijoitus, jolloin takaosa on tätänykyä molemmissa ruotsalais merkeissä liian korkea. B10B oli sisätilojen selkeydessä aivan omaa luokkaansa, ja Carruksen City L tyylikkään yksinkertainen ja hiljainen kori. Istuimet on sellaiset, kuin autoon on tilattu - esim. Turussa Julinin Scala no.501 on todella hieno sisustukseltaan, kun taas muut uudemmat Turun Scalat melko ankean näköisiä sisältä.

  4. #64
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Turussa Julinin Scala no.501 on todella hieno sisustukseltaan, kun taas muut uudemmat Turun Scalat melko ankean näköisiä sisältä.
    Kiitos vinkistä. Pitääne siis käydä Turussa testaamassa kyseistä menopeliä.. Itse en ole lentokenttä-Scaloilla mennyt, mutta kuvitelma on, että ne ovat parempia kuin "normi"-scalat. Jos joku tietää asiasta, niin vahvistaa tai kiistää..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #65
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Itse en ole lentokenttä-Scaloilla mennyt, mutta kuvitelma on, että ne ovat parempia kuin "normi"-scalat. Jos joku tietää asiasta, niin vahvistaa tai kiistää..
    Tämän vuoden lentokenttä Scalat eivät ole sisustukseltaan yhtään sen ihmeellisempiä, kuin muutkaan Scalat, mutta vanhemmissa on kyllä ihan laadukkaat penkit ja joissain jopa verhotkin. Mutta kyllä Carrukset aina Scalat voittaa. Harmi että niiden määrään on kuitenkin vähennetty uusien Scalojen vuoksi...

  6. #66

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    290

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Montakos Concordian vihreää bussia on ylipäätään liikenteessä? Rinnekodissa oli vielä jokin aika sitten 372 yhden kuljettajan pihalla, mutta sekin lähti nyt äskettäin rekisteristä. Jos satutte tietämään, millä linjoilla niitä voi vielä havaita kertoisitteko minulle, Kiitos!
    Kyllä niitä on näkynyt vähän myös linjoilla e15 ja e18, sekä ehkä pari kertaa linjalla 110T.

  7. #67
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2404

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Mukavimmat uudet bussit ovat ehdottomasti KUB-scalat, mutta on uusissa 8700:ssakin jotain tyyliä. Korkealattiaisista HKL:n nivel-Wiimat. Mutta ykkönen on Scala!
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.05.2007 kello 17:49. Syy: poistettu turhat hymiöt

  8. #68
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Mutta ykkönen on Scala!

    Tai sitten ei, mielipiteensä kullakin. Mutta itse olen huomannut, ja aikaisemminkin todennut, että penkit on laitettu jotenki kummallisesti, niin että niissä liukuu pois, ainakin tuulihousut päällä. Ei ole kauhean kiva kokoajan koittaa pitää itseään bussin penkissä ettei tipu, kun harkoista tulee ja on muutenkin väsynyt.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  9. #69
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3363

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    olen huomannut, ja aikaisemminkin todennut, että penkit on laitettu jotenki kummallisesti, niin että niissä liukuu pois, ainakin tuulihousut päällä.
    Mikä noissa pk-seudun Scalojen penkeissä oikein mättää, kun ei täällä Tampereen seudulla ole ollenkaan tuollaista ongelmaa minkäänlaisissa Scalan penkeissä. Ei Relax!-penkeissä (seutuliikenne) eikä edes Enjoy-penkeissä (TKL).
    Sakari Kestinen

  10. #70
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mikä noissa pk-seudun Scalojen penkeissä oikein mättää, kun ei täällä Tampereen seudulla ole ollenkaan tuollaista ongelmaa minkäänlaisissa Scalan penkeissä. Ei Relax!-penkeissä (seutuliikenne) eikä edes Enjoy-penkeissä (TKL).
    Oliskohan HKL-mittavaatimukset eli pituussuuntaisen väljyyden mittaustapa, jonka vuoksi PK-seudulle tehtäisiin erilaisia istuimia.

  11. #71
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Tänään tuli matkustettua concordian bussilla nr 75, eli ex espoon auto. volvo b10ble carrus city l. Punaiset istuinpäälliset penkeissä sekä hieno puujäljitelmä ikkunoiden alapuolella. Todella asiallisen oloinen bussi kaikin puolin.

  12. #72
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Nuo vanhat city l:llät alkaa vaan olemaan aikasen kuluneita. Sinäänsä oikein hyvä malli, mutta itse enemmän olen mieltynyt uudempaan city l:llään. Yleensä ottaen perus siisti malli, ei ole nuhkuisan oloinen ja vikoja tuntuu olevan aika vähän. Laatutuote.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  13. #73
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    237

    oletus Vs: Mukavimmat bussit

    Tämä keskustelu oli sen verran antoisa, että päätin heittää omankin lusikkani tähän soppaan. Katureiden arvostelu on itselleni aika vaikea homma loppujenlopuksi, koska olen vähän sitä mieltä että lähes kaikissa katureissa on aina jotakin hyvää! Yritän tähän nyt laittaa jonkinlaisen arvostelu jutun;

    Carrus/Wiiman tuotanto

    Wiima K202 ja N202

    Kaikessa vanhanaikaisuudessaan Carrus/Wiima K/N202 kori on varsin nätti katuri - kromatut lampunympärykset, pyöreät ratikkatyyppiset perävalot ja muut yksityiskohdat tekee korista jotenkin niin hienon ja asiallisen! Kaikessa yksinkertaisuudessaan Wiima 202:ssa on mukava matkustaa, mielestäni kerrassaan loistava katuri! Kokemukseni 202:sista painottuu lähinnä Volvo alustaisiin autoihin, Scania alustaisilla olen valitettavan vähän päässyt matkustamaan. Mutta mitä Volvo B10M ja MA alustoihin tulee, niin kerrassaan loistavaa Volvo laatua nekin, kyyti kyseisillä alustoilla on varsin pehmeää. Sen verran minulla on Scania alustaisista muistikuvia, että varsin asialliset moottorinmurinat niissä tais olla


    City/L/M/U tuoteperhe

    City tuoteperhe onkin jo laaja kokonaisuus erilaisiin tehtäviin soveltuvia autoja. Volvo Carrus City korkealattia-autot edustavat jälleen kerran korkealaatuista Carrus tasoa, samaa voi sanoa Carrus City L ja City M busseista, varsinkin kun alla on vielä Volvo on kyyti yhtä juhlaa! Mutta ihan hauskaa noilla City L Scanioillakin on mennä City (L ja M) bussit sopii mielestäni erityisesti hieman pidemmillekkin matkoille. City (L ja M) korimallit edustaa vielä tyylikästä vanhahtavaa muotoilua!

    Volvo B10L Carrus City U on todellinen cityauto, joka on varsin kätevä peli keskustalinjoilla mm. täysmataluutensa ansiosta tai onhan nuo ainakin lähes täysmatalia. Mielestäni City U ja NU korimallit edustavat tyylikästä 1990-luvun Suomalaista designiä! Uukkareissa on hyvänä puolena myös, että niissä on istumapaikkoja aika paljon! Jotenkin vaan niin sympaattisia dösiä ulinoineen päivineen!

    Carrus K206 - Volvo 7000

    Volvo 7000 on mielestäni ihan tyylikäs ja hyvä cityauto, johon aika ei pure helpolla! Vaikka nuo jo kymmentä ikävuotta alkavat lähennellä, näyttää ne silti moderneilta. Seiskatonninen on ihan kätevä cityauto ja sopii hyvin etenkin metron liityntälinjoille.

    Scania Katrineholm

    MaxCi

    Nämä on jotenkin vaan todella reteitä dösiä! Pehmeät penkit luovat matkustusmukavuutta, koneensoundit varsin miellyttävät! Muistelisin, että aikoinaan HKL:n MaxCi Scanioissa oli ovien toimintaääni varsin kova? Ja annoinkin noille aikoinaan lempinimeksi "suhisija" Mutta mielestäni nykyisin ovien äänet eivät läheskään niin kovat. Asiallinen katuri jolla taittaa pidemmänkin matkan!

    OmniCity

    Mielestäni OmniCityt ovat yhdessä M-B Citaroiden ja Volvo 7000 autojen kanssa kestänyt hyvin aikaa, vaikka pääkaupunkiseudun vanhimmat Omnarit alkaakin olla jo 11 vuotiaita. Valitettavasti pystyn matkustamaan kyseisillä autoilla vain takapenkeillä tai vastakkain istuttavilla paikoilla, muuten joutuu matkustamaan polvet kurkussa Pehmeät penkit luovat autoon kuitenkin lämminhenkisen tunnelman ja kun oikean paikan saa niin taittuu OmniCityllä pidempikin matka! Nämä eivät kuitenkaan sovi pitkille ja raskaasti kuormitetuille linjoille, kuten h67 ja h79...

    Säffle Karosseri

    Säfflen muotoilu miellyttää silmää ja ihan mukavia autoja ovat olleet matkustaa - niin puolimatalana, etumatalana kuin kaasunakin.

    Nämä arvostelut olivat täysin matkustajan ja etenkin harrastajan näkökulmasta otettuja Yritän joskus näitä tänne kirjoitella lisää. Itselläni ei ole varsinaista bussisarjaa jota nyt aivan täysin vihaisin vaikka sitä olen joskus kyllä yritäänytkin. Mielestäni kaikessa on oma asiallisuustasonsa jos ei matkustajan kannalta niin sitten harrastajan Kuitenkin voisin sanoa, että kaikista tunnepitoisimpia on legendaariset Wiima 202 koriset bussit Volvon alustalla.

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. Mukavimmat bussit
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 14.11.2006, 15:39

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •